خطرناک‎ترین هواپیماهای جهان را بشناسید (بخش دوم)




 

خطرناک‎ترین هواپیماهای جهان

 

پرواز داخلی سام سیر

 

خطرناک‎ترین هواپیماهای جهان را بشناسید (بخش دوم)

 

ایلیوشین ایل-76

 

این هواپیما که بیشتر افراد آن را با ایل-76 میشناسند یکی دیگر از هواپیماهایی است در این لیست نام آن مشاهده میشود و به عنوان یکی از خطرناکترین هواپیماهای جهان شناخته میشود. این هواپیما از 4 موتور جت برای ایجاد نیروی مورد نیاز برای پرواز داخلی یا پرواز خارجی استفاده میکند که توسط شرکت ایلیوشن که در کشور روسیه در حال فعالیت میباشد طراحی و تولید شده است.

 

این هواپیما در بخش ترابری در خطوط هوایی کشورهای مختلف در حال فعالیت میباشد که از آن برای سوخترسانی هوایی، هشدار پیش هنگام هوابرد و عملیات آتش نشانی هوایی استفاده میشود. این هواپیما برای فعالیت و بکارگیری در شرایط سخت طراحی و تولید شده است که این موضوع را میتوان یکی از مزیتهای بزرگ این هواپیما دانست.

 

این هواپیما برای تیک آف و لندینگ نیاز به پهنای باند زیادی ندارد و میتواند این عملیات را در زمینهای ناهموار و نامساعد نیز انجام دهد. با توجه به این نکات این هواپیما بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در بسیاری از بخشها از آن استفاده میشود. با استفاده از این نوع هواپیما میتوان در بسیاری از شرایط جوی نامساعد نیز پرواز داخلی یا پرواز خارجی انجام دهید و از خدماتی که توسط این هواپیما ارائه میشود بهره ببرید.

 

پرواز خارجی سام سیر

 

از این هواپیما همچنان در همان منطقه اتحادیه جماهیر شوروی سابق استفاده میشود و به دلیل سقوطهای فراوانی که این نوع هواپیماها داشتهاند نام این هواپیما در بین خطرناکترین هواپیماهای جهان دیده میشود. بدترین سانحهای که توسط این هواپیما بوقوع پیوست در سال 2003 میلادی بوده است که طی آن یکی از این نوع هواپیماها سقوط کرده و متاسفانه 275 نفر جان خود را دز این سانحه از دست میدهند. البته در برخی از مناطق از این نوع هواپیما همچنان استفاده میشود و از اینرو این هواپیما در لیست هواپیماهای خطرناک جهان که در حال فعالیت هستند قرار میگیرد.

 

 

هواپیما توپولف 154

 

این هواپیما که در بین ایرانیها با نام تو 154 شناخته میشود یکی دیگر از هواپیماهای خطرناک جهان میباشد که در صنعت هواپیمایی در حال فعالیت میباشد و همه ساله هزاران مسافری که با خرید بلیط هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی دارند توسط این هواپیما به مقاصد مورد نظرشان منتقل میشوند. این هواپیما یکی از وسایل نقلیه میان برد در این عرصه میباشد که توسط شرکتی روسی با نام توپولف طراحی و ساخته شده است.

 

این هواپیما برای اولین بار در تاریخ 4 اکتبر 1968 به پرواز در آمد و با توجه به اتمام موفق آمیز آن به بازار جهانی عرضه شد. از این نوع هواپیما در اتحادیه جماهیر شوروی استقبال خوبی بعمل آمد. بسیاری از شرکتهای هواپیمایی که در آن منطقه در حال فعالیت بودند برای جابجایی مسافرانی که قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی داشتهاند از این نوع هواپیما استفاده میکردند.

 

99 واقعیت عجیب درباره پرواز داخلی

 

کارشناسانی که در این زمینه در حال فعالیت هستند اعتقاد دارند که این هواپیما شباهت زیادی به هواپیما بوئینگ 727 دارد که در عین حال از مصرف سوخت بیشتری برخوردار است و بدلیل داشتن کابین کوچکتر توانایی حمل مسافران کمتری را نسبت به مدل 727 دارا میباشد. از این هواپیما برای جابجایی مسافران به مسافتهای متوسط استفاده میشود. از این نوع هواپیما بیشتر برای انجام پروازهای داخلی در روسیه و سایر کشورهای شوروی سابق و هچنین به میزان اندکی در کشورهای اروپای شرقی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

با استفاده از خدماتی که توسط این هواپیما ارائه میشد همه ساله افراد زیادی در داخل روسیه موفق به انجام سفرهای داخلی میشدند. این هواپیما در برخی از خطوط هواپیمایی ایران نیز استفاده میشده و توسط آن مسافران به سفرهای داخلی میپرداختند که در نهایت استفاده از آن در سال 2011 میلادی ممنوع شد و شرکتهای هواپیمایی استفاده از آن را متوقف کردند. این هواپیما را میتوان مدلی ارتقا یافته از سه هواپیمای توپولف 104، آنتونف 10 و ایلوشین 18 دانست که با طراحی جدید و اضافه شدن برخی از امکانات به بازار جهانی معرفی و عرضه شد.

 

این نوع هواپیما در سال 1972 به شکل رسمی فعالیت خود در خطوط هوایی را آغاز نمود. این فعالیت در کشور ما در سال 2011 به اتمام رسید و دیگر هیچ یک از خطوط هوایی از این نوع هواپیما استفاده نخواهند کرد. علت قرار گرفتن این هواپیما در لیست خطرناکترین هواپیماهای جهان سقوط 4 فروند از این هواپیما در سال 2002 بوده است. از این هواپیما 336 فروند وجود دارد.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی پرواز خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو