در زمان خرید بلیط چارتر باید به یکسری نکات توجه کرد(بخش سوم)




 

خرید بلیط چارتر

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با یکسری نکات درباره خرید بلیط چارتر

 

تقریبا بیشتر افراد وقتی به سفر کردن و خرید بلیط داخلی یا خارجی فکر می کنند سعی می کنند هزینه های مربوط به آن را نیز حساب کنند. همین طور بیشتر افراد برای خرید بلیط به بلیط های چارتر برای کم کردن هزینه هایشان فکر می کنند. باید به این افراد بگوییم که حتما قبل از خرید بلیط چارتری درباره آن اطلاعات کسب کنند.

 

بلیط چارتر همان طور که گفته شد یعنی شرکتی صندلی های یک هواپیما را برای پرواز خارجی یا داخلی به طور عمده اجاره می کنند. چون به طور عمده خریداری کرده اند قیمتشان ارزان تر از بلیط هلی سیستمی می باشد. به این شرکت ها چارتر کننده می گویند.

 

پر رفت و آمد ترین پرواز های چارتری مربوط به به پرواز تهران اصفهان است. چارتر کننده ها بلیط داخلی اصفهان را خریداری می کنند و به صورت چارتر در اختیار آژانس های هواپیمایی قرار می دهند تا آنها در زمان معین به مسافران بفروشند. در ادامه تفاوت های بلیط های سیستمی و چارتری را برایتان شرح می دهیم.

 

اولین تفاوت مهم بلیط داخلی یا خارجی سیستمی با بلیط چارتری در این است که بلیط های سیستمی بر خلاف بلیط های چارتی، تنها به وسیله ی شرکت های هواپیمایی یا نمایندگی های معتبر فروش بلیط، به فروش می رسند. برای مشاهده قیمت بلیط داخلی یا خارجی می توانید وارد سایت آژانس هواپیمایی سام سیر شوید.

 

یکی دیگر از تفاوت های بلیط چارتری و سیستمی در این است که بلیط تاریخ و زمان پرواز های سیستمی در طول سال مشخص است و برنامه تاریخ رفت و برگشت آنها در طول سال معین شده است و همین طور شما از چند ماه قبل از خرید بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی میدانید که هواپیما در چه روزهایی از هفته به کجا پرواز دارد. همین طور این نوع از بلیط ها در تمام طول سال قیمتی ثابت دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت بلیط داخلی یا خارجی می توانید وارد آدرس خرید-بلیط-هواپیما-داخلی/https://samseir.com شوید.

ولی در خرید بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی به صورت چارتر نمی توانید ساعت و روز پرواز خارجی یا داخلی را تغییر دهید و باید برای همان پرواز تعیین شده آماده باشید و علاوه بر این در صورت کنسلی هیچ پولی به شما برگردانده نمی شود. ولی در بلیط های سیستمی اگه سفرتان کنسل شود یا اگر بخواهید سفرتان را به تاریخ و زمان دیگری بیندازید، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید و با تاریخ مورد نظر تعویض کنید و یا اینکه اگر قصد کنسلی داشتید هزینه خرید بلیط را استرداد کنید.

 

دیگر تفاوتی که برای بلیط های سیستمی و چارتری وجود دارد این است که بر طبق سن و سال مسافران متغیر است. یعنی بلیط داخلی یا خارجی برای ک.دکان در بیشتر شرکت های مسافربری حدود 70 الی 75 درصد قیمت بلیط بزرگسالان است و همین طور بلیط نوزادان برای پرواز خارجی ارزان قیمت یا داخلی حدود 30 درصد هزینه بلیط بزرگسالان است. اما در بلیط های چارتری چنین قانونی وجود ندارد و قیمت بلیط داخلی یا خارجی برای مسافران بالای دو سال یکسان است و فرقی بین کوک و بزرگسال ندارد. به همین خاطر اگر قرار است به صورت خانوادگی به سفر بروید به شما پیشنهاد می کنم که از بلیط های سیستمی تهیه کنید.

 

 

چارتر کنندگان هواپیما و صندلی‌ها

 

چارتر کنندگان ممکن است آژانس هایی باسشند که برای پرواز خارجی یا داخلی صندلی های مشخصی را از ایرلاین ها اجاره می کنند و با آنها قرداد می بندند. یک دسته دیگر از چارتر کنندگان وجود دارند که خودشان طرف اصلی قرداد با ایرلاینن ها نیستند  از چارترکنندگان اصلی صندلی ها و بلیط ها را چارت می کنند. در این شرایط گاهی پیش می آید که آنهایی که از چارتر کنندگان اصلی بلیط خود را تهیه نکرده اند به دلیل بی برنامه بودن این پرواز ها شکایت می کنند.به  طور مثال یکی از مشکلاتی که به وجود می آید این است که شخص وسایل خود را آماده می کند و راس ساعت مقرر در فرودگاه حضور پیدا می کند و می بیند که اسمش در لیست پرواز نیست.

 



نظرتان را بنویسید







منو