در زمان خرید بلیط چارتر باید به یکسری نکات توجه کرد(بخش دوم)




 

خرید بلیط چارتر

 

بلیط هواپیما سام سیر
 

 

آشنایی با یکسری نکات درباره خرید بلیط چارتر

 

حتما در زمان خرید بلیط هواپیما با بلیط های چارتر مواجه شده اید این بلیط ها توسط یک شرکت هوایی یا هر ارگان دیگر تهیه شده است و در اخیتار مسافران قرار میگیرد. همان طور که می دانید بلیط هاری چارتر از قیمت پایین تری برخوردار هستند زیرا که شرکتی که آنها را تهیه کرده است در واقع تعداد زیادی از صندلی های هواپیما را به صورت عمده اجاره کرده است.

 

طبق قرداد طرفین،  چارتر کننده فقط می توانند بلیط ها را بفروشد و حتی اگر تمام بلیط های خود را نتوانند به فروش برسانند باید پولش آن را پرداخت کنند. به دلیل اینکه چارتر کنده اگر بلیط هواپیما را نفروشد ولی موظف است پول اجاره صندلی را پرداخت کند، هر چه به پرواز داخلی یا خارجی نزدیک می شوند برای اینکه دچار ضررو زیان نشوند این بلیط ها به قیمت پایینی برای فروش در اختیار مسافران قرار می دهند تا هر جور که شده صندلی خالی نداشته باشند.

 

افرادی که تاریخ و زمان مشخصی برای سفر خود ندارند بهترین فرصت برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما همان زمانی است که چارتر کننده به دلیل نزدیک شدن به پرواز داخلی یا خارجی قیمت بلیط را به پایین ترین حد خود آورده است. این افراد در این زمان می توانند بلیط ارزان هواپیما را خریداری کنند.

 

 

انواع بلیط چارتر بر اساس ظرفیت و زمان

 

بلیط چارتر بر اساس ظرفیت در 2 نوع وجود دارد. این دو نوع عبارتند از:

  1. فول چارتر: این نوع از چارتر به این صورت است که چارتر کنند کل صندلی های یک رواز داخلی یا خارجی را اجاره کرده است و قرار است به صورت چارتری به فروش برساند.
  2. چارتر ظرفیتی: در این نوع چارتر کننده تنها تعدادی از صندلی های یک پرواز داخلی یا خارجی را اجاره می کند و به صورت چارتری به فروش میرساند.

بلیط چارتر بر اساس زمان در 2 نوع وچود دارد. این دو نوع عبارتند از:

 

  1. پرواز چارتر شناور: در این نوع چارتر کنند برای زمان مشخصی کل یا تعدادی از بلیط هواپیما های یک پرواز داخلی ارزان یا خارجی را اجاره می کنند. مثلا برای تعطیلات نوروز یا تابستان صندلی های هواپیما را برای پرواز رفت و برگشت اجاره می کنند و در مشخص در اختیار مسافران قرار می دهند. این افراد در صورت ضرر خود باید پرداخت کنند. برای بلیط هواپیما برگشت در این مواقع محدودیت زمانی ندارد. به طور مثل تمام مسیر های یک ایرلاین برای پرواز ایران ترکیه چارتر می کنند و همه ی پرواز ها و تور های این مسیر چارتر شده برقرار می شوند.
  2. پرواز چارتر بک تو بک: در این نوع چارتر که مربوط به زمانی می شود که چارتر کننده بلیط هواپیما های خود را بایستی در زمان مشخص که بین زمان رفت و برگشت است به فروش برسانند. به عنوان مثال شما برای یک پرواز داخلی اقدام به خرید بلیط هواپیما می کنید اپراتور آژانس هوایی به شما می گوید که بلیط چارتر ارزان تر نیز برای این پرواز وجود دارد اما برگشت شما برای دو هفته بعد از پرواز رفت است؛ اگر در این زمان قصد برگشت نداشته باشید بلیط شما باطل می شود و باید بلیط دیگری برای برگشت خود تهیه کنید.

 

می توانید برای مضاهده قیمت های پرواز داخلی وارد آدرس پرواز-خارجی-داخلی/دانستنی-های-سفر/https://samseir.com/1194/Blog شوید.

 

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی در چیست؟

 

بلیط هواپیما سیستمی بلیط است که در قیمت ثابتی در دوره زمانی خود وجود دارد و در اختیار مسافران قرار می گیرید. یکی از ویژگی های این نوع از بلیط ها این است که در صورتی که سفرشان بنا بر هر دلیلی کنسل شده باشد می توانند با پرداخت جریمه هزینه بلیط خریداری شده را پس بگیرند. این ویژگی برای بلیط های چارتر وجود ندارد و در صورت کنسلی سفر نمی توانند هزینه بلیط را دریافت کنند.

 



نظرتان را بنویسید







منو