آشنایی با نان‌های کشورهای مختلف دنیا (قسمت اول)




 

نان‌های کشورهای مختلف دنیا

بلیط ارزان هواپیما سام سیر

 

 

آشنایی با نان‌های کشورهای مختلف دنیا

 

 

نان جزو یکی از مهم ترین غذا های دنیا محسوب می شود که معمولا در همه ی فرهنگ ها و کشور ها یافت می شود اما با گوته های مختلف. در ادامه شما را با انوع نون های جهان آشنا خواهیم کرد.

 

ویلیام روبل، مورخ نان، معتقد است که تعریف دقیق از نان ضروری نیست. او نوسینده ی کتاب ( نان: یک تاریخ جهانی) است و همچنین توضیح می دهید:

 

تعریف هر نان طبق همان چیزی است که در هر فرهنگی آمده است و حتما اینگونه نیست که با آرد خاصی تولید شده باشد.

 

شما با خرید بلیط ارزان هواپیما یا سیستمی برای پرواز داخلی یا خارجی به هر مقصدی می توانید با خوردن نان های آن مقصد کمی با فرهنگ آنجا آشنا شوید

 

 

نان بولانی افغانستان

 

 

این نان از خمیر تردی که روی آن با حباب های طلایی وجود دارد تشکیل شده است. البته موردی که این نان بسیار خوشمزه کرده است درون آن است. نانوا های افغانستانی بعد از اینکه خمیر این نان ور آمده باشد لایه ای نازک در میان باز می کنند و درون آن را با سیب زمینی، اسفناج یا عدس پر می کنند. سبزیجات و پیازچه های تازه طعم متفاوت و خوشمزه ای به این نان بخشیده است. بنابراین اگر بلیط ارزان هواپیما به افغانستان را خریده اید و قرار است با یک پرواز داخلی یا خارجی به آن مقصد بروید حتما از این نان ها میل کنید. حتما نکات مهم درباره پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما را قبل از هر کاری بخوانید.

 

 

لواش ارمنستان

 

یک رسم جالب و مرسومی که در ارمنستان وجود دارد این است که زمانی که یک دختر و پسر باهم ازدواج می کنند مادر عروس یک تکه نان لواش بر شانه داماد و یک تیکه بر شانه عروس می گذارد. این کار به این معنا هست که عروس و داماد آینده ی پر از فراوارنی داشته باشند.

 

نان لواش نقش مهمی در فرهنگ این کشور دارد و به عنوان یک میراث فرهنگی شناخته شده است.

 

تعدادی از زنان های ارامنه دور هم جمع می شوند تا نان لواش سنتی را بپرند. آنها با کمک یکدیگر خمیر را چانه می زنند و روی یک کوسنی که پر شده از یونجه یا پشم باز می کنند. همین کار گروهی باعث می شود رفاقت و دوستی بیشتر شود. در بین آنها شخصی ماهر تر وجود دارد که این خمیر باز شده را به دیواره های تنوری استوانه ای شکل که در زمین است بپسباند و در صورت چخته شدن آن را بکند.

 

این نان در فرهنگ ارمنستان بسیار نقش دارد و حتی در میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت شده است. اگر بلیط ارزان هواپیما یا بلیط سیتمی برای پرواز داخلی یا خارجی به ارمنستان تهیه کرده اید حتما از این نان خوردن کنید.

 

 

 

نان دمپر استرالیا

 

نان دمپر استرالیایی از مواد تشکیل دهنده ی بسیار ساده ای تشکیل شده است و طرز پخت آن نیز بسیار راحت است. این نان از آرد، نمک و آب  تشکیل می شود. این نان را می توان بر روی خاکستر یا درون یک تابه ی چدنی یا حتی به سیخ زد و کباب کرد. البته امروزه با اضافه کردن موادی به مواد تشکیل دهنده آن طعم آن را امروزی تر کرده اند. امروزه با مقداری مخمر شیمیایی،شیر و کره درست می شود. این نان خوشمزه امروزی شبیه به نان سودا ایرلندی شده است. اگر بلیط ارزان هواپیما یا بلیط سیتمی برای پرواز داخلی ارزان یا خارجی به استرالیا تهیه کرده اید حتما از این نان خوردن کنید.

 

 

 

نان لوچی بنگلادش

 

این نان از خمیر گندم تشکیل شده است و طرز تهیه آن به این صورت است که آن را در روغن داغ سرخ می کنند به گونه ای که سطحش طلایی و برشته شود. این نان جزو غذاها خوش بو این منطقه است و در همه رستوران های خیابانی و آشپزخانه ها ی بنگلادش یافت می شد. افراد بنگلادش از این نان برای صبحانه استفاده می کنند و با پوره سیب زمینی میل می کنند. این نان در بنگلادش بسیار محبوب است پس اگر بلیط ارزان هواپیما یا بلیط سیتمی برای پرواز داخلی یا خارجی به بنگلادش را تهیه کرده اید حتما از این نان خوردن کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو