آشنایی با جاذبه های گردشگری ملبورن استرالیا




 

جاذبه های استرالیا

 

تور استرالیا سام سیر

 

آشنایی با جاذبه های گردشگری ملبورن استرالیا

 

در جنوب شرقی استرالیا در امتداد رود یارا دومین شهر بزرگ استرالیا و پایتخت فرهنگ، هنر و مد یعنی ملبورن قرار دارد. ملبورن یکی از شهرهای پرجمعیت استرالیا و هم چنین جزو محبوب ترین شهرهای جهان است.

 

این شهر جاذبه های گردشگری زیادی دارد که در سفر با تور استرالیا و پرواز خارجی می توانید از آن ها دیدن کنید. جاذبه های این شهر تنوع زیادی دارد و متناسب با سلیقه های مختلف است که در این مطلب چند نمونه از معروف ترین جاذبه های این شهر را به شما معرفی می کنیم.

 

 

- باغ های گیاه شناسی سلطنتی ملبورن (Royal Botanic Gardens)

 

باغ گیاه شناسی سلطنتی در اواسط دهه 1800 با مساحتی 94 هکتاری تاسیس شد که از مجموعه ای گیاهان بومی، گونه های نادر و خانه باغ ها تشکیل می شود. سالانه بیشتر از 5.1 میلیون گردشگر با تور استرالیا یا پرواز خارجی به ملبورن سفر کرده و از این باغ ها دیدن می کنند.

 

در این باغ مسیرهای پیاده روی، مجسمه های تزئینی و نیمکت هایی برای نشستن وجود دارد. از جمله دیدنی های دیگر این باغ می توان به رصدخانه ملبورن متعلق به قرن 19 و باغ کودکان موسسه ایان پاتر اشاره کرد. در فصل تابستان نیز تئتار و سینما در فضای باز در این باغ برگزار می شود.

 

 

- گالری ملی ویکتوریا (National Gallery of Victoria)

 

در سال 1861 گالی ملی ویکتوریا که امروزه به یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین گالری های هنری استرالیا تبدیل شده افتتاح شد. در این گالری از بیشتر از 70 هزار اثر هنری و مجموعه ای از آثار دوران باستان نگهداری می شود.

 

هر ساله نمایشگاه های جذابی در گالری ملی برگزار می شود که گردشگران زیادی با تور استرالیا یا پرواز خارجی به دیدن آن می آیند. دراین مجموعه می توانید آثار هنرمندان محلی و هنرمندان معروف بین المللی مثل ون دایک، کلود مونه و رنه ماگریت را مشاهده کنید.

 

 

- ورزشگاه کریکت ملبورن (Melbourne Cricket Ground)

 

یکی از بزرگ ترین مکان های ورزشی جهان با ظرفیت 100 هزار نفر ورزشگاه کریکت ملبورن است. تابستان ها در این ورزشگاه بازی های کریکت و زمستان ها بازی های لیگ فوتبال استرالیا و فوتبال استرالیایی برگزار می شود.

 

جالب است بدانید به نظر خیلی از مردم استرالیا این ورزشگاه یک مکان مقدس است. در گوشه ی این ورزشگاه موزه ی ملی ورزش قرار گرفته است که می توانید زمانی که با تور استرالیا یا پرواز خارجی به ملبورن سفر کرده اید از آن دیدن کنید.

 

 

- باغ وحش ملبورن (Melbourne Zoo)

 

در سال 1862 باغ وحش ملبورن افتتاح شد که امروزه تبدیل به سومین باغ وحش قدیمی جهان در استرالیا شده است. در این باغ وحش از مدرن ترین تجهیزات برای نگهداری حیوانات استفاده می کنند و جزو محبوب ترین جاذبه های گردشگری ملبورن است.

 

در باغ وحش ملبورن بیشتر از 300 گونه حیوانی نگهداری می شود که اکثر آن ها در محلی سبیه به زیستگاه طبیعی خود نگهداری می شوند. اگر به دیدن حیوانات علاقه مند هستید زمانی که با تور استرالیا یا پرواز خارجی به ملبورن سفر کرده اید به دیدن این باغ وحش بروید.

 

 

- ساختمان نمایشگاه سلطنتی (Royal Exhibition Building)

 

در مجاورت موزه ملبورن ساختمان نمایشگاه سلطنتی که متعلق به سال 1880 است قرار دارد. در سال 1901 اولین جلسه پارلمان اسرالیا در ساختمان نمایشگاه سلطنتی برگزار شد. این ساختمان نمادی از روزهای شکوه انقلاب صنعتی می باشد.

 

در سال 2004 یونسکو این ساختمان را در فهرست میراث جهانی خود به ثبت رساند. امروزه در این ساختمان نمایشگاه های مختلفی مثل نمایشگاه های تجاری و اتومبیل برگزار می شود که خیلی ها با تور استرالیا یا سفر به ملبورن با پرواز خارجی از آن دیدن می کنند.



نظرتان را بنویسید







منو