با محبوب ترین نقاط دیدنی مادرید اسپانیا آشنا شوید. (بخش سوم)




 

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

 

تور اسپانیا سام سیر

 

با محبوب ترین نقاط دیدنی مادرید اسپانیا آشنا شوید. (بخش سوم)

 

 

- معبود دبود (Temple of Debod)

 

یکی از عجیب ترین نقاط گردشگری مادرید اسپانیا معبد دبود است که یک پرستشگاه مصری می باشد که به ایزیس الهه مصر باستان تعلق دارد. این معبد در پارک دل اوئسته که نزدیک کاخ سلطنتی مادرید است قرار دارد اما قبل از آن در جنوب مصر قرار داشته که در سال 1968 برای تشکر از کمک های اسپانیا برای جا به جایی معبد ابوسمبل به مادرید منتقل شد.

 

این معبد یکی از معدود چیزهایی است که به مصر تعلق دارد اما خارج از مرزهای آن است. اگر با تور اسپانیا و یا خرید بلیط خارجی به مادرید سفر کردید برای دیدن این معبد بهتر است زمان غروب آفتاب را انتخاب کنید تا لذت بیشتری از دیدن این مکان ببرید.

 

 

- میدان سیبلس (Plaza de cibeles)

 

میدان سیبلس که یکی از قشنگ ترین مکان های دیدنی شهر مادرید است به وسیله چند ساختمان که معماری نئوکلاسیک دارند احاطه شده است. یکی از این ساختمان ها کاخ سیبلس است.

 

این میدان برای کسانی که به زندگی شبانه علاقه دارند یکی از معروف ترین مکان هاست. در سال 1909 معماری به نام آنتونیو پالاسیوس این ساختمان را ساخت و سال ها به عنوان ساختمان اداره پست، موزه پست و تلگراف بوده است اما امروزه به محل استقرار شورای شهر مادرید تبدیل شده است.

 

چیزی که باعث شهرت این میدان شده است فواره ی الهه سیبلس است که ونتورا رودریگز در سال های 1777 تا 1782 آن را ساخته است. این فواره نورپردازی های زیبایی دارد که در شب چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

 

جالب است بدانید تیم فوتبال رئال مادرید پیروزی های خود را در این میدان جشن می گیرد به همین دلیل گردشگران تور اسپانیا ارزان یا کسانی که با خرید بلیط خارجی به مادرید می روند شوق زیادی برای دیدن این میدان دارند.

 

 

- میدان دروازه خورشید (Puerta del Sol)

 

در مرکز مادرید میدان دروازه خورشید قرار دارد که در واقع یک چهار راه است که برای جشن سال نو هزاران نفر در آن گرد هم می آیند. روزانه در این میدان 20 هزار نفر رفت و آمد می کنند که خیلی از آن ها گردشگرانی هستند که با تور اسپانیا یا خرید بلیط خارجی به مادرید آمده اند. در این میدان که محلی برای گشت و گذار است فروشگاه های مختلف، رستورلن و کافه های خیابانی زیادی وجود دارد.

 

در ضلع جنوبی میدان دروازه خورشید ساختمان اداره پست قدیمی قرار دارد و در پیاده روی جلوی آن لوح سنگی صفر کیلومتر که بسیار معروف است را می بینید.

 

یکی از مهم ترین دیدنی های مادرید مجسمه خرس و درخت توت فرنگی است که نماد این شهر محسوب می شود و گردشگران تور اسپانیا و کسانی که با خرید بلیط خارجی اسپانیا به مادرید آمده اند با آن عکس یادگاری می گیرند.

 

این مجسمه ها در میدان دروازه خورشید قرار دارند و علاوه بر آن ها مجسمه ی ماریبلانکا، مجسمه ی پادشاه کارلوس سوم، کلیسای سن گینس و شکلات فروشی معروف نز در نزدیکی آن قرار دارند.

 

 

- ورزشگاه سانتیاگو برنابئو (Santiago Bernabéu Stadium)

 

خیلی از ماها به خصوص کسانی که به فوتبال علاقه دارند با شنیدن اسم مادرید یاد تیم بسیار معروف و محبوب رئال مادرید می افتند. این تیم یکی از پر افتخارترین تیم های دنیاست و همه برای یک بار هم که شده اسم آن را شنیده اند.

 

یکی از مکان های دیدنی و معروف مادرید ورزشگاهی است که به این تیم فوتبال تعلق دارد. این ورزشگاه که سانتیاگو برنابئو نام دارد در سال 1947 با ظرفیت 80 هزار نفر ساخته شد و به احترام رییس سابق باشگاه سانتیاگو برنابئو نام گذاری شد.

 

برای گردشگران فوتبالی تور اسپانیا و کسانی که بلیط خارجی خریده و به مادرید آمده اند دیدن این استادیوم و چمن سبزش مثل یک رویا می ماند مخصوصا اگر طرفدار تیم رئال مادرید باشند. با توری که در استادیوم برای گردشگران تور اسپانیا و خریداران بلیط خارجی برگزار می کنند می توانید وارد رختکن شوید و کلکسیون جوایز و افتخارات تیم رئال مادرید را ببینید.

 



نظرتان را بنویسید







منو