بهترین بازارهای خیابانی جهان را بشناسید! (بخش اول)




 

بازارهای جهانی

 

پرواز خارجی سام سیر

 

بهترین بازارهای خیابانی جهان را بشناسید! (بخش اول)

 

بازار خیابانی به مکان هایی گفته می شود که مواد غذایی تازه و با کیفیت با قیمتی کمتر از مغازه ها به فروش می رسد و خیلی ها تمام خریدهای خود را از این بازارها انجام می دهند. در کشورهای آسیایی به خصوص کشورهایی که در آسیای جنوب شرقی هستند بازارهای معروفی دارند که اکثر گردشگرانی که با بلیط هواپیما و پرواز خارجی به این کشورها می روند بازدید و خرید از این بازارها را در برنامه سفر خود قرار می دهند.

 

با رفتن به این بازارها علاوه بر اینکه با فرهنگ و آداب مردم محلی آن منطقه آشنا می شوید، اقلام مورد نیاز خود را نیز ارزان تر خریداری می کنید. در کشورهای اروپایی هم چنین بازارهایی وجود دارد اما بیشترین تعداد بازارهای خیابانی را کشورهای آسیایی دارند.

 

 

- بازار کرتا آیر وت (Kreta Ayer Wet)، سنگاپور

 

همانطور که می دانید سنگاپور اهمیت بسیاری به نظافت و تمیزی شهر می دهد و قوانین سخت گیرانه ای نیز در این رابطه تعیین کرده است به همین علت قطعا بازارهای خیابانی اش هم تمیز و مرتب هستند. به این خاطر که در این محل به تمیزی خیلی اهمیت می دهند و کف این بازار مرتبا شسته می شود نامش را بازار خیس گذاشته اند.

 

اگر با بلیط هواپیما چارتری و پرواز خارجی به سنگاپور سفر کردید برای دیدن این بازار باید صبح زود به محله چینی ها بروید. دلیل اینکه می گوییم صبح زود بروید چون در آن ساعات بازار خلوت است و می توانید به راحتی از همه جای آن دیدن کنید و اجناس مورد نیازتان را خریداری کنید.

 

راس ساعت 1 بعد از ظهر بازار بسته می شود و می توانید برای خوردن غذا به فودکورتی که در طبقه ی بالا قرار دارد بروید و از غذاهای ارزان قیمت آن بچشید. اگر صبح زود به این بازار بروید می توانید برای صبحانه سوپ نودل در فودکورت سفارش داده و میل کنید.

 

 

- بازار بزرگ استانبول، ترکیه

 

یکی از معروف ترین، بزرگترین و بهترین بازارهای جهان در شهر استانبول قرار دارد که سالانه گردشگران زیادی با پرواز خارجی به آنجا رفته و از این بازار دیدن می کنند. بازار بزرگ استانبول دارای 61 خیابان و بیش از 3 هزار غرفه است که روزانه بین 250 هزار تا 400 هزار نفر به دیدن آن می روند. جالب است بدانید این بازار به یکی از سنبل های شهر استانبول تبدیل شده و محبوبیت زیادی بین کسانی که با بلیط هواپیما به آنجا می روند دارد.

 

 

- بازار هفتگی چاتوچاک، بانکوک، تایلند

 

یکی از بهترین بازارهای جهان که سالانه گردشگران زیادی را از طریق بلیط هواپیما و پرواز خارجی به خود جذب می کند این بازار هفتگی در بانکوک است که روزانه 200 هزار نفر به آنجا رفته و اقلام مورد نیاز خود را می خرند. در این بازار معروف 15 هزار غرفه وجود دارد و هر چیزی که بخواهید را می توانید از آنجا با قیمت پایین تر تهیه کنید.

 

 

- بازار لا ووچیریا (Ka Vucciria)، لاپرمو، ایتالیا

 

اگر زمانی ساکن ایتالیا شدید و یا با بلیط هواپیما و پرواز خارجی به آنجا سفر کردید و دلتان برای خاورمیانه تنگ شد حتما سری به این بازار که از همه ی فرهنگ ها و قوم های مختلف در آن حضور دارند بزنید.

 

شلوغی و سر زندگی این بازار در ایتالیا بسیار معروف است. زمانی که وارد این بازار می شوید افرادی را می بینید که در گوشه های بازار طبل می زنند و آوازهای عربی می خوانند. هنگامی که مشغول دیدن غرفه های مختلف هستید بوی غذاهای خوشمزه ای مانند کباب به مشامتان می رسد که باعث می شود مشتاق رفتن به غذاخوری های آنجا شوید.

 

اگر قصد خریداری میوه و ماهی های تازه دارید حتما سری به این بازار بزنید تا یک خرید سنتی را تجربه کنید. برای خرید بلیط هواپیما و چک کردن پرواز خارجی به مقاصد مختلف جهان به سایت سام سیر مراجعه نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو