با محبوب ترین نقاط دیدنی مادرید اسپانیا آشنا شوید. (بخش چهارم)




 

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

 

تور اسپانیا سام سیر

 

با محبوب ترین نقاط دیدنی مادرید اسپانیا آشنا شوید. (بخش چهارم)

 

 

- بازار سن میگل (Mercado de San Miguel)

 

برای اکثر گردشگران و توریست ها یکی از لذت های سفر گشت و گذار و خرید از بازارهای محلی است که آن ها را با فرهنگ مردم یک شهر یا کشور آشنا می کند. بازار سن میگل که یک بازار سر پوشیده است در نزدیکی میدان پلازا مایور قرار دارد که جزو جاهای معروف برای خوردن غذاهای محلی است.

 

در سال 1916 بازار سن میگل را ا معماری جذابی که از آهن و شیشه بود افتتاح کردند و در سال 2009 آن را به دست سرمایه گذاران خصوصی بازسازی کردند.

 

در این بازار حدود 30 مغازه وجود دارد که غذاهای محلی از جمله تاپاس، رولت گوشت، زیتون و نوشیدنی های محلی را به فروش می رسانند به همین دلیل سن میگل برای آن دسته از گردشگران تور اسپانیا و توریست هایی که با بلیط هواپیما به آنجا سفر کرده و خیلی شکمو هستند  مثل یک بهشت می ماند.

 

 

- موزه ملی باستان شناسی (National Archaeological Museum)

 

همانطور که می دایند کشور اسپانیا موزه های زیادی دارد که خیلی از موزه های معروف و مهمش در شهر مادرید قرار گرفته است. یکی از این موزه های دیدنی و مهم موزه ملی باستان شناسی می باشد.

 

این موزه در سال 1867 به دست ملکه ایزابلا دوم بازگشایی شد. در موزه باستان شناسی مجموعه ای بسیار ارزشمند از آثاری که مربوط به دوران ما قبل تاریخ تا قرن 19 هستند وجود دارد.

 

در موزه باستان شناسی ملی از آثار پیدا شده باستان شناسی، مردم نگاری، هنرهای تزئینی از دوران باستان و سکه های بسیار قدیمی نگهداری می شود. از مهم ترین آثار این موزه می توان به مجموعه ی دائمی مومیایی ها، سرامیک های بودجار و یافته های باستان شناسی اشاره کرد که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا با تهیه تور اسپانیا و خرید بلیط هواپیما به خود جذب می کنند.

 

 

- دروازه آلکالا (Puerta de Alcalá)

 

یکی از مکان های بسیار دیدنی مادرید که طبق صحبت های خیلی از مردم نماد این شهر به شمار می آید دروازه آلکالا می باشد. در قرن 18 میلادی این دروازه به دستور شاه کارلوس سوم و توسط یک معمار ایتالیایی به نام فرانچسکو سباتینی بازسازی شد و در سال 1778 از این دروازه که معماری نئوکلاسیک داشت رونمایی شد.

 

این دروازه دارای مجسمه هایی از هنرمندان معروف روبرتو میشل و فرانسیسکو گوتیرز است. در وسط این بنا نیز پلاکی وجود دارد که نشان دهنده تا ریخ رونمایی آن به دست شاه کارلوس سوم است.

 

مجسمه چهار کودک در بالای این دروازه قرار دارد که نماد عدالت، شهامت، ملاحظه کاری و اعتدال است. با شرکت در تور اسپانیا و خرید بلیط هواپیما به مقصد مادرید می توانید از این دروازه دیدن کنید و از شیرینی فروشی معروفی که نزدیک آن قرار دارد خوشمزه ترین کوکی ها، کلوچه ها و آب نبات ها را تهیه نمایید.

 

 

- موزه سورولا (Museo Sorolla)

 

موزه بسیار زیبا و جذاب سورولا در حقیقت خانه ی معروف ترین هنرمند امپرسیونیست اسپانیایی به نام خواکین سورولا می باشد. این موزه نیز یکی از بهترین موزه های مادرید است که سالانه افراد زیادی با تور اسپانیا و خرید بلیط هواپیما اسپانیا به دیدن آن می آیند.

 

بعد از اینکه همسر این هنرمند مشهور فوت می شود او تصمیم می گیرد خانه را به موزه ای برای نمایش آثارش تبدیل کند. اتاق های اصلی این خانه به همان شکل باقی مانده اند و هیچگونه تغییری نکرده اند اما از اتاق های فرعی به عنوان فضایی برای نمایش آثار سورولا استفاده شده است.

 

خواکین سورولا هنرمندی بود که در کشیدن پرتره، منظره و نقاشی های با مضامین تاریخی و اجتماعی تبحر خاصی داشت. اگر با تور اسپانیا و خرید بلیط هواپیما به مادرید سفر کردید و جزو علاقه مندان به هنر هستید حتما از این موزه ددین کنید و حیاط بی نهایت زیبایش لذت ببرید.



نظرتان را بنویسید







منو