آشنایی با طولانی ترین پل های جهان (بخش دوم)




 

پل های طولانی جهان

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با طولانی ترین پل های جهان

 

 

در این مطلب قصد داریم شما را با طولانی ترین پل های موجود در جهان آشنا کنیم، تا اگر خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی انجام دادی و به کشوری سفر کردید بدانید در آن پل طولانی وجود دارد یا خیر.

 

 

بزرگراه بانگ نا  (Bang Na Expressway)

 

یکی از بزرگ‌ترین  پل های جهان پل بزرگراه بانگ نا  می‌باشد که دارای طولی به اندازه 53.949 متر است. ساخت این پل در سال 2000 تکمیل‌شده است و تا سال 2004 جزو بزرگ‌ترین پل جهان محسوب می‌شد. ولی با افتتاح پل چانگوا کائوسیونگ در تایلند در سال 2004 عنوان بزرگ‌ترین پل از این پل گرفته شد و به پل تایلند داده شد.  این پل که به شکل رسمی بزرگراه نامیده می‌شود. این پل از شهر بانکوک عبور کرده است و به وسیله کنسرسیومی متشکل از کشورهای آلمان، سوئد، تایلند ساخته شده است؛  این پل نیز جزو پل های جاده ای لیست طولانی ترین پل های جهان محسوب می‌شود.

بنابراین اگر خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی به این مقصد انجام داده اید، حتما از این پل دیدن کنید.

 

 

پل هنگ‌کنگ ژوهای (Hong Kong-Zhuhai bridge)

 

یکی دیگر از پل های طولانی جهان، پل هنگ‌کنگ ژوهای می‌باشد که طولی به اندازه 55.000 متر دارد. این پل هنگ‌کنگ را به ماکائو و شهر چینی ژوهای متصل می‌کند،  این پل رسماً به وسیله رئیس‌جمهوری چین افتتاح شد. ساخت این پل از سال 2009 شروع شد، این پل در حال حاضر جزو طولانی ترین پل آبی جهان محسوب می‌شود.

اگر خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی به این مقصد انجام دادید حتما از این پل طولانی آبی دیدن کنید.

 

 

پل بزرگ وینان وایهه

 

یکی دیگر از پل های طولانی جهان پل بزرگ وینان وایهه است که طولی به اندازه 79.552 متر دارد. نکته جالبی که درباره این پل وجود دارد این است که دو با از روی رودخانه وی عبور می‌کند و قسمتی از خط آهن تندرو است. این پل بزرگ در سال 2008 ساخته شده است و تا سال 210 جزو بزرگ‌ترین پل جهان محسوب می‌شد.

اگر خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی به این مقصد انجام دادید حتما از این پل طولانی دیدن کنید.

 

 

پل بزرگ تیانجین  (Tianjin Grand Bridge)

 

یکی دیگر از طولانی ترین پل های جهان پل بزرگ تیانجین است که طولی به اندازه 113.690 متر دارد. این پل بزرگ در سال 2010 تکمیل شد و در سال 2011 افتتاح گردید. چهارمین شهر بزرگ چین تیانجین می‌باشد که در امتداد ساحل و بین شهرهای پکن و شانگهای قرار دارد.

اگر خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی به این مقصد انجام دادید حتما از این پل طولانی دیدن کنید.

 

 

 

پل بزرگ  Cangde

 

یکی دیگر از پل های طولانی جهان پل بزرگ است که طولی به اندازه 115.824 متر دارد. این پل قسمتی از خط راه‌آهن تندرو پکن به شانگهای می‌باشد که در سال 2010 ساخت آن تکمیل شد. این پل دارای 3.100 ستون می‌باشد که در برابر زلزله مقاوم است.

اگر خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی ارزان قیمت یا خارجی به این مقصد انجام دادید حتما از این پل طولانی برای رفت‌وآمد استفاده کنید.

 

 

 

پل چانگوا کائوسیونگ (Changhua-Kaohsiung Viaduct)

 

یکی دیگر از پل های طولانی جهان پل چانگوا کائوسیونگ می‌باشد.  این پل واقع در تایوان می‌باشد و در سال 2004 ساخته شده است. این پل تا سال 2010 طولانی ترین پل جهان محسوب می‌شد. این پل قسمتی از شبکه خط آهن تندروی تایوان است و جزو خط‌های سریع و سیر محسوب می‌شود که در ساحل‌های غربی این جزیره واقع‌شده است. تمام خط‌های راه‌آهنی تایوان ازجمله این پل به وسیله مهندسان تایوانی با به‌کارگیری تکنولوژی ژاپنی تولید شده‌اند.

اگر خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی به تایوان  انجام دادید حتما از این پل طولانی برای رفت‌وآمد استفاده کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو