نظافت هواپیماها به چه صورت است؟ (بخش چهارم)




 

نظافت هواپیما

 

پرواز داخلی سام سیر

 

آشنایی با نظافت هواپیماها

 

نظافت هواپیما از وقتی که هواپیمای مسافربری ساخته شد و از آن به عنوان یک وسیله ی حمل و نقل استفاده شد، وجود دارد. نظافت هواپیما امری ضروری است زیرا اگر نظافت هواپیما نباشد کابین های هواپیما پر می شود از زباله و میکروب و هیچ مسافری میل به خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی نمی کند و صنعت هوایی دچار مشکل می شود زیرا تمام در آمد خود را از این راه کسب می کند.

 

نظافت هواپیما به دو صورت انجام می شود. اولین صورت نظافت به این شکل است که بعد از اینکه مسافران پیاده شدند خدمه های مربوطه به نظافت کابین های هواپیمایی میپردازند. البته این نظافت بستگی به مدت زمان بین دو پرواز دارد. یعنی ممکن است هواپیمایی بلافاصاله بعد از نشستن و سوخت گیری پرواز داخلی یا خارجی دیگری را انجام دهد. پس در اینفرصت کم خدمه فقط وقت می کنند زباله ها را جمع آوری کنند.

 

دومین صورت نظافت به این صورت است که هر شیش ماه یک بار انجام می شود. یعنی شب ها هواپیما به طور دقیق نظافت و ضدعفونی می شود.

 

البته این نوع نظافت ها برای قبل ازشیوع ویروس کرونا مظرح بود. همان طور که می دانید به دلیل همه گیر شدن این ویروس بایستی محل های عمومی بیشتر ضدعفونی شوند. درست است که بسیاری از سفر ها پرواز ها بخاطر شیوع این ویروس کنسل شده اند اما برخی از افرادی که خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی ضروری انجام داده اند مجبورند که به این سفر بروند.

 

باید به تمامی افرادی که در این ایام خرید بلیط هواپیما انجام داده اند و قرار است با پرواز داخلی یا خارجی به سفر بروند (حتماتی نکاتی درباره خرید بلیط هواپیما را مطالعه کنید.)، بگوییم که بهتر است اگر سفرشان غیر ضروری است آن را کنسل کنند و این ایام در خانه بمانند. اما اشخاصی که برای کار ضروری باید سفر کنند بهتر است تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند و با خود ژل ضد عفونی همراه داشته باشند و مدام دستان خود را با ژل ضد عفونی کنند تمیز کنند.

 

شافنر به افرادی که خرید بلیط هواپیما انجام می دهند و قصد دارند با پرواز داخلی یا خارجی سفر غیر ضروری کنند می گوید هیچ کاری برای پیشگیری از این ویروس بهتر از خانه نشتن نیست و همچنین می گوید:

 

ممکن است زمانی برسد ک همه مجبور باشند از از خضور در اجتماع دوری کنند. الان اان زمان رسیده پس بهتر است افرادی که می خواهند در این شرایط سفر بروند تجدید نظر کنند و در خانه هایشان بمانند.

 

درست است که در این شرایط ضدعفونی کردن هواپیما ها و فرودگاه ها به طور جدی و دقیق انجام می شود ولی با این وجود ریچارد داوود بر اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی  برای شرکت های هواپیمایی تاکید می کند و همچنین تاکید دارد که مسافرانی که سفر ضروری ندارند از خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی اجتناب کنند (حتما واقعیت عجیب وغریب پرواز خارجی و داخلی را مطالعه کنید.). او همچنین می گوید:

 

مهمترین نکته ای که برای این مسئله وجود دارد این است که تا کنون هیچ کدام از مورد هایی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند در هواپیما ها نسبت داده نشده اند.

 

این به این معناست که شرکت های هواپیمایی به خوبی نکات بهداشتی را رعایت می کنند و مرتب ضد عفونی می کنند. همچنین افرادی که خرید بلیط هواپیما انجام داده اند و قرار است با پرواز داخلی یا خارجی سفر کنند به خوبی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده اند.

 

با وجود این آمار باز هم همه ی افرادی که در صنعت هوایی دنیا کار می کنند معتقدند که بهترین کار این است که مسافران از سفر های غیر ضروری اجتناب کنند و بلیط های خود را به راحتی کنسل کنند و در خانه هایشان بمانند.

 



نظرتان را بنویسید







منو