خطرناک‎ترین هواپیماهای جهان را بشناسید (بخش اول)




 

خطرناک‎ترین هواپیماهای جهان

 

پرواز خارجی سام سیر

 

خطرناکترین هواپیماهای جهان را بشناسید (بخش اول)

 

هواپیما یکی از امنترین وسایل نقلیه در جهان میباشد که همه ساله افراد زیادی با استفاده از آن و با خرید بلیط هواپیما به انجام انواع سفرهای هوایی میپردازند و به مقاصد مورد نظرشان منتقل میشوند. اگر چه میتوان گفت که این وسیله نقلیه یکی از امنترین وسایل نقلیه در جهان میباشد و مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی دارند میتوانند با خیالی آسوده از آن استفاده کنند اما این موضوع 100 درصد نبودی و احتمال ووقع سانحه دراین وسیله نقلیه پرکاربرد و پرطرفدار به اندازه کمی وجود دارد.

 

در ادامه به معرفی برخی از خطرناکترین هواپیماهای موجود در خطوط هوایی خواهیم پرداخت که با توجه به قدمت و سن و سال آنها امکان وقوع سانحه در آنها زیاد می‏باشد و بهتر است مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی دارند از استفاده از این نوع هواپیماها خودداری بعمل آورند.

 

نکاتی برای خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

هواپیما بوئینگ 737

 

این هواپیما که توسط شرکت هواپیمایی آمریکایی بوئینگ طراحی و ساخته شده است به بچه بوئینگ شهرت دارد. علت نامگذاری این هواپیما باریک بودن و تک راهرو بودن میباشد که در همه افراد زیادی با استفاده از آن و با خرید بلیط هواپیما موفق به انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی شدهاند و به مقاصد مورد نظرشان انتقال پیدا کردند. برای طراحی این نوع هواپیما شرکت هواپیمایی بوئینگ از 11 مه 1964 فعالیت خود را آغاز کرده بود.

 

بعد از گذشت چند سال و در سال 1967 این هواپیما اولین پرواز خود را به سلامت به اتمام رساند. از این هواپیما در خطوط هوایی شرکت لوفتهانزا استفاده شد که همین موضوع سبب همه گیر شدن استفاده از این هواپیما و معرفی آن به شرکتهای دیگر هواپیمایی بوده است. بعد از آن از این هواپیما برای حمل و نقل مسافران زیادی که با خرید بلیط هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی داشتهاند استفاده میشده است.

 

پرواز خارجی ارزان

 

ابتدا یک مدل ابتداییتر و کوچکتر از این هواپیما به بازار عرضه شد که بعد از مدت کوتاهی از معرفی آن نسل جدید این هواپیما که بزرگتر بود راهی بازار جهانی شد و مورد استقبال بسیاری از شرکتهای هواپیمایی قرار گرفت. این نوع هواپیما از نظر کارکرد بسیار پرقدرت و بادوام میباشد و تا به امروز بیش از 7 هزار فروند از این هواپیما در سطح جهان به فروش رسیده است.

 

همانطور که گفته شد در بسیاری از خطوط هوایی از این هواپیما برای جابجایی مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی را دارند مورد استفاده قرار میگیرد. 2 هزار فروند از این نوع هواپیما در حال ساخت میباشد و 5 هزارتای دیگر به متقاضیان تحویل داده شده است. حال شاید این سئال برایتان بوجود آید که چرا ایه هواپیما در این لیست قرار گرفته است و به عنوان یکی از خطرناکترین هواپیماهای جهان شناخته میشود؟ سری اول این نوع هواپیما بعد از 500 پرواز دچار سانحه هوایی میشود و سرانجام این سانحه به سقوطی مرگبار ختم میشود.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی پرواز خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو