علت چینش صندلی ‎های هواپیما (بخش اول)




 

صندلی های هواپیما

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

علت چینش صندلیهای هواپیما (یخش اول)

 

هواپیماها یکی از وسایل پرمصرف و پرکاربرد در جهان میباشند که همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی از خدماتی که توسط این وسایل نقلیه غول پیکر ارائه خواهد شد بهرهمند خواهند شد. امروزه هواپیماهای مختلفی در جهان در حال فعالیت میباشند و مسافرانی را که با تهیه بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام انواع مختلفی از سفرهای هوایی را دارند به مقاصد مورد نظرشان منتقل خواهند کرد.

 

در این صنعت که بسیار مورد توجه و استقبال جهانی قرار گرفته است همه ساله نوآوریهای بسیاری شکا خواهد گرفت به عنوان مثال گاها در برخی از طراحیها شاهد استفاده از فضاهای اضافه در قسمت بار هواپیما که برای استراحت مسافران تغییر شکل داده است یا به مکانی برای بازی کودکان تبدیل شده است خواهیم بود.

 

 در این نوع وسیله نقلیه ممکن است در برخی از موارد شاهد تغییراتی چشمگیر باشیم اما موردی که تقریبا همواره بدون تغییر باقی مانده است صندلیهای هواپیما میباشند. با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است استفاده از صندلیهایی رو به عقب در هواپیماها سبب میشود مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی قصد انجام سفر هوایی را دارند از امنیت بیشتری برخوردار باشند. برای خواندن اساسی ترین نکات در رابطه با بلیط هواپیما روی لینک کلیک کنید.

 

 در ادامه به ارائه جزئیاتی بیشتر در رابطه با این موضوع خواهیم پرداخت. در صورتیکه تمایل دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع در هواپیماها دریافت کنید در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

تاریخچه

 

بیش از نیم قرن است که این وسایل نقلیه وارد ناوگان حمل و نقل جهانی شدهاند و همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما از خدماتی که توسط این نوع وسیله نقلیه ارائه میشود بهرهمند میشوند. در تمامی هواپیماهایی که از آن زمان تا کنون ساخته شده است به جز تعداد محدودی از آنها تمامی صندلیها رو به جلو بوده است.

 

با توجه به تحقیقاتی که در این رابطه انجام شده است در صورت بروز رویدادهای اتفاقی در هواپیما صندلیهایی که روبه عقب هستند از ایمنی بیشتری بر خوردار هستند و از بخشهای کمر، گردن و سر مسافر بیشتر محافظت خواهند کرد.

 

این موضوع از دلایلی است که صندلی کودک در خودروها به این شکل و روبه عقب طراحی خواهد شد. با توجه به بررسیهایی که در این رابطه انجام شده است در این نوع صندلی در صورت بروز حادثهای با سرعت 30 مایل بر ساعت ضربهای که به گردن کودک وارد خواهد شد از 200 کیلوگرم به 50 کیلوگرم کاهش پیدا خواهد کرد.

 

تغییر جهت صندلیهای هواپیما در طول دورههای مختلفی به شکلهای گوناگون ارائه شد. اسیانا ایرلاینز در تاریخ 6 ژوئن سال 2013 در حال انجام پروازی با شماره 214 بوده است که این هواپیما در طول پرواز با سانحهای مواجه میشود که به سقوط منتهی شده است.

 

در این هواپیما مسافران زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی حضور داشتند که در طی این سقوط 3 تن از مسافران جان خود را از دست دادهاند و مابقی مسافران از دردهای شدید ایجاد شده در ستون فقرات خود رنج میبردند.

 

187 مسافری که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما در این پرواز حضور داشتند دچار آسیبهایی شدید در بخش ستون فقرات خود شده بودند. مشاهده افراد زیادی که دچار آسیب شدند سبب شد تا پزشکانی که این افراد را مورد درمان قرار میدادند موضوع استفاده از صندلیهایی روبه عقب در هواپیما را مطرح سازند.

 

علاوهبر این این افراد پیشنهاد دادند که در این نوع وسیله نقلیه از کمربندهای سه سویه استفاده شود تا میزان آسیب در صورت وقوع سانحه در این وسیله نقلیه برای افرای که با استفاده از بلیط هواپیما و خرید بلیط خارجی قصد استفاده از آن را دارند به حداقل خود برسد.

 

با توجه به این نوع پیشنهادات و مشاهده آسیبهایی که استفاده از صندلیهای روبه جلو در سوانح به مسافران وارد خواهد کرد هیچ گونه اقدام مصمم و جدیای در این رابطه توسط فعالان در این زمینه صورت نپذیرفت. بعد از این مطرح شدن این موضوع توسط متخصصین و پزشکان تعداد زیادی هواپیما طراحی و ساخته شد که در هیچ کدام از آنها از این نوع صندلی استفاده نشده بود.



نظرتان را بنویسید







منو