آشنایی با تمیزترین و کثیف‎ترین بخش‎های هواپیما (بخش دوم)




 

تمیزترین و کثیف‎ترین بخش‎های هواپیما

 

پرواز خارجی سام سیر

 

آشنایی با تمیزترین و کثیف‎ترین بخش‎های هواپیما

 

با توجه به گزارشی که توسط این افراد منتشر شد و در اختیار عموم قرار گرفت در انتقال این مفهوم که میکروبهای موجود در صندلیهای هواپیما از سرعت انتقال بسیار پائینی نسبت به میکروبهایی که در هوا وجود دارند برخوردار هستند تاکید بسیاری شده بود.

 

در نتیجه زمانیکه با استفاده از پرواز خارجی ارزان یا پرواز داخلی و خرید بلیط هواپیما در صورت نشستن برروی صندلی نیازی نیست نگران انتقال میکروب از آن به خودتان باشید و میتوانید با خیالی راحت از آن استفاده کنید. این دانشمندان برای بررسی هواپیما از روش آماری دادههای تصادفی استفاده کردند  و با استفاده از آنها 20 نقطه متفاوت از این وسیله نقلیه را مورد بررسی قرار دادند.

 

مکانهایی که توسط این افراد مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند نقاطی بودند که بیشترین لمس توسط مسافران را دارا میبودند و اکثر مسافرانی که با استفاده از خرید بلیط هواپیما به انجام سفر هوایی میپرداختند به این نقاط برخورد داشتند.

 

محققانی که از دانشگاه آریزونا در حال بررسی میزان آلودگی موجود در این نقاط بودند با تهیه نمونهای از این مکانها فعالیت و آزمایش خود برروی این بخشها را آغاز کردند. پس از اتمام این آزمایش نکته قابل توجه در رابطه با این نقاط این بود که میکروبهایی که در این نقاط وجود داشتند بسیار بیخطرتر از میکروبهای موجود در هوا بخصوص هوایی که در کابین مسافران در جریات میباشد بوده است.

 

 در نتیجه افرادی که با استفاده از خرید بلیط هواپیما اقدام به انجام سفر هوایی میکنند باید بیشتر نگران میکروبهای موجود در هوای کابین باشند تا میکروبهای موجود در اشیا.  دکتر چالز گربا یکی از محققانی بود که در این بخش درحال فعالیت بوده است وی در رابطه با این موضوع چنین گفته است:

 

 مردم تصور میکنند که چگونه میتوانند با استفاده از اقدامات پیشگیرانه از شر میکروبهای موجود در صندلیها خودشان را نجات دهند و تمیزترین و کثیفترین نقاط هواپیما را شناسایی کنند این در حالی است که این افراد به وسیله ژنومهای میکروبی که در فضا ممکن است وجود داشته باشند محصور شدهاند و همواره در خطر ابتلا به آنها میباشند.

 

این فرد در راابطه با هوا درون کابین هواپیما چنین گفته است که درست است که گفته میشود در فضای بسته کابین هواپیما ممکن است میکروبهایی وجود داشته باشد که از طریق تنفس به افراد منتقل شود اما این بدین معنا نیست که تنفس در این چنین فضایی خطرناک میباشد و تنفس در کابین هواپیما سبب بروز انواع بیماریهای تنفسی و ریوی در مسافران خواهد شد.

 

 اما توجه به این موضوع نیز ضروری میباشد که امکان انتقال ویروس از راه تنفس بسیار آسنتر از راههای دیگر بوقوع خواهد انجامید. به  عنوان مثال شخصی که دچار آنفولانزا شده است مسافر کناری آن باید بیشتر نگران سلامتی خود باشد تا فردی که چند صندلی آن طرفتر از این شخص نشسته است.

 

با توجه به نتایج ارائه شده در این آزمایش نقاطی از هواپیما که دارای کمترین تماس با مسافران و حتی خدمه پرواز را داشتهاند از آلودگی کمتری نسبت به مکانهای دیگر موجود در هواپیما برخوردار بودهاند و این نقاط را میتوان به عنوان تمیزترین نقاط موجود در این وسیله نقلیه در نظر گرفت.

 

 پنجرههای هواپیما، ماسکهای اکسیژن، زیر صندلیها و صندلیهای وسط هواپیما معمولا از جمله تمیزترین مکانهای هواپیما به حساب خواهند آمد. حال ممکن است این سوال برایتان بوجود آید که چرا صندلی وسط هواپیما از نقاط تمیز هواپیما به شمار میآید؟

 

 در پاسخ به این سوال میتوان این چنین گفت که مسافران کمی هستند که ترجیح میدهند برروی این صندلیها بنشینند و در نتیجه کمتر مورد استفاده قرار میگیرد از اینرو دارای آلودگی کمتری خواهند بود.

 

حل به معرفی آلودهترین نقاط موجود در هواپیما خواهیم پرداخت که بهتر است در استفاده از آنها کمی مراقب باشید. دستگیره درب سئریس بهداشتی، سینی غذا، جیبهای صندلی، میز تاشو و قفسههای سرپوشیده خدمه هواپیما به عنوان آلوده و کثیفترین مناطق موجئود در هواپیماها شناخته خواهند شد.

 

 دلیل این آلودگی نیز همانطور که گفته شد برخورد زیاد آنها با مسافران مختلف میباشد. با توجه به این جزئیاتی که در این مقاله ارائه شد در صورتی که قصد انجام سفرهای هوایی را دارید بهتر است در استفاده از این وسایل که از آلودگی بالایی برخوردار هستند کمتر استفاده کنید و در استفاده از آنها مراقب باشید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو