پاسخ به سوالاتی درباره ویزای توریستی کانادا (بخش دوم)




 

درباره ویزای توریستی کانادا

 

ویزای توریستی کانادا سام سیر

 

 

آشنایی با پاسخ به سوالاتی درباره ویزای توریستی کانادا

 

 

همانطور که در بخش های قبل گفته شد، ویزای کانادا درای انواع مختلفی می باشد که هر یک از این نوع ها برای اهداف خاصی و همین طور برای افرادی که واجد شرایط هستند صادر می شود. به عنوان مثال برای شخصی که هدفش از سفر به کانادا دیدن مناطق گردشگری آن می باشد، ویزای توریستی کانادا صادرر می شود.

 

مثلا فردی که قصد دارد در کشور کانادا تحصیل کند و ادامه تحصیل بدهد، بایستی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کند. البته می تواند ابتدا برای انجام یکسری از کارهای مربوط به دانشگاه ویزای توریستی کانادا دریافت کند و به کانادا سفر کند و کارهای خود را انجام دهد، سپس ویزای تحصیلی بگیرد و برای تحصیل به کانادا سفر کند. دیگر نوع های ویزای کانادا نیز متناسب با هدف و شرایط فرد صادر می شوند.

 

همانطور که می دانید کشور کانادا جزو کشور هایی است که در کشور ایران کنسولگری و سفارت خانه ندارد و افراد ایرانی برای دریافت هر ویزای توریستی کانادا برای والدین یا هر نوع دیگر از ویزای کانادا بایستی به سفارت خانه های موجود در یکی از کشور های همسایه مراجعه کنند. این افراد می توانند به کشور ترکیه یا ارمنستان سفر کنند. شما می توانید بلیط هواپیما رفت و برگشت خود را به این کشور ها همان ابتدا تهیه کنید زیرا بیشتر از یک روز در این کشور ها کار ندارید.

 

در این مطلب بیشتر قصد داریم درباره ویزای توریستی کانادا صحبت کنیم و شما را با پاسخ به یکسری از سولاتی که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند آشنا کنیم. در ابتدا باید بگویم که اعتبار ویزای کانادا به مدت اعتبار پاسپورت افراد بستگی دارد. یعنی تا زمانی که پاسپورت شما اعتبار دارد این ویزا نیز اعتبار دارد. پاسپورت ایرانی ها 5 سال اعتبار دارد به همین خاطر به ویزای توریستی کانادا ویزای 5 ساله نیز می گویند.

 

منظور از اعتبار 5 ساله این نیست که شما می توانید با دریافت ویزای توریستی کانادا به مدت 5 سال در این کشور به صورت پیاپی بمانید. شما فقط اجازه دارید 6 ماه به صورت متوالی در این کشور بمانید بعد از گذشت این مدت بایستی خاک کانادا را ترک کنید. البته این هم به این معنا نیست که دیگر نمی توانید به کانادا سفر کنید؛ شما می توانید در مدت زمان 5 سال 6 ماه 6 ماه در کانادا بمانید. توجه داشته باشید که بعد از قبول شدن ویزای کانادا اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید چون ممکن است درخواست شما رد شود.

 

 

دلایل رد شدن ویزای توریستی کانادا

 

 

یکی از مواردی که در پذیرش و رد شدن درخواست ویزای توریستی کانادا برای متقاضیان تاثیر دارد، ارائه مدارک لازم و داشتن شرایط دریافت ویزای کانادا می باشد.

 

علاوه بر این دو مورد، عدم مشخص کردن هدف سفر به کانادا، عدم اثبات برخورداری از تمکن مالی، دارای سوابق سوء پیشینه و یا ارائه هر گونه مدارکگ جعلی و دروغی که باعث به شک انداختن ماموران شود، نیر وجود دراد که موجب رد شدن درخواست افراد برای اخذ ویزای توریستی کانادا می شود. بنابراین تا زمانی که درخواست ویزای توریستی شما قبول نشده است، برای خرید بلیط هواپیما چارتر اقدام نکنید.

 

 

هزینه ویزای توریستی کانادا برای افراد ریجکت شده چقدر است؟

 

 

توجه داشته باشید که افراد می توانند بعد از ریجکت شدن درخواست آنها با برطرف کردن دلایل ریجکتی خود، برای دریافت ویزای توریستی کانادا مجددا اقدام نمایند. البته بهتر است بدانید که اقدام مجدد برای دریافت ویزای کانادا هزینه ای برابر با کسی که برای اولین بار برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کرده است دارد. بنابراین چه اولین بار و چه چندمین بار است که برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام می کنید، بایستی هزینه ای یکسان پرداخت کنید. بنابراین تا زمانی که درخواست ویزای توریستی شما قبول نشده است، برای خرید بلیط هواپیما اقدام نکنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو