تحصیل در آمریکا بهتر است یا کانادا (بخش دوم)




 

تحصیل در آمریکا یا کانادا 

 

بلیط خارجی سام سییر

 

آشنایی با تحصیل در آمریکا یا کانادا 

 

دانشجویان ایرانی به دلیل قرار گرفتن در فهرست موفق‌ترین محققان و پژوهشگران خارجی، دارای سابقه خوبی در دانشگاه‌های کشورهای غربی می‌باشند. نخستین گام برای ادامه تحصیل مشخص کردن هدف است و توجه به این موضوع که کشورهای مختلف علاوه بر داشتن قوانینی متفاوت برای پذیرش دانشجویان خارجی، برای صدور اجازه اقامت پس از تحصیل نیز قوانینی دارند.

 

برخی از خریداران بلیط هواپیما خارجی صرفا با هدف مهاجرت قصد خروج از کشور را دارند. اما در این میان افرادی نیز هستند که قصد ادامه تحصیل دارند اما نمی‌دانند کدامیک از کشورهای آمریکا و یا کانادا برای آن‌ها مناسب‌تر است.

 در این مقاله قصد داریم این دو کشور را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم و به خریداران بلیط هواپیما کانادا و بلیط هواپیما آمریکا کمک کنیم تا بتوانند با خیالی آسوده برای مهاجرت به کشور مورد نظر خود اقدام کنند.

 

 

مقایسه اقامت بعد از تحصیل

 

یکی از مهم ترین نکاتی که دانشجویان قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی باید به آن توجه کنند موضوع اقامت بعد از تحصیل و قانون‌های مربوط به آن است. به خریداران بلیط هواپیما آمریکا در مورد کار و اقامت تحصیل در این کشور باید بگوییم که به شما یک سال اجازه کار پس از تحصیل داده می‌شود.

 

 این دوره به عنوان OPT شناخته می‌شود و کاملا با ویزای کار فرق دارد. شما می‌توانید در این دوره کار پیدا کنید و اگر رشته دانشگاهی شما جزئی از رشته‌های علوم پایه، مهندسی و ریاضی باشد می‌توانید این دوره را تا دو سال تمدید کنید. در واقع می‌توانید ۳ سال از OPT استفاده کنید.

 

علاوه بر این شما باید شرکتی را در این مدت زمان پیدا کنید تا اسپانسر ویزای کار شما باشد و عنوان کند که به شما به عنوان نیروی کارنیازمند است. در نتیجه شما می‌توانید از این طریق ویزای کار خود را دریافت کنید.

 

افرادی که خرید بلیط هواپیما کانادا انجام داده اند، باید بدانند که اندکی شرایط در این کشور متفاوت است. اگر شما در کانادا به مدت دو سال و یا بیشتر تحصیل کرده باشید به مدت سه سال به شما اجازه کار داده می‌شود. در خصوص نوع کار نیز هیچگونه محدودیتی وجود ندارد بجز تعدادی از کارهای دولتی که مختص شهروندان آن کشور است.

 

 برای اقامت دائم نیز می‌توانید در آخر دوره تحصیل و یا در مدت زمان کار اقدام کنید. اگرچه شرایط گرفتن اقامت و روش‌های مربوط به آن در هر یک از استان‌های کانادا متفاوت است اما بطور کلی می‌توان گفت که روند گرفتن اقامت دائم در کانادا اندکی سریع‌تر از آمریکا است.

 

 

مقایسه انجام کار پس از تحصیل

 

کار یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهاجرت است که همه مهاجران قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی باید به آن توجه کنند و جنبه‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهند. در ابتدا بهتر است نرخ بیکاری در این دو کشور را با هم مقایسه کنیم. طبق آمار بدست آمده در ماه می ۲۰۱۸، نرخ بیکاری در کانادا ۵.۸ و در آمریکا ۳.۸ می‌باشد.

 

 شاید برای خریداران بلیط هواپیما کانادا جالب باشد که شرایط پیدا کردن کار برای مقطع کارشناسی ارشد در کانادا بسیار راحت‌تر است و مدرک فارغ‌التحصیلان دکتری در این کشور برای برخی از شغل‌ها بیشتر از حد نیاز می‌باشد.

 

 به همین دلیل شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از کارشناسی ارشد در نیروی کار خود استفاده کنند. هرچند که برای افراد دارای مدرک دکتری نیز شغل‌هایی مرتبط وجود دارد. و اما در مورد مبحث اسپانسر در آمریکا، مدرک دکتری از موقعیت بهتری برخوردار است و آن دسته از افرادی که قرار است خرید بلیط هواپیما آمریکا انجام دهند، و با مدرک دکتری به این کشور مهاجرت ‌کنند شانس بیشتری برای گرفتن اقامت دائم دارند.

 

 بطور کلی نرخ بیکاری در کانادا و آمریکا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بسیار پایین است و همین موضوع امر یافتن کار را برای مهاجران آسان‌تر می‌کند.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی خرید بلیط هواپیما خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو