آشنایی با نان‌های کشورهای مختلف دنیا (قسمت چهارم)




 

نان‌های کشورهای مختلف دنیا

 

بلیط داخلی سام سیر

 

آشنایی با نان‌های کشورهای مختلف دنیا

 

در هر کشوری که در این جهان خاکی وجود دارد به یک صورت نان پخت می شود و مواد تشکیل دهنده ی آن نیز باهم متفاوت است. در ادامه شما را با نان های کشورهای مختلف دنیا آشنا خوهیم کرد پس با ما همراه باشید.

 

 

نان پوپوسا در السالوادور

 

 

اگر بلیط ارزان هواپیما یا بلیط سیستمی برای پرواز خارجی به مقصد سالوادور را تهیه کرده اید و قرار است به این کشور سفر کنید اگر در خیابان های سان سالوادور که پایتخت این کشور است قدم زدیدبن، متوجه بوی عطر ذرت بو داده ی نان پوپوسا خواهید شد که کل خیابان ها را گرفته است. این نان ذرت خوش طعم به عنوان یک میان وعده ی لذیذ به شمار می آید.

 

ناگفته نماند که این نان حزو نماد ملی این کشور نیز محسوب می شود. نانوا ها  در میان این خمیر این نان پنیر، گوشت یا لوبیای تند قرار می دهند و سپس خمیر را با مواد میانی اش بر روی یک سطح فلزی داغ میپزند. اکر بلیط ارزان هواپیما یا بلیط سیستمی برای پرواز خارجی به این مقصد را تهیه کردید حتما از این نان در کنار یک سالاد کلم کورتیدو به عنوان یک وعده ی غذایی میل کنید و لذت ببرید. بهتر است قبل از خرید بلیط نکات مهم درباره پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما را مطالعه کنید.

 

از دلایلی که این نان نماد این کشور است این است که در منظقه ی باستان‌شناسی خویا د سرن واقع در السالوادورکه این مطقه در یونسکو جهانی نیز ثبت شده است در یکی از شهر هایش که بر اثر فوران آتش فشان در قرن های پیش دفن شده بود توسط باستان شناسان یکسری وسایل آشپزی مانند وسایل پخت نان پوپوسا در آن منطقه پیدا شد که قدمت شان برای 600 سال پیش از میلاد است.

 

بنابراین اگر بلیط ارزان هواپیما یا بلیط سیستمی برای پرواز خارجی به مقصد سالوادور را تهیه کرده اید و قرار است به این کشور سفر کنید، حتما از این منظقه باستانی دیدن کنید.

 

 

نان اینجرا دراتیوپی

 

یکی از نان های اتیوپی نان اینچرا است که در کشور های اریتره و سومالی نیر استفاده می شود. طاهر این نان ب شکل اسفنج است. این نان را در کشور اتیوپی در کنا سس ها و خورشت های چرب مصرف می کنند و همین طور جزو عناصر اصلی یک میز ناهار یا شام است. از این نان به عنوان چنگال یا قاشق نیز استفاده می کنند.

 

اگر بلیط ارزان هواپیما یا بلیط سیستمی برای پرواز خارجی به این مقصد تهیه کردید و قصد دارید به این منطقه سفر کنید بدانید کع انها یک تیکه از این نان نرم و مرطوب را می پیچانند و با آن تکه ای از غذا را برمیدارند و میل می کنند. شما نیز بهتر است همین کارها را انجام دهید.

 

مواد تشکیل دهنده ی این نان گیاه باستانی بسیار مقوی تف است که طعم شوری دارد و دلیل شوری آن نیز بخاطر تخمیر است. برای این فرایند خمیر تازه و خمیر قدیمی را باهم مخلوط می کنند و اجازه می دهند تا چند روز زمان بگذرد تا خوش طعم تر شوند.

 

اگر بلیط ارزان هواپیما یا بلیط سیستمی برای پرواز خارجی چارتر به این مقصد تهیه کردید و به این منطقه سفر کردید حتما از این نان های مقوی میل کنید.

 

 

باگت در فرانسه

 

یکی از نانهای فرانسه که در سطح جهان معروف است نان باگت است. فرانسوی معتقدند که در هنگام پیاده روی نباید چیزی میل کنند اما در یمک مورد استثنا دارند، آن هم ته نان باریک باکت فرانسوی است. آنها ته این نانها را جدا می کنند ودر هنگام پیاده روی میل می کنند. شاید این کار را بخاطر این انجام می دهند که باگت فرانسوی جزو نماد و افتخار فرانسه است و جزو فرهنگ آن کشور محسوب می شود.

 

برخی تصور می کنند که این نان جزو نان های مدرن و جدید محسوب می شود اما باید گفت که در قرن 19 نان های درازی مثل نان باگت وجود داشته است.رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون، اعتقاد دارد که نان باگت لیاقت ثبت در یونسکو را دارد.

 

بنابراین اگر بلیط ارزان هواپیما یا بلیط سیستمی برای پرواز خارجی به فرانسه را تهیه کردید و به این کشور سفر کردید حتما از این نان های خوش طعمش میل کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو