آشنایی با هواپیمای بوئینگ 757 (بخش دوم)




 

هواپیمای بوئینگ

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با هواپیمای بوئینگ 757 (بخش دوم)

 

 

ویژگیهای بوئینگ 757

 

در جهان هواپیماهای زیادی در حال فعالیت میباشند که هرکدام از آنها دارای ویژگیهای منحصربفردی هستند که در ساخت آنها بکار گرفته شده است. هواپیمای بوئینگ 757 نیز از این امر مستثنی نبوده و دارای ویژگیهای خاصی است که بدلیل وجود آنها این هواپیما با دیگر هواپیماهای ساخته متمایز خواهد شد.

 

داشتن ویژگیهای منحصربفردی در این نوع هواپیما سبب شده تا ایرلاینهای زیادی از آن برای جابجایی مسافرانی که با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی قصد انجام سفر هوایی دارند مورد استفاده قرار دهند. یکی از ویژگیهای خاصی که در این هواپیما به کار گرفته شده است استفاده از شیشهای دو نفره در کابین خلبان بوده است که در نوبه خود کاری خاص به حساب میآمد.

 

در این نوع هواپیما برای ایجاد نیروی پیشرانه مورد نیاز این هواپیما از موتورهای توربوفن استفاده شده است که موتورهایی بسیار پرقدرت میباشند و همین موضوع سبب شده تا این هواپیما بتنواند در باندهای نسبتا کوچک فرآیند تیک آف را به شکلی موفقیت آمیز انجام دهد. همچنین از این هواپیما میتوان در فرودگاههای مرتفع نیز استفاده شود. داشتن این خصوصیات سبب شده تا هواپیما بوئینگ 757 از محبوبیت زیادی در بین ایرلاینهای مختلف جهان برخوردار شود و از آن برای جابجایی افرادی که با استفاده از بلیط خارجی ارزان و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی دارند مورد استفاده قرار گیرد.

 

طراحی بالها در این مدل از هواپیما به شکلی طراحی شده است که نسبت به مدل قدیمی خود خاصتر به نظر میرسد و از آیرودینامیکی بیشتری برخوردار بوده است. برای جابجایی هزاران مسافری که همه ساله با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفرهای هوایی را دارند از این نوع هواپیما استفاده خواهد شد. بدلیل داشتن ویژگیهای منحصربفرد این هواپیما از استقبال جهانی بسیار خوبی برخوردار شد و همین موضوع سبب شد  تا شرکت هواپیماسازی بوئینگ مدلهای مختلفی از این نوع هواپیما را روانه بازار جهانی کند.

 

نکته جالب توجه در رابطه با این هواپیما این است که تمامی مدلهای معرفی شده از استقبال بینظیری برخوردار شدند و بسیاری از شرکتهای هواپیما از آنها برای انجام انواع سفرهای هوایی و جابجایی مسافرانی که با تهیه بلیط خارجی و یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی را داشتند از این نوع هواپیما استفاده میکردند.

 

 

اولین سری بوئینگ 757

 

اولین نمونه از این هواپیما که وارد بازار جهانی شد سری 200 این هواپیما بوده است که در سال 1983 به جهانیان معرفی شد. در این هواپیما از 224 صندلی استفاده شده بود که افراد میتوانستند با استفاده از آن و تهیه بلیط ارزان هواپیما موفق به انجام انواع پرواز هوایی شوند. برای ایجاد نیروی پیشرانه در این هواپیما از موتورهای پرقدرتی استفاده میشده که توسط شرکت رولز رویس طراحی و ساخته شده بود استفاده میشده است. نکات پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما را بخوانید.

 

سری 200 از این نوع هواپیما با داشتن بیشترین وزنی که میتواند حمل کند قادر است مسافتی 7130 کیلومتری را طی کند. برای بخش بار این نوع هواپیما از درب بزرگی استفاده شده است که رو به بالا باز خواهد شد و در کنار آن یک درب خروج در نظر گرفته شده است که توسط خلبانها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

 

بوئینگ 757 در ایران

 

همانطور که گفته شد این نوع هواپیما یکی از محصولات محبوب و با کیفیتی بود که توسط شرکت بوئینگ آمریکا به جهانیان ارائه شد. این نوع هواپیما را میتوان در خطوط هوایی کشورمان نیز مشاهده کرد. این نوع هواپیما در خطوط هوایی شرکت هواپیمایی تابان مورد استفاده قرار میگرفته است که از شرکتی تاجیکستانی اجاره شده بود.

 

در حال حاضر مالکیت این هواپیما که در اجاره شرکت هواپیمایی تابان میباشد در حال انتقال به شرکت دیگری میباشد. ارم ایر یکی از شرکتهای هواپیمایی بوده است که در گذشته در حال فعالیت در این زمینه بوده است که این شرکت هواپیمایی در سال 88 از 4 فروند هواپیمای بوئینگ 757 در ناوگان هوایی خود بهره میبرده است. امروزه این هواپیماها از رده خارجی شدهاند و هیچ گونه پروازی با استفاده از آنها انجام نخواهد شد.

 

این هواپیما در سریها و مدلهای مختلفی روانه بازار جهانی شده است که تمامی آنها با استقبال بسیار بینظیری روبرو شدند و شرکتهای زیادی اقدام به خرید آنها نمودند و از خدماتی که توسط آنها ارائه میشد بهره بردند. با استفاده از این نوع هواپیما همه هزاران مسافر موفق به انجام سفرهای هوایی شدند و با بیشترین امنیت به مقاصد مورد نظرشان منتقل شدند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو