شهرهای کوچک کانادا مقصدی جدید برای مهاجران




 

شهرهای کوچک کانادا برای مهاجرت

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشایی با شهرهای کوچک کانادا مقصدی جدید برای مهاجران

 

 

کانادا به عنوان کشوری مهاجرپذیر امیدوار است که جمعیت خود را افزایش دهد زیرا این افزایش باعث بهبود اقتصاد کانادا خواهد شد. امروزه تعداد متقاضیان ویزای کانادا رو به افزایش است و بسیاری از افراد پس از خرید بلیط هواپیما به این کشور مهاجرت می‌کنند. همانطور که می‌دانید بیش از ۳۵ درصد از جمعیت کانادا در شهرهای ونکوور، تورنتو و مونترال زندگی می‌کنند.

 

به همین دلیل شهرهای دیگر کانادا نیز سعی دارند با ارائه امکانات مهاجران جدید را به سمت خود بکشانند. اخذ ویزا کانادا و ورود افراد جدید به این شهرها، افزایش جمعیت، تقویت اقتصاد منطقه‌ای و ایجاد بازار کار بیشتر را به همراه خواهد داشت.

 

در سال‌های اخیر تقاضا برای اخذ ویزای کانادا بسیار افزایش یافته و بیش از یک چهارم جمعیت شهری کانادا را مهاجران تشکیل می‌دهند. تعداد جمعیت مهاجران در شهرهای کوچک برابر با ۵ درصد است و شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو، ونکوورو مونترال روی هم رفته دو سوم جمعیت مهاجران را در خود جای داده‌اند. برای دارندگان ویزا کانادا باید بگوییم که یک سوم جمعیت کانادایی نیز در این شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده پراکندگی نامناسب جمعیت مهاجر در کشور کانادا است.

 

اگر قصد خرید بلیط هواپیما کانادا را دارید باید بدانید که بعضی از شهرهای این کشور امیدوار هستند که جمعیت جدید را با توجه به تخصص افراد و نیاز بازار کار منطقه خود جذب کنند. به همین خاطر دولت‌های استانی در حال تهیه برنامه‌هایی هستند تا دارندگان ویزای کانادا که واقعا به سکونت در این مناطق تمایل دارند و تخصص آن‌ها برای بازار کار کانادا و اقتصاد محلی مفید است، را به سمت خود بکشانند.

 

متقاضیان ویزا کانادا که قصد خرید بلیط هواپیما را دارند باید این نکته را در نظر بگیرند که برنامه‌های استانی کانادا در حال حاضر جهت جذب مهاجر بسته می‌باشد، بجز بریتیش کلمبیا. پیش‌بینی می‌شود دلیل این تاخیر فقط به خاطر ایجاد ساز و کار جدید در جهت جذب مهاجری است که بطور قطع قصد اقامت دائمی در استان مورد نظر را داشته باشد و بتواند با تخصص خود کمک بزرگی به اقتصاد آن استان بکند. در نتیجه بهتر است دارندگان ویزای کانادا قبل از خرید بلیط هواپیما از سکونت خود در شهر مورد نظر مطمئن شوند تا بتوانند با خیالی آسوده زندگی جدید خود را در کانادا آغاز نمایند.

 

 

 

سکونت در شهرهای کم جمعیت

 

شاید برای متقاضیان ویزا کانادا جالب باشد که دولت کانادا بیشترین تلاش خود را برای افزایش کار در شهرهای کم جمعیت معطوف کرده است. علاوه بر این دولت‌های محلی و اعضاء شهر نیز فضایی را برای مهاجران جدید جهت پر کردن مشاغل مورد نظر خود در شهر ایجاد کرده‌اند و برای این منظور همپای دولت تلاش می‌کنند.

 

 

روش‌های کاریابی در شهرهای کوچک

 

یکی از مهم ترین مسائل برای متقاضیان ویزای کانادا موضوع کار است. در واقع برای یک تازه وارد هیچ چیزی مهم‌تر از عضویت در انجمن‌ها و گروه‌های مرتبط با حرفه‌اش نیست. به خصوص در شهرهای کوچک که به دلیل جمعیت کم، می‌توان در یک مرکز تفریحی یا مرکز حرفه‌ای در زمینه کاری مورد نظر، تمامی همکاران و حتی رئیس خود را دید و یا در صورت بیکار بودن مستقیما تقاضای کار داد.

 

بسیاری از کارفرماها در ابتدا به دارندگان ویزا کانادا پیشنهاد کار داوطلبانه را می‌دهند در نتیجه اگر مشکل مالی ندارید این راه بهترین شروع برای شما خواهد بود. برخلاف شهرهای بزرگ که از طریق ارسال رزومه آنلاین و مصاحبه و... کاریابی صورت می‌گیرد، در شهرهای کوچک می‌توان با استفاده از روابط اجتماعی در گروه‌ها و انجمن‌ها جهت پیدا کردن شغل مناسب بهره‌ برد.

 

با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شد و حرفه‌ای که در آن مشغول به فعالیت هستید بهترین شهر را برای اقامت دائم انتخاب کنید و سپس با خرید بلیط هواپیما به مقصد کانادا زندگی جدیدی را آغاز کنید.

 

 



نظرتان را بنویسید







منو