آشنایی با نان‌های کشورهای مختلف دنیا (قسمت دوم)




 

نان‌های کشورهای مختلف دنیا

 

بلیط داخلی سام سیر

آشنایی با نان‌های کشورهای مختلف دنیا

تنها خوراک مشترک بین تمام کشور های جهان نان است. البته باید گفت نان ها در هر کشوری با کشور دیگر از نظر پخت و مواد تشکیل دهنده متفاوت اند. ممکن است برای شما جالب باشد که نان های کشور های دیگر چگونه است و همین طور اگر زمانی بلیط داخلی یا بلیط خارجی برای مقصدی تهیه کردید بدانید نان آن منطقه به چه صورت است. در ادامه قصد داریم شما را با نان های کشور ها آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

 

نان پنیری برزیل

 

یکی از نبوغات آشپزی در برزیل اتفاق افاتاده است. آنها با استفاده از گیاه بومی کاساو در غذاهایشان ثابت کرده اند که آشپز های بسیار ماهری هستند زیرا که ریشه ی نشاسته ای این گیاه به قدری سیانور در خود دارد که ممکن است باعث مرگ انسان ها شود. ولی با مهارتی که بومی های این منطقه دارند با اجرای دقیق مراحل خیساندن، فشردن و خشکاندن این گیاه توانسته اند آن را به یک مواد غذایی بی نظیر در آشپزی تبدیل کنند.

 

امروزه در برزیل از این گیاه برای یک میان وعده ی خوش طعم در استفاده می شود. این میان وعده از یک رول پنیری که لایه ی بیرونی آن ترد و لایه ی درونی نرم و ترش است. اگر بلیط خارجی یا بلیط داخلی به مقصد برزیل را تهیه کرده اید، حتما از این میان وعده ی خوشمزه امتحان کنید. قبل از خرید بلیط، درباره خرید بلیط داخلی بیشتر بدانید.

 

بیگل مونترآلی

 

اولین مغازه ای که نان بیگل در آن پخته شد، نانوایی فیرماونت بیگل در مونترآل کانادا است که از سال 1919 تا به امروز تحت عنوان نانوانی بیگل مونترآل در این زمینه فعالیت می کند. در این نانوایی با استفاده از پارویی چوبی و بلند نان های بیگل را به صورت ردیفی در تنوری که با چوب می سوزد، قرار می گیرند. این نان ها تا زمانی که طلایی نشده اند در تنور میماند و به محض طلایی شدن از تنور خارج می شوند.

 

اگر با خرید بلیط خارجی یا بلیط داخلی به کانادا سفر کردید حتما از این نان ها میل کنید تا لذت ببرید.

 

البته نیویورکی ها گمان می کنند این نان منحصرا برای آنها است. اما باید گفت که نان بیگل مونترالی نیز به همان اندازه خوشمزه و لذیذ است. خمیر نان بیگل در مونترآل کانادا از تخم مرغ و عسل ساخته می شود. و بعد ا ز اینکه آنها به صورت حلقه ای درآمدند قبل از پخت آنها را در آب و عسل می جوشانند.

 

با این کار خمیر نان سفت و متراکم می شود و همینطور شیرینی آن بیشتر می شود. اگر شما بلیط داخلی یا بلیط خارجی به این مقصد را تهیه کرده اید می توانید در 24 ساعت شبانه روز از این نان به صورت داغ تهیه کنید.

 

 

ماراکوتا ‌شیلی

 

جالب است بدانید که در قرن 19 و اوایل قرن 0 به دلیل مهاجرت عده ی زیادی از اروپاییان به شیلی سنت نان گندمی خود را نیز به این کشور وارد کردند. به همین خاطر می توان گفت میان وعده ی مورد علاقه مردم شیلی از آن زمان نشات گرفته است. ماراکوتا شامل 4 بخش است که بخش درونی آن نرم و پفکی است. حتما با خرید بلیط خارجی یا بلیط داخلی به این مقصد سفر کنید و از خوردن ماراکوتا لذت ببرید.

 

بخش اصلی این نان که رویه آن است بسیار ترد و خوشمزه است. نانوا ها برای ترد شدن رویه ی این نان درون تنور یه ظرب آب قرار می دهند. این بخش دقیقاهمان بخشی است که مردم شیلی به شدت به آن علاقه دارند. این نان نشان دهنده ی زندگی پر برکت روزانه مردم ثروتمند شیلی را نشان می دهند به گونه ای اگر آنها بخواهند کودک ثروتنمدی را توصیف کنند می گویند: او به همراه یک ماراکوتا در دستانش متولد شده است.

 

بنابراین اگر بلیط خارجی یا  بلیط داخلی به این مقصد خریداری کردید حتما از این نان لذیذ و خوشمزه به عنوان میانوعده امتحان کنید تا لذت ببرید.

 



نظرتان را بنویسید







منو