همه چیز درباره هانگژو چین




 

هانگژو در کشور چین

 

تور چین سام سیر

 

همه چیز درباره هانگژو چین

 

هانگزو که با نام هانگژو نیز شناخته می‌شود یکی از شهرهای کشور چین می‌باشد. بسیاری از گردشگران تور چین این شهر را به دلیل جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوعی که دارد و همچنین موزه‌های مهم چین که در این شهر قرار گرفته است می‌شناسند.

 

هانگزو به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری میزبان مسافرانی است که با خرید بلیط خارجی و بلیط داخلی چین از جاذبه‌های این شهر دیدن می‌کنند. اگر دوست دارید به هانگزو سفر کنید و از اقامت و گشت و گذار در یکی از قطب‌های گردشگری تور چین لذت ببرید، این مقاله را قبل از خرید بلیط خارجی چین مطالعه کنید.

 

مرکز استان چجیانگ در کشور چین، هانگزو می‌باشد. این شهر در قاره آسیا واقع شده است و در بالای خلیج هانگزو و نواحی شرق چین قرار دارد. خریداران بلیط داخلی چین باید بدانند که هانگزو با شهرهایی نظیر شانگهای، تایجو، نانتونگ، نینگبو، ووشی، جینهوا، نانجینگ، ونژو، چانگژو و هفئی همسایه است.

 

هانگزو با مساحتی بالغ بر ۱۶.۵ هزار کیلومتر مربع دارای ۹.۵ میلیون نفر جمعیت می‌باشد. در مورد دین مردم این شهر باید به گردشگران تور چین بگوییم که ادیان و مذاهب کنفوسیانیسم، بودائیسم، اسلام و مسیحیت در میان ساکنان هانگزو رواج دارد و تعداد بسیار کمی از مردمان این شهر پیرو دین یهود هستند.

 

زبان رسمی هانگزو، چینی ماندارین می‌باشد اما اهالی برخی از نواحی به گویش محلی این شهر صحبت می‌کنند که موضوع جالبی برای خریداران بلیط داخلی و بلیط خارجی چین است.

 

هانگزو نیز مانند سایر شهرهای کشور چین توسط حکومت مرکزی اداره می‌گردد. همانطور که گردشگران تور چین می‌دانند، حکومت این کشور جمهوری خلق چین نام دارد و به عنوان حکومتی سوسیالیستی شناخته می‌شود. در این نوع حکومت رئیس جمهور در راس کشور قرار می‌گیرد و ریاست هیئت وزرا را نخست وزیر بر عهده دارد.

 

 ۵ شاخه اصلی که یوان نام دارند، تشکیل دهنده حکومت هستند و شامل یوان مقننه، یوان مجریه، یوان قضاییه، یوان حسابرسی و یوان سنجش و گزینش می‌شوند. یوان حسابرسی وظیفه کنترل عملکرد شاخه‌های حکومت را بر عهده دارد و از وظایف یوان سنجش و گزینش می‌توان تایید و بررسی کیفیت کارکنان حکومت را نام برد.

 

اگر یکی از خریداران بلیط خارجی یا بلیط داخلی ارزان چین هستید باید بدانید که در سال ۱۹۹۵، با ورود ارتش آزادی‌بخش خلق، هانگزو تحت کنترل حکومت کمونیستی خلق چین قرار گرفت. در اواخر ۱۹۷۸ و پس از سیاست‌های اصلاح طلبانه، هانگزو از مزایای قرار داشتن در دلتای رود یانگ بهره زیادی برد و توانست با توسعه و پیشرفت به یکی از پررونق‌ترین شهرهای بزرگ چین تبدیل شود.

 

آب و هوای هانگزو نیمه گرمسیری و مرطوب می‌باشد که موضوع مهمی برای گردشگران تور چین محسوب می‌شود. این شهر تابستان‌هایی طولانی، بسیار گرم و مرطوب دارد و زمستان‌های آن نیز ابری، خشک و خنک می‌باشد. در طول سال، متوسط دمای هوا از ۱۳.۶ تا ۲۱.۴ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و میانگین بارش سالانه در هانگزو ۱.۴۳۸ میلی‌متر برآورد شده است.

 

خریداران بلیط داخلی و بلیط خارجی هانگزو می‌توانند از فرودگاه بین‌المللی این شهر به نام ژیاشان که اصلی‌ترین فرودگاه هانگزو نیز می‌باشد استفاده کنند. در این فرودگاه پروازهای رفت و برگشتی کوالالامپور، سنگاپور، دوحه، پوکت، آمستردام، سئول و بسیاری از شهرهای داخلی و خارجی دیگر انجام می‌گیرد.

 

یکی از پر رفت و آمدترین ایستگاه‌های قطار در چین نیز، ایستگاه قطار شرق هانگزو می‌باشد که به بیش از ۵۰ شهر دیگر قطار مستقیم دارد. برای جابه‌جایی درون شهری نیز می‌توان از خدمات اتوبوس، مترو، تاکسی، فری یا همان اتوبوس‌های آبی و دوچرخه استفاده کرد.

 

از سوغاتی‌های هانگزو باید به پارچه‌های ابریشم، چترهای ابریشمی، گلدوزی‌های هانگزو، بادبزن‌های چینی، چاپ استیک‌های تیانزو و چای لانگ جینگ اشاره کنیم. ما برای خرید، بازار ابریشم هانگزو و مرکز خرید میکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

معبد لینگین، دریاچه غربی، منطقه زیارتی فیلای فنگ، شهرک سلسله سونگ هانگزو، منطقه تاریخی گوشان و منطقه پینگ هو چیو یوئی از محبوب‌ترین جاذبه‌های هانگژو هستند.



نظرتان را بنویسید







منو