قوانین ورود به خاک کانادا در شرایط کرونا




 

سفر به کانادا در کرونا

 

ویزای توریستی کانادا سام سیر

 

آشنایی با قوانین ورود به خاک کانادا در شرایط کرونا

 

 

 در این شرایط کرونا، دولت کانادا اقدامات جدیدی را برای برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است که ممکن است شرایط را برای افرادی که قصد داشتند ویزای توریستی کانادا و یا هر نوع دیگر از ویزای کانادرا ا بگیرند و به کانادا سفر کنند، سخت تر کند. این اقدامات جدید که کانادا ایجاد کرده است برای کند کردن سرعت شیوع کرونا می باشد و سرپیچی از آن جرم محسوب می شود.

 

 

چه کسانی می‌توانند وارد خاک کانادا شوند؟

 

 

شما درصورتی می توانید وارد خاک کانادا شوید که یکی از شرایطی که در ادامه برای شما شرح می دهیم را داشته باشید. این شزایط عبارتند از:

شهروند کانادا باشید.
دارا بودن اقامت دائم کشور کانادا 
یکی از اعضای خانواده ی یکی از شهروندان کانادایی باشید و یا یکی از اعضای خانواده ی شخصی که دارای اقامت دائم کانادا می باشد، باشید. منظور از اعضای خانواده این است که همسر یا شریک زندگی، مادر یا پدر، نامادری یا ناپدری، فرزند یا نوه، قیم یا سرپرست فردی باشید که شهروند کانادا می باشد.
در شرایطی که سفر شما به کانادا کاملا ضروری می باشد و:


 شما اجازه کار موقت در کانادا را داتشه باشید.
در شرایطی که داشنجوی یکی از دانشگاه های کشور کانادا باشید.
در مواردی که با درخواست شما برای اقامت دائم در کانادا موافقت شده باشد.
در شرایطی که قصد ترانزیت از طریق یکی فرودگاه‌های کانادا را داشته باشید.
دیپلمات ایرانی باشید.
در مواردی که حضور شما در کشور کانادا در جهت منافع ملی آن کشور می باشد.


بنابراین اگر هیج کدام از این شرایط را ندارید می توانید همین حالا برای دریافت ویزای توریستی کانادا در شرایط کرونا یا هر نوع دیگر ویزای کانادا اقدام کنید. اما بهتر است بدانید که هیج زمان مشخصی برای پاسخگویی به درخواست دریافت ویزای کانادا برای شما وجود ندارد و کم کم تا 3 ماه بعد از ارائه درخواست برای دریاقت ویزای توریستی کانادا و یا هر نوع دیگر ویزای کانادا هیچ پاسخی دریافت نمی کنید. تا به امروز تنها سفارت خانه هایی که خدمات ویزای کانادا انجام می دهند در باکو، دوبی، اربیل باز هستند.

 

 

انگشت نگاری سفارت کانادا:

 


یکی از قداماتی که بایستی برای دریافت ویزای توریستی کانادا یا یکی از انواع ویزای کانادا انجام دهید، مراحل انگشت نگاری می باشد که بایستی به صورت حضوری در یکی از سفارت خانه های موجود در کشور همسایه انجام شود. یعنی شما بایستی با خرید بلیط هواپیما به یکی از کشور های همسایه سفر کنید و برای انگشت نگاری اقدام کنید.


شما ابتدا می توانید به صورت آنلاین از یکی از دفاتر خدمات ویزای کانادا که در حال حاضر باز هستند، وقت سفارت بگیرید. البته مطلبی که درباره ی این موضوع وجود دارد این است که درست است در حال حاضر مرز های کشور های همسایه به دلیل شیوع کرونا بسته می باشد و شما نمی توانید خرید بلیط هواپیما برای سفر به این کشور ها انجام دهید. اما بهتر است بدانیدا که وقتی شما برا ی سفرات وقت می گیرد، نزدیک ترین وقتی که به شما می دهند حداقل 2 ماه  آینده می باشد و از 2 ماه نزدیک تر وقتی داده نمی شود. شما می توانید از دفاتر خدمات ویزای توریستی کانادا و یا انواع دیگر از ویزای کانادا، وقت سفارت بگیرید. انشا الله تا دو ماه دیگر مرز های همسایه های ایران باز شود و شما بتوانید با خیال راحت با خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت به این کشور ها بروید و کارهای مربوط به انگشت نگاری و دریافت ویزای توریستی کانادا یا یکی از انواع ویزای کانادا را انجام دهید.

 

 

پیکاپ پاسپورپ برای ویزای کانادا:

 


همانطور که می دانید کشور کانادا جزو کشور هایی است که در ایران سفارت خانه ندارد و افراد برای دریافت انواع ویزای توریستی کانادا یا ویزای کاری و تحصیلی کانادا بایستی به یکی از کشور های همسایه بروند. افراد می توانند از طریق سفارت خانه موجود در آنکارا ی ترکیه برای دریافت هر یک از انوع ویزای کانادا اقدام کنند. امروزه در شرای کرونا به دلیل تعطیل بودن سفارت خانه در ترکیه امکان پیکاپ ویزای کانادا برای ایرانیان وجود ندارد.


بنابراین برای خرید بلیط هواپیما برای کشور های همسایه بهتر است تا باز نشدن سفارت خانه ها اقدام نکنید. 
 



نظرتان را بنویسید







منو