علت تفاوت ستاره‌های هتل‌ها در چیست؟ (بخش دوم)




 

تفاوت ستاره‌های هتل‌ها

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با علت تفاوت ستاره‌های هتل‌ها

 

اکثر افرادی که بلیط هواپیما تهیه‌کرده‌اند و قرار است با پرواز داخلی یا خارجی سفر کنند اصلی‌ترین دغدغه اشان این است چگونه برای خود هتل رزرو کنند. بیشتر افراد درباره‌ی ستاره‌های هتل‌ها هیچ اطلاعاتی ندارند و تفاوت آن‌ها را نمی‌دانند در ادامه می‌خواهیم شمارا با تفاوت ستاره‌های هتل‌ها آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

به‌طورکلی هتل به معنای اقامتگاه یا اتاقی است که مسافران می‌توان مدتی آن را اجاره کنند و در آن زندگی کنید.

 

 

هتل ستاره‌دار به چه معناست؟

 

قطعاً تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده است که از کنار هتلی رد شوید که بر روی تابلوی آن چندین ستاره درج‌شده باشد. این ستاره‌های درج‌شده بر روی تابلوهای هتل نشانه‌ی نوع خدمات و کیفیت آن‌ها است. ستاره‌های هتل یک مسئله‌ی جهانی است و در تمتم جهان هتل‌ها را بر اساس کیفیت و خدمات آن‌ها درجه‌بندی می‌کنند و به آن‌ها ستاره می‌دهند.

 

هرچقدر تعداد ستاره‌های هتل بیشتر باشد، به این معنا است که کیفیت هتل نیز بالاتر است. البته ناگفته نماند که بیشتر این ستاره‌ها برای جذب مشتری و تبلیغات است و به شکل دائم و همیشگی نیست.

 

بنابراین افرادی که بلیط هواپیما تهیه‌کرده‌اند و قرار است با یک پرواز داخلی یا خارجی به سفر بروند، می‌توانند در صورت تمایل هتل‌هایی را رزرو کنند که ستاره‌ی بیشتری دارند. با این کار می‌توانند خدمات بیشتری دریافت کنند و اقامتگاهی بهتر داشته باشند.

 

 

 

مقایسه هتل‌ها از تک‌ستاره تا ۵ ستاره

 

همان‌گونه که در بالا به آن اشاره یکی از مسائلی که برای مسافرانی که بلیط هواپیما تهیه‌کرده‌اند و قرار است با یک پرواز داخلی یا خارجی سفر کنند، حائز اهمیت است رزرو هتل است.(این افراد حتما نکاتی درباره بلیط هواپیما را مطالعه کنند) این مسئله برای افرادی که خیلی اهل سفر رفتن نیستند مثل خانواده‌های ایرانی که فقط در تعطیلات عید نوروز سفر می‌کنند بسیار مهم است. زیرا علاقه‌مند هستند بر اساس بودجه‌ای که برای سفر کنار گذاشته‌اند، به همان اندازه خدمات با بهترین کیفیت دریافت کنند.

 

بنابراین برای این‌گونه افراد ستاره‌های هتل بسیار مهم است و می‌خواهند در سفر بسیار راحت باشند و حسابی خوش بگذرانند.

 

 

دلیل تفاوت ستاره هتل‌ها چیست؟

 

 

اولین تفاوتی که بین هتل‌های کم ستار و با  ستاره است این است که هتل‌های تک‌ستاره بسیار کوچک‌تر از هتل‌های چند ستاره هستند. این هتل ها اغلب به شکل یک خانه‌ی کوچک هستند. اگر بلیط هواپیما تهیه‌کرده‌اید  و قرار است با پرواز داخلی یا خارجی سفر کنید (می توانید با خواندن اتفاقات عجیب و غریب در پرواز داخلی یا خارجی اطلاعات کسب کنید) و قصد دارید که در هتل‌های تک‌ستاره اقامت کنید؛ بهتر است هتل‌هایی که کنار مجتمع تجاری و تفریحی یا کنار یک رستوران معروف هستند را برای خود رزرو کنید.

 

نحوه‌ی ستاره دهی به هتل‌ها در هر کشوری متفاوت است و هر کشوری سیستم گوناگونی در این زمینه دارد. به‌عنوان‌مثال در آمریکا هتل‌های 5 ستاره بسیار باشکوه و مجلل هستند و وقتی وارد آن‌ها می‌شوید انگار وارد کاخ‌های سلطنتی می‌شوید. ولی در کشورهای اروپایی متفاوت است و فضای هتل‌های 5 ستاره‌ی موجود درآنها مدرن هستند و خوش‌آمد گویی آن‌ها با آمریکا متفاوت است.

 

بنابراین با شناخت نحوه‌ی ستاره دهی در کشورها می‌توانید بعد از خرید بلیط هواپیما بهترین هتل را برای خود رزرو کنید و وقتی با پرواز داخلی یا خارجی به مقصد می‌رسید با بهترین خدمات در هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

 

در سال 1979 تعداد زیادی از کشورهای اروپایی برای اینکه توریست دچار سردرگمی در ستاره‌های موجود در هتل‌ها و نوع خدماتشان نشوند، تصمیم گرفتند که یک قانون ثابت را برای ستاره دهی به هتل‌ها استفاده کنند. این قانون ابتدا در کشور سوئیس اجرا شد سپس در دیگر کشور های اروپایی اجرا شد.

 

بنابراین افرادی که برای کشورهای اروپایی بلیط هواپیما تهیه‌کرده‌اند و قرار است با پرواز داخلی یا خارجی به آنجا سفر کنند بدانند که هتل‌های آن بر یکسری قانون ثابت ستاره بندی شده اند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو