ترفند های مناسب برای راحتی مسافرانی که از قدبلند برخوردار هستند( بخش اول)




 

مسافران قد بلند در هواپیما

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با ترفند های مناسب برای راحتی مسافرانی که از قدبلند برخوردار هستند

 

افرادی که دارای قدبلندی دارند اغلب در پرواز داخلی یا خارجی در داخل هواپیما به دلیل کمبود جا دچار مشکل می‌شوند. این افراد باید بدانند که با رعایت کردن یکسری ترفند می‌توانند سفر راحت‌تری داشته باشند.

 

 

 

بلیط هواپیما

 

اغلب مسافران در طول پرواز داخلی یا خارجی در داخل هواپیما احساس ناراحتی می‌کنند، این مسئله برای افراد قدبلند مشکل‌سازتر است. افراد قدبلند بعد از سفر هوایی با هر هواپیمایی متوجه می‌شوند که این پرنده‌های بزرگ برای آن‌ها طراحی نشده است.

 

افراد قدبلند در طول پرواز داخلی یا خارجی مجبورند در فضایی که در اختیار هر مسافری قرار داده‌شده است خود را جمع‌وجور کنند و این باعث می‌شود در طول سفر فشار زیادی را تحمل کنند. در این مطلب قصد داریم افراد قدبلند را با نکاتی مهم آشنا کنیم تا در طول پرواز داخلی یا خارجی دچار مشکل نشوند و راحت‌تر سفر کنند.

 

 

انتخاب صندلی‌های کنار در خروجی

 

دیگر روزهایی که افراد می‌توانستند با مسئول فروش بلیط هواپیما ارزان  یا گران و کارکنان گیت صحبت کنند تا بلیط هواپیمایشان را به فرست کلاس یا بیزینس تغییر دهد، به اتمام رسیده است. امروز برای اینکه مسافران در صندلی کناری نزدیک به در خروجی بنشینند باید نظر مهمانداران را جلب کنند. اما باید بدانید که صندلی‌های میانی در این ردیف از صندلی‌ها معمولی نیز بهتر است.

 

بیشتر اوقات تعداد مشخصی از این صندلی‌های موجود در این ردیف تا هنگام به اتمام رسیدن چک این در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار دارد. شرکت‌های هواپیمایی به دلیل پرطرف‌دار بودن این صندلی‌ها که فضای بیشتری دارند، سعی می‌کنند تا آخرین لحظه تا جای ممکن فروش بلیط هواپیمای آن‌ها را به تأخیر بیندازند. با این کار شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند پول بیشتری دریافت کنند.

 

 

 

سفر هوایی

 

برای اینکه بتوانید یکی از این صندلی‌ها را در طول پرواز داخلی یا خارجی در اختیار خود قرار دهید باید در فرصت‌های مختلف به‌صورت مؤدبانه سه بار از  کارکنان چک این درخواست کنید تا در صورت خالی بودن این صندلی‌ها آن‌ها را در اختیار شما قرار دهند. در این زمان مسئول فروش بلیط هواپیما برسی های لازم را انجام می‌دهند و به شما می‌گوید که آیا چنین صندلی‌ای خالی است یا خیر.

 

واقعیت های عجیب و غریب در پرواز خارجی و داخلی

 

کارمند فروش بلیط هواپیما، در صورت خالی بودن صندلی از شما می‌خواهد که مبلغی را پرداخت کنید، البته در بعضی از موارد نیز این صندلی‌ها به‌صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. شما نیز از پرداخت پول بیشتر تا جای ممکن پرهیز کنید و سعی کنید بدون پرداخت هزینه‌ای خواسته خود را دریافت کنید.

 

راه‌حلی بعدی که وجود دارد این است که برای کارمند گیت توضیح دهید که چون قدبلندی دارید در دیگر صندلی‌ها دچار مشکل می‌شوید. با این توضیحات احتمال اینکه یکی از صندلی‌های ردیف خروج اضطراری را در اختیار شما قرار دهند بیشتر می‌شود. توجه داشته باشید که کارمند گیت و زمان مراجعه به آن را به‌طور هوشمندانه انتخاب کنید. زیرا اگر شما زمانی را برای مراجعه انتخاب کنید که با چند مسافر قبل جروبحث کرده است و عصبانی شده است، قطعاً درخواست شمارا رد می‌کند. بنابراین صبر کنید در یک‌زمان مناسب که سرشان شلوغ نیست، درخواستتان را اعلام کنید.

 

چنانچه که هیچ‌کدام از روش‌های بالا مؤثر نبود و شما درخواستتان را درنهایت ادب و احترام مطرح کردید بازهم جوابی نگرفتید؛ صبر کنید تا همه‌ی مسافران به هواپیما سوار شوند. زیرا ممکن است از مسافران موجود در هواپیما نتواند خود را به‌موقع به گیت برساند، یا حتی ممکن است اگر کارت پرواز داخلی یا خارجی را هم دریافت کرده به هر دلیلی هواپیما سوار نشود.

 

بااین‌وجود اگر به صندلی‌های کناری اضطراری نرسید مطمئن باشید صندلی بهتری در اختیار شما قرار می‌گیرد. شاید این صندلی در کنار راهرو باشد و بتوانید در صورت خستگی کمی در راهرو قدم بزنید، پس نگران نباشید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما  کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو