شرایط دریافت ویزای کانادا برای فردی با همسر غیر ایرانی




 

شرایط دریافت ویزای کانادا

 

بلیط هواپیما کانادا سام سیر

 

آشنایی با شرایط دریافت ویزای کانادا برای فردی با همسر غیر ایرانی

 

 

طبق اطلاعاتی که وب سایت دولتی کانادا منتشر کرده است اگر همسر یک شخص کانادایی یا دارای اقامت دائم کانادا باشد می تواند باری گرفتن ویزای کانادا از طریق Family sponsorship اقدام کرده و بلیط هواپیما کانادا بخرد.

 

در صورتی که شخصی بتواند از طریق همسرش اقامت کانادا را بگیرد می تواند در این کشور زندگی، کار و تحصیل کند. اما همسر کانادایی یا کسی که اقامت دائم کانادا را دارد باید به عنوان یک دعوت کننده و اسپانسر مالی دارای شرایط زیر باشد:

 

 

حداقل 18 سال سن داشته باشد.

شهروند کانادا باشد.

اقامت دائم کانادا داشته باشد.

در قرار داد Indian Act به عنوان یک هندی ثبت نام کرده باشد.

توانایی پشتیبانی همسر ایرانی را در کشور کانادا داشته باشد.

مطمئن باشد که همسر یا فرزند نیازی به استفاده از خدمات کمکی اجتماعی و دولتی ندارند.

با داشتن این شرایط فرد می تواند همسر و فرزند وابسته به وی را به کانادا دعوت کند.

 

هزینه ای که باید برای ویزای اسپانسر شیپ کانادا پرداخت شود 1050 دلار برای بزرگسالان و 150 دلار برای کودکان است. رسیدگی به درخواست ویزای کانادا با دعوتنامه برای همسر ایرانی حدود 12 ماه کاری طول می کشد و در صورتی که با آن موافقت شود فرد می تواند با بلیط هواپیما کانادا به این کشور برود.

 

 

درخواست اسپانسرشیپ اقامت و ویزای کانادا

 

 

در کل دو نوع درخواست اسپانسر شیپ برای همسر یا فرزند ایرانی وجود دارد:

درخواست برای اسپانسر شدن

درخواست همسر یا فرزند برای اقامت دائم کانادا

درخواست های اسپانسر شیپ و اقامت دائم کانادا باید به صورت همزمان به سفارت کانادا ارسال شوند. توجه داشته باشید اگر اقامت کبک را دارید این روند برای شما متفاوت است و باید طبق دستورالعملی که دارد اقدام کنید و سپس پس از تایید بلیط هواپیما کانادا را خریداری کنید.

 

 

مراحل اسپانسرشیپ همسر ایرانی از کانادا

 

1- دریافت بسته درخواست که این موارد را شامل می شود: چک لیست مدارک برای شما به عنوان شهروند کانادایی و فرد ایرانی که قصد دارد به عنوان همسر تحت حمایت مالی شما قرار بگیرد، فرم هایی که باید توسط خودتان و همسرتان پر شود، دستورالعملی برای نحوه صحیح پر کردن فرم درخواست.

 

یکی از نکات مهم این است که هزینه ی درخواست اسپانسرشیپ غیرقابل بازگشت است به همین دلیل بهتر است قبل از پرداخت هزینه مطمئن شوید که شرایط لازم برای اسپانسر شدن را دارید، درخواستتان کامل است و تمام اطلاعات ارائه شده صحیح می باشد. پس از طی شدن این مراحل و تایید آن همسر یا فرزند می توانند با خرید بلیط هواپیما کانادا به این کشور سفر کنند.

 

2- پرداخت هزینه درخواست ویزا و اقامت کانادا: در بیشتر موارد هزینه هایی که باید برای این درخواست بپردازید شامل موارد هزینه پروسه درخواست، هزینه اقامت دائم کانادا و هزینه انگشت نگاری بیومتریک است. هم چنین باید توجه کنید که هزینه درخواست را باید فقط از طریق ویزاکارت یا مستر کارت معتبر به صورت آنلاین پرداخت کنید. هم چنین ممکن است بنابر درخواست سفارت مجبور به پرداخت هزینه های دیگری مثل آزمایش مدیکال و سوپیشینه پلیس شوید.

 

برای پرداخت هزینه بیومتریک معمولا همان موقع که درخواست را ارسال می کنید باید این هزینه را نیز پرداخت کنید. وگرنه ممکن است با تاخیر یا عدم رسیدگی به درخواست ویزای کانادا مواجه شوید و همسرتان نتواند با بلیط هواپیما کانادا پیش شما بیاید. هزینه بیومتریک مرتبط با جمع آوری اثرانگشت فرد و عکس بیومتریک می باشد.

 

یکی از نکات قابل توجه در رابطه با درخواست ویزای کانادا از طریق همسر این است که اگر در طی فرآیند بررسی درخواست هرگونه تغییری در درخواست به وجود آید باید سریعا به سفارت اطلاع رسانی شود. این تغییرات می توانند شامل تولد و یا فرزندخواندگی یک کودک، ازدواج یا طلاق و مرگ متقاضی باشد.

 

 



نظرتان را بنویسید







منو