با زیباترین کلیساها در سراسر جهان آشنا شوید. (بخش چهارم)




 

زیباترین کلیساهای جهان

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

با زیباترین کلیساها در سراسر جهان آشنا شوید. (بخش چهارم)

 

 

- بست مسیحی لاس لاخاس (Las Lajas Sanctuary)، کلمبیا

 

بست مسیحیان لاس لاخاس با آن معماری فوق العاده ی نئوگوتیکش که در بالای رودخانه گوآی تارا ساخته شده است یک مکان جادویی برای گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما و پرواز خارجی به دیدنش می روند تبدیل کرده است. ساختمان منحصر به فرد این کلیسا از سال 1916 تا 1949 ساخته شده و جزو مکان های بست نشینی افراد مسیحی بوده است. کلیسای لاس لاخاس در ارتفاع 40 متری روی یک پل ساخته شده که در کنار آن آبشار زیبایی نیز وجود دارد و باعث به وجود آمدن یک منظره ی زیبا شده است.

 

امروزه یکی از مشهورترین مکان های مذهبی در کلمبیا که گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما و پرواز خارجی به آنجا می روند کلیسای لاس لاخاس است که با مرز کشور اکوادور فاصله ی کمی دارد. جالب است بدانید این کلیسا بعد از دیدن معجزه وار مریم مقدس در این محل ساخته شده است.

 

 

- کلیسای سکره کر (Sacré-Coeur)، فرانسه

 

یکی از معروف ترین و دیدنی ترین جاذبه های شهر پاریس که سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر جهان با خرید بلیط هواپیما و پرواز خارجی به دیدن آن می روند کلیسای سکره کر می باشد. به دلیل اینکه این کلیسا بر فراز تپه ای در محله مون مارتر قرار گرفته است چشم انداز های شگفت انگیزی از شهر پاریس را به نمایش می گذارد. زمانی که به بالای گند اصلی این کلیسا می روید می توانید تا 50 کیلومتر اطرافتان را نظاره گر باشید.

 

این کلیسا که به سبک معماری روم شرقی ساخته شده است بسیار عجیب و غریب می باشد. در سال 1914 ساخت این کلیسا آغاز شد و پس از تمام شدن جنگ جهانی اول در سال 1919 افتتاح گشت. در کنار گنبد اصلی سکره کر دو گنبد دیگر نیز وجود دارد و جالب است بدانید ارتفاع گنبد اصلی 83 متر است به همین دلیل از روی آن می توان تا کیلومترها از اطراف را مشاهده کرد.

 

زمانی که وارد کلیسا می شوید دو مجسمه سوار بر اسب از ژان دارک و لوئی نهم که جزو قدیس های فرانسوی هستند را می بینید که در بالای ورودی کلیسا نصب شده اند. کلیسای سکره کر یکی از مهم ترین جاذبه های فرانسه و هم چنین دومین جاذبه ی محبوب گردشگری می باشد. در بیرون از ساختمان کلیسا برج بلندی وجود دارد که بزرگترین ناقوس فرانسه که سه متر قطر دارد در آن قرار گرفته است. اگر زمانی با خرید بلیط هواپیما و پرواز خارجی به پاریس سفر کردید حتما از این کلیسا دیدن کنید.

 

 

- مسجد – کلیسای جامع کوردوبا (Mezquita of Cordoba)، اسپانیا

 

احتمالا از اسم این کلیسا تعجب کرده اید اما اگر بدانید که این ساختمان برای سال های طولانی مسجد بوده است دیگر تعجب نمی کنید که نامش مسجد کلیسا باشد. در سال 784 میلادی به دستور حاکمان کوردوبا که مسلمان بودند مسجد باشکوهی در جنوب اسپانیا جایی که کلیسای ویزیگوتی قرار داشت ساخته شد.

 

فضای داخلی این مسجد کلیسا با استفاده از موزاییک های فوق العاده و کاشی های سرامیکی بسیار زیبا پوشانده شده است. جالب است بدانید ساخت این مسجد کلیسا 250 سال طول کشید و در گذشته به مسجد جامع حضرة معروف بوده است. امروزه گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما ارزان و پرواز خارجی از این مسجد کلیسای زیبا دیدن می کنند.

 

تبدیل شدن مسجد کوردوبا به کلیسای کاتولیک بعد از جنبش رکونکیستا انجام شد و به جای مناره مسجد یک برج ناقوس قرار گرفت. از دیگر تغییراتی که بعد از این جنبش روی مسجد انجام شد می توان به اضافه کردن محوطه کلیسای جامع رنسانس در مرکز این مجموعه اشاره کرد.

 

این مسجد کلیسا دارای معماری های زیبایی از جمله شبستان های زرگ، قوس های نعل اسبی، تزئینات گچ بری، مقرنس کار و محراب های نعل اسبی که هر گردشگری که با خرید بلیط هواپیما و پرواز خارجی به آنجا می رود را شگفت زده می کند.

 



نظرتان را بنویسید







منو