پیکاپ ویزا چیست و چه تفاوتی با پیکاپ پاسپورت دارد؟




 

پیکاپ ویزا چیست

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با پیکاپ ویزا و تفاوت آن با پیکاپ پاسپورت

 

 

به فرایند ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن به همراه ویزا به فرد متقاضی را پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا می کویند. توجه داشته باشید که پیکاپ ویزا تنها برای کشور هایی انجام می شود که سفارت خانه ی آنها در ایران وجود ندارد مثل کانادا و انگلیس و آمریکا، آلبانی و لیتوانی. این کشور ها خدمات کنسولی خود را برای ایرانی های داخل ایران متوقف کرده اند. بنابراین مثلا برای رفتن به کشور کانادا بایستی برای دریافت پیکاپ ویزای کانادا اقدام کنید.

 

این مشکلات برای رفتن به این کشور ها برای دریافت ویزا وجود دارد اما مشکل اصلی زمانی به چشم می آید که فرد متقاضی بایستی دو یا گاهی چندین بار به  کشور های همسایه مثل کشور ترکیه، امارت متحده عربی و یا ارمنستان سفر کند. برای این کار علاوه بر پرداخت قیمت ویزای کانادا بایستی هزینه هایی بابت خرید بلیط هواپیما برای خود و خانواده و هزینه سفر به کشور های همسایه را اضافه کرد تا پیکاپ ویزای کانادا از دبی گرفت.

 

شما می توانید برای حل این مشکل با کارشناسان و وکلای مجرب همکاری کنید و پرونده خود را در سفارت کشور مورد نظر که یکی از کشور های همسایه می باشد، فعال کنید. برای این کار فقط کافی است یکبار به صورت حضوری به کشور مورد نظر بروید. با این کار دیگر نیازی به پرداخت هزینه های مربوط به خرید بلیط هواپیما برای چندین بار و رفتن به کشور های همسایه، نیست و تنها با پرداخت قیمت ویزای کانادا می توانید پیکاپ ویزای کانادا خود را دریافت کنید.

 

توجه داشته باشید که درج ویزا در پاسپورت و تحویل آن به فرد متقاضی حدودا 10 روز الی 3 هفته زمان می برد، برای انجام این مرحله ی نهایی نیازی به حضور شخص متقاضی در سفارت خانه کشور مورد نظر نیست و پاسپورت شخص می تواند به وسیله کارگزار مجرب به سفارت تحویل گردد و در آخر به همراه ویزای الصاق شده به فرد متقاضی داده شود.

 

در حقیقت فرایند ارسال پاسپورت به سفارت خانه کشور مورد نظر و بازگرداندن پاسپورت به همراه ویزا به شخص متقاضی را پیکاپ پاسپورت و یا پیکاپ ویزا می گویند. واژه پیکاپ به تنهایی به زبان انگلیسی به معنای برداشتن چیزی از یک مکان می باشد. بنابراین معنی واژه پیکاپ ویزا نیز برداشتن ویزا از سفارت کشور سوم و تحویل آن به فرد کتقاضی در کشور مبدا می باشد. معنای لغوی پیکاپ ویزا و پیکاپ پاسپورت یکسان هستند و می توانند جایگزین هم باشند.

 

بنابراین برای گرفتن پیکاپ ویزای کانادا نیز بایستی این مراحل را طی کرد. توجه داشته باشید که ابتدا بایستی قیمت ویزای کانادا در ایران را پرداخت کنید. بعد از دریافت پیکاپ ویزای کانادا برای خرید بلیط هواپیما کانادا اقدام کنید.

 

نکته دیگری که باید توجه داشته باشید این است که این فرآیند پیکاپ ویزا یک پروسه واقعا حساس و مهم است چه لحاظ سرعت عمل در اجرا و چه از لحاظ رعایت کوچکترین جزییات و همین طور از لحاظ امنیت و محافظت از پاسپورت فرد است. بنابراین برای انجان این کار بایستی آژانس مسافرتی را انتخاب کنید که در این امر خربه و مجرب و با تجربه باشند و هم قابل اعتماد و متعهد باشند. یکی از آژانس های معتبر و خوبی که در این زمینه سالها تجربه دارد، آژانس هواپیمایی سام سیر می باشد که پروسه تحویل پاسپورت با ویزا آن دارای هیچ کندی و ایرادی نمی باشد. شما می توانید از این آژانس  خرید بلیط هواپیما آنلاین انجام دهید.

 

فرایندی که انجام می شود این گونه است که سفارت خانه کشور مور نظر بعد از مصاحبه حضوری با متقاضی و برسی مدارک او، تصمیم می گیرد که فرد متقاضی شرایط لازم برای سفر به این کشور را دارد یا ندارد. در واقع تشخیص می دهد که ویزا به فرد تعلق می گیرد یا نمی گیرد.

 

بنابراین برای گرفتن پیکاپ ویزای کانادا نیز بایستی این مراحل را طی کرد. توجه داشته باشید که ابتدا بایستی قیمت ویزای کانادا را پرداخت کنید. بعد از دریافت پیکاپ ویزای کانادا برای خرید بلیط هواپیما کانادا اقدام کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو