نکاتی مهم قبل از سفر به چین (بخش دوم)




 

سفر به چین

 

 

 

آشنایی با نکاتی مهم قبل از سفر به چین

 

 

افرادی که قصد دارند با تور چین به کشور چین سفر کنند بایستی قبل از اینکه برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنند، یکسری نکات را رعایت کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این نکات آشنا کنیم.

 

 

 

فرهنگ چین نسبت به اقتصادش کند پیشرفت می‌کند

 

 

به دلیل رشد بی سابقه کشور جین در زمینه اقتصاد این فکر اشتباه در ذهن مردم دنیا جای داده است که فرهنگ آن نیز ماند اقتصاد در حا پیشرفت است. متاستفانه باید بگویم که فرهنگ مردم چین با توجه به پیشرفت اقتصادی در مقایسه با فرهنگ مردم دنیا جای پیشرفت بیشتری دارد. وقتی که قدرت نرم چینی ها را در نظر بگیرید که با هزار زور و تلاش کار می کنند تا نتیجه اش صادرات به خارج از کشور چین باشد و همین طور در بازار تقلا می کنند که جنس های آنها خریداری شود، در حالی که در اقلیت‌های قومیتی که بخش جنوبی چین زندگی می کنند و جمعیت 82 میلیون نفری دارند، زیر خط فقر زندگی می کنند.

 

بنابراین وقتی با تور چین و یا با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر کردید بدانید که فرهنگ آنها پا به پای اغقتصاد آنها رشد نکرده است.

 

 

برقراری ارتباط با چینی ها کار دشواری است، پس صبور باشید

 

همانطور که می دانید زبان چینی زبان بسیار سخت و پیچیده ای می باشد و برای هر فکری که در ذهن دارید یه حرف به خصوص وجود دارد. جالب این است که اگر بدانید که برای هر کلمه بایستی صدای خود را کنترل کنید، متوجه می شوید که چه کار دشواری است با این زبان آهنگین سخن گفتن. اگر آهنگ درستی یا تاکید به جایی بر روی هجا ها نداشته باشید، موجب می شود کلمه های کاملا متفاوت از آن که مد نظرتان بود بگویید.

 

برای نمونه کلمه ma هم به معنای مادر و هم به معنای اسب است و هم می تواند در انتهای جمله به عنوان یک آهنگ بیاید و یا حتی به معنای سرزنش کردن نیز می توان تعبیر کرد. همه اینها به این بستگی دارد که شما آن کلمه را چطور بیان کنید. بنابراین اگر با تور چین ارزان قیمت و یا با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر کردید بدانید که برقرای ارتباط با آنها از طریق زبان چینی کار سختی است.

 

در سال 1982 شیوه ای جدید برای نگارش چینی ها به اسم پین یین به عنوان استاندارد بین المللی استفاده از الفبای لاتین برای روشن تر شدن تلفظ چینی ها پذیرفته شد. ما به گردشگرانی که با تور چین یا با خرید بلیط هواپیما به این کشور سفر کرده اند این است که چه باور دارند می توانند به زبان چینی سخن بگویند و چه باور ندارند که می توانند به این زبان سخن بگویند، در برقراری ارتباط با آنها صبور باشند.

 

دو مسئله را در این باره بدانید که : احتمال اینکه تلفظ شما اشنباه باشد خیلی زیاد است. و دوم اینکه اگر قرار بر تاکید انگلیسی سخن گفتن چینی ها باشد خود آنها بیشتر در این موضوع حساس هستند و دانش آموزان خود را با زبان انگلیسی به طور کامل آشنا می کنند و خود چینی بیشتر از شما میل به یادگیری و سخن گفتن با زبان انگلیسی با گردشگران دارند و از آنها توقع فراموش کردن زبان لاتین خود را نداشته باشید.

 

بنابراین وقتی با تور چین یا با خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت به این کشور سفر کردید و قصد داشتید با آنها ارتباط برقرار کنید، بهتر استت با زبان انگلیسی با آنها سخن بگویید زیرا چینی صحبت کردن درصد خطای بیشتری دارد و موجب می شود کلمه ای که مدنظر دارید را بیان نکنید و به مشکل بر بخورید، پس همان زبان انگلیسی صحبت کردن بهتر است. اما اگر می خواهید با آنها ارتباط زیادی داشته باشید بایستی این زبان را به خوبی یاد بگیرید بعد سخن بگویید.

 



نظرتان را بنویسید







منو