با زیباترین کلیساها در سراسر جهان آشنا شوید. (بخش دوم)




 

زیباترین کلیساهای جهان

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

با زیباترین کلیساها در سراسر جهان آشنا شوید. (بخش دوم)

 

 

- چپل صلیب مقدس (Chapel of the Holy Cross)، آریزونا

 

چپل صلیب مقدس که در فاصله ی کمی از شهر سدونا و در کنار یک تپه سرخ سنگی قرار دارد در سال 1957 ساخته شده است. چپل صلیب مقدس یک کلیسای کوچک است که نسبت به سایر بناهای شهر جایگاه ویژه ای دارد. جالب است بدانید این بنا یکی از هفت عجایب ساخته دست بشر در آریزونا است که ساخت آن 18 ماه زمان برد و 300 هزار دلار برای ساختش هزینه کردند.

 

یکی از نکات جالب درباره چپل صلیب مقدس این است که نوع طراحی آن و مصالحی که برای ساختش استفاده شده است از ساختمان امپایر استیت که برجی 102 طبقه در نیویورک متعلق به سال 1931 است الهام گرفته شده است. هر ساله گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی هواپیما به دیدن این کلیسای شگفت انگیز می‌روند.

 

با سفر به آریزونا می‌توانید یکی از متمایزترین کلیساهای موجود در جهان را ببینید. این کلیسا دارای پنجره های رنگی در دل صخره های سنگی است و یک فرم زاویه دار مدرنی دارد که باعث تفاوت آن از سایر کلیساها شده است. مهم ترین ویژگی این چپل وجود یک صلیب آهنی در ارتفاع 27 متری بر فراز دره می‌باشد که افراد زیادی را علاقه مند به دیدنش می‌کند تا با خرید بلیط هواپیما چارتری و بلیط خارجی به این مکان سفر کنند.

 

 

- کلیسای چوبی برگند (Borgund Stave Church)، نروژ

 

اگر قصد خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی به مقصد نروژ را دارید بازدید از کلیسای چوبی برگند را حتماً در برنامه خود قرار دهید. این کلیسا که در یک دره سرسبز قرار دارد یک کلیسای محلی سه طبقه می‌باشد که بین سال های 1180 تا 1250 ساخته شده است. این کلیسای قرون وسطایی ساخته شده از تخته های باریک چوب است که تمام سقف های آن با حکاکی اژدها در سه گوشه های کنار شیروانی جلوه ی زیبایی دارند.

 

همین ویژگی ها باعث شده زمانی که داخل کلیسا می شوید حس و حالی شبیه به وایکینگ ها داشته باشید. امروزه از کلیسای برگند به خوبی مراقبت و محافظت می‌شود چون یکی از محبوب ترین موزه ها و جاذبه های گردشگری نروژ است و بازدید کنندگان زیادی با خرید بلیط هواپیما و خرید بلیط خارجی ارزان هواپیما به نروژ رفته و از آن دیدن می‌کنند.

 

 

- کلیسای ترینیتی گرگتی (Gergeti Trinity Church)، گرجستان

 

گرجستان دارای جاذبه های زیادی است که یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه هایش کلیسای ترینیتی گرگتی می‌باشد. این کلیسا در یک مکان آرام و پر از آرامش یعنی در دامنه ی  کوه قازبگی ساخته شده است. کلیسای ترینیتی گرگتی در ارتفاع 2.160 متری از سطح دریا واقع شده است و یک چشم انداز بی نظیر از کوه های اطراف و رودخانه ی زیبای چخری و یکی از انشعابات رودخانه ی ترک که از زیر کلیسا رد می‌شود دارد به همین علت اکثر گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی به گرجستان می‌روند تمایل زیادی به دیدن این کلیسا دارند.

 

عکاسان زیادی به دلیل موقعیت بسیار جذاب این کلیسا به دیدن آن علاقه مند هستند. جالب است بدانید در حال حاضر این کلیسا مقر فعال کلیسای اورتدوکس و کلیسای وابسته به پاپ است. اگر زمانی با خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی به گرجستان رفتید و قصد دیدن این کلیسای قرن چهاردهمی را داشتید باید حدود سه ساعت پیاده روی کنید تا به بالای تپه برسید البته می‌توانید از جیپ های موجود در آن منطقه نیز استفاده کنید که در زمان نیم ساعت شما را به کلیسا می‌رسانند. برای دیدن این کلیسای منحصر به فرد باید در ساعات 9 صبح تا 5 عصر به آنجا بروید.

 



نظرتان را بنویسید







منو