نظافت هواپیما ها به چه صورت است؟ (بخش سوم)




 

نظافت هواپیما

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با نظافت هواپیماها

 

تمیز کردن و نظافت هواپیما ربطی به شیوع ویروس کرونا ندارد و پیش از این نظافت می شد. البته که ناگفته نماند با شیوع این ویروس ضد عفونی کردن هواپیا به طور جدی تر اتفاقافتاده است و بعد از هر پرواز خارجی یا پرواز داخلی به طور کامل ضد عفونی می شود.

 

برخی از دکتران بزرگ که در این زمینه فعالیت می کنند می گویند که مهم ترین چیز شستن مکرر دست ها با آب و صابون است و چون در هواپیما آب و صابون مدام در دسترس نیست بهتر است از ژل ضدعفونی کننده استفاده شود. به دلیل انکه میز و صندلی هواپیکا ممکن است حاوی ذرات ناشی از عطسه یا سرفه ی فرد بیمار باشد بهتر است قبل از شروع پرواز خارجی یا پرواز داخلی آن را با دستمال و ضد عفونی کننده پاک کنید.

 

البته باید گفت که قبل از شیوع این بیماری نیز به مسافران توصیه می شد که حتماپیش از استفاده از میز غذاخوری پشت صندلی جلو حتما آن را با دستمال پاک کنید. چون این میز معمولا جزو کثیف ترین قسمت هواپیما محسوب می شود. بنابراین اگر قرار است در حین پرواز خارجی ارزان یا پرواز داخلی از آنها استفاه کنید بهتراست آنها را تمیز کنید.

 

ریچارد داوود که یک پزشک متخصص است نیز با سخن هایی که در بالا ذکر شد مواق است و می گوید که رعایت بهداشت فقط در داخل هواپیما نیست و باید در فرودگاه نیز رعایت شود. مسافران نباید زمانی که در فرودگاه ها حضور دارند دستشان را به هرچیزی بزنند. او نگرانی زیادی برای کارکنان و مسافران دارد زیرا احتمال بیمار شدن اشان زیاد است.

 

 

ضدعفونی هواپیما

 

 

 

روش های فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی داخلی برای مقابله با کرونا

 

زمانی که نگرانی برای ضد عفونی هواپیما در پرواز خارجی یا پرواز داخلی بیان شد، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور که آقای رضا جعفرزاده هستند بیان کردند که برای ضدعفونی کردن هواپیما ها مطابق با دستور سازمان بهداشت عمل خواهند. و همین طور در مسیرهایی که احتمال انتقال کرونا بیشتر است، به صورت دقیق این کار انجام شود. برای پیشگری از شیوع این ویروس وظایفی به کادر پزشکی هوایی و کارکنان اعلام شد.

 

هواپیمایی های گوناگون عکس ها و فیلم هایی مختلفی از ضدعفونی کردن هواپیما در فضاهای مجازی منتشر کرده اند. شکرت هایی هواپیمایی تجهیزات هواپیمایی خود را قبل از هر پرواز خارجی یا پرواز داخلی توسط متخصصان بهداشت خود ضد عفونی می کنند. تمامی ضد عفونی ها با نظارت کارشناسان مرکز بهداشتی هوایی انجام می شود تا جای هیچ نگرانی برای افرادی که قرار است با پرواز خارجی و پرواز داخلی سفر کنند وجود نداشته باشد. بیشتر شرکت های هواپیمایی اعلام کرده اند که مدام هواپیما را پاکسازی و ضدعفونی می کنند. پاکسازی و ضد عفونی کردن هواپیما ها مطابق با دستورات وزارت بهداشت و درمان صورت میگرد. تا افراد با نگرانی کمتری با پرواز داخلی یا پرواز خارجی سفر کنند. درباره واقعیت های جالب در پرواز داخلی و خارجی بیشتر بدانید.

 

فرودگاه ها نیز طبق همین دستورات اقدام به پاکسازی و ضد عفونی کردند. مسئولان فرودگاه مهرآباد بر اساس دستورات وزارت بهداشت سالن های عمومی و ترمینال ها و همه تجهیزات داخل فرودگاه را هر دو ساعت یک بار ضد عفونی می کنند. تا افرادی که قرار است با پرواز خارجی یا پرواز داخلی سفر کنند خدای نکرده در فردگاه آلوده نشوند.

 

 

پرهیز از سفر و رعایت بهداشت در همه حال

 

باید گفت که اگر پرواز خارجی یا پرواز داخلی شما خیلی ضروری نیست بهتر است آن را کنسل کنید و به تاریخ دیگری موکول کنید. اما اگر سفر شما ضروری است و نمی توان آن را کنسل کرد، حتما با خود ژل ضد عفونی کننده همراه داشته باشید تا در طول پرواز خارجی یا پرواز داخلی مدام دست خود را با ژل ضد عفونی کنند تمیز کنید. اما با وجود این ژل ها بهترین کار ماندت در خانه و سفر نکردن است؛ زیرا هر چه کمتر از خانه خارج شوید احتمال مبتلا شدن به ویروس کمتر می شود.

 



نظرتان را بنویسید







منو