معروف ترین شهرهای آبی چین (بخش اول)




 

شهرهای آبی چین

 

تور چین سام سیر

 

معروف ترین شهرهای آبی چین (بخش اول)

 

کشور چین پر از دیدنی های عجیب و غریب و شهرهایی است که وقتی به آن ها سفر می کنید انگار وارد یک دنیای دیگر شده اید. در بین این شهرهای عجیب و معروف تعدادی شهر و روستای آبی وجود دارد که بیش از بقیه معروف هستند و سالانه گردشگران زیادی با شرکت در تور چین و و خرید بلیط ارزان هواپیما از آن ها دیدن می کنند. در این مطلب شما را با این شهرها آشنا می کنیم تا سفر خود به چین را جذاب تر کنید.

 

 

- شهر آبی ژوژوآنگ (Zhouzhuang Water Town)

 

این شهر در لیست 10 شهر زیبای جهان قرار دارد و یکی از شهرهای آبی چین می باشد که می توان گفت معروف ترین آن ها نیز هست. در کوچه ها و خیابان های شهر ژوژوآنگ بوی خوش غذاهای محلی می پیچد.

 

شهر آبی ژوژوآنگ بیشتر از 930 سال قدمت دارد و در قدیم به آن ژنفنگلی گفته می شده است. در این شهر 800 نفر زندگی می کنند و در شرق چین قرار گرفته است.

 

یکی از جذابیت های این شهر که باعث شده توریست های زیادی با تور چین قیمت مناسب و بلیط ارزان هواپیما از آن دیدن کنند نقشه شهر و خیابان های جذاب آن است.

 

چهار رود وجود دارد که هشت خیابان اصلی را در آن ها ساخته اند و اطراف خیابان ها نیز خانه های جذاب قدیمی قرار دارند. هم چنین در این شهر 14 پل قدیمی که مربوط به دوره های یوآن، مینگ و کینگ هستند وجود دارد.

 

از جاذبه های درون شهری ژوژوآنگ می توان به خانه شن، خانه ژانگ، دو پل و پل فوآن اشاره کرد.

 

ویژگی های منحصر به فرد

نقشه ای شبیه به آشیانه پرندگان دارد.

ظاهرش خاص و منحصر به فرد است.

مغازه های زیادی برای خرید دارد.

یک مکان عالی برای عکاسی می باشد.

 

 

- شهر آبی ژوجیاجیائو (Zhujiajiao Ancient Town)

 

شهر ژوجیاجیائو که به ونیز شانگهای معروف است به بیشتر از 1700 سال قبل تعلق دارد به همین علت وقتی وارد آن می شوید نمی توانید از نگاه کردن به کوچه، خانه های سنگی و پل های قدیمی دست بکشید. چینی ها این شهر را مثل یک مروارید در دریاچه دیانشان می دانند.

 

رودخانه های این شهر جاده های آبی هستند که 9 خیابان و پل از روی آن ها رد می شود و در دو طرف خیابان ها خانه های قدیمی متعلق به مینگ و کینگ وجود دارد. هر ساله گردشگران زیادی با تور چین و بلیط ارزان هواپیما چین برای دیدن شهرهای آبی چین سفر می کنند.

 

از جاذبه های شگفت انگیز این شهر می توان به باغ کژی، اداره پست سلسله کینگ، بنای مذهبی یوآنجین، پل فانگشنگ و پل تای آن اشاره کرد.

 

ویژگی های منحصر به فرد

نقشه این شهر به شکل بادبزن است.

نزدیک ترین شهر آبی به شانگهای است.

مکانی بی نظیر برای عکاسی محسوب می شود.

 

 

- شهر آبی ووژن (Wuzhen Water Town)

 

یکی از رویایی ترین و زیباترین شهرهای آبی چین که متعلق به 1300 سال پیش است شهر آبی ووژن می باشد که در وسط مثلث طلایی چین یعنی شهرهای شانگهای، هانگژو و سوژو قرار دارد. این شهر به توریست هایی که با تور چین و خرید بلیط ارزان هواپیما به آنجا سفر می کنند سبک معماری دوره کینگ را نشان می دهد.

 

کانال بزرگ و باستانی پکن-هانگژو که از وسط این شهر می گذرد 4 قسمت دارد که توسط آب راهه ها ایجاد شده اند. این چهار قسمت دونگژا، ژیژا، نانژا و بیژا نام دارند که در حقیقت محله های این شهر هستند. اکثر گردشگران تور چین به دو محله ی دونگژا و ژیژا می روند که در شرق کانال قرار دارند.

 

از جمله دیدنی های این شهر که می توانید با خرید بلیط ارزان هواپیما و سفر به آنجا از آن ها دیدن کنید می توانیم به موزه تخت باستانی، موزه آداب و سنن محلی، سالن اپرای قدیمی، خانه مائودون سابق و موزه موسیقی محلی چینی اشاره کنیم.

 

ویژگی های منحصر به فرد

نقشه ی این شهر شبیه به روبان است.

منطقه شرقی کانال توریستی تر می باشد.

منطقه ی غربی شهر خلوت تر و بکرتر است.

مکان فوق العاده ای برای عکاسی است.

 



نظرتان را بنویسید







منو