سرمایه گذاری و اخذ اقامت در قطر




 

 

سرمایه گذاری و اخذ اقامت در قطر

 

 

قطر یکی از کشورهای کوچک و موفق محدوده ی خاورمیانه است. این کشور با شاخص تولید ناخالص داخلی خوب، شاخص مالیاتی و تورم ثابت و دارایی از سرمایه های نفت خام و مروارید در حال تبدیل به یک قطب تجاری قدرتمند در جهان است. سیستم حکومتی این کشور پادشاهی است. زبان مردم عربی و دین اغلب اسلام است.  با مقاله ی سرمایه گذاری و اخذ اقامت در قطر با سام سیر همراه باشید.

 

 

 

 

چرا در قطر سرمایه گذاری کنیم؟

 

 

قطر تا سال 1971 تحت حمایت بریتانیا بود. پس از استقلال به سبب درآمدهای نفت و گاز و جمعیت دو میلیون و اندی نفری به یکی از ثروتمند ترین کشورهای حوزه ی خلیج فارس تبدیل شد. بیشتر قشر کارگر جامعه قطری را مهاجرین تشکیل می دهند. رفاه زندگی در قطر وجود دارد اما این دلیل بر سرمایه گذاری و اخذ اقامت این کشور نیست.

 

 

 

سیاست کشورهای عربی ایجاب می کند که اقامت دائم به سرمایه گذاران خارجی تعلق نگیرد. افراد با پذیرش صلاحیت، ثبت ایده ی خوب و کارآمد،  ثبت شرکت و تشکیل حساب مالک نیمی از شرکت خود خواهند بود و نیمی دیگر می بایست به فردی قطر تعلق گیرد. در صورت موفقیت در این موضوع تنها تا زمانی که در قطر فعالیت شغلی دارید اقامت دارید. این اقامت یکساله است و هر سال تمدید می شود.

 

 

 

اقامت قطر با سرمایه گذاری در خرید ملک؟

 

برخلاف کشورهایی مثل ترکیه، اتریش یا اسپانیا که با خرید ملک اقامت دائم به فرد تعلق می گیرد، در قطر اینطور نیست. حتی سند مالکیت تام در همه ی نقاط قطر به فرد خریدار داده نمی شود. در اینجا هم باید درصدی از سهم سند به نام شخصی قطری باشد. افراد تا زمانی که صاحب ملک هستند حق اقامت در این کشور را دارند.

 

 

ریسک سرمایه گذاری در قطر بخاطر حکومت پادشاهی است. این یک دولت دموکرات نیست که امتیازات و مزایا قابل دسترس برای همه باشد. به هر حال خانواده ی سلطنتی و اطرافیان آنها نفوذ بیشتری نسبت به افراد عادی در کسب و کار و سرمایه گذاری خواهند داشت.

 

 

 

 

زندگی در قطر چگونه است؟

 

 

قطر کشوری کوچک، لوکس و آرام برای یک زندگی حاشیه ی خلیج فارس است. قطر ایرلاین Qatar Airways  یکی از بهترین خطوط هوایی دنیا است. طبیعت قطر شامل کویر و دریا است. مردم این کشور متعهد به دین اسلام و در عین حال پیشرو با تکنولوژی روز دنیا هستند. واحد پولی این کشور ریال قطری است. شاید بتوان شغلی خوب در قطر داشت اما نمی توان به کسب اقامت دائم روی آن حساب باز کرد. پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به سرمایه گذاری در قطر به آنجا سفری داشته باشید. به ویزا هم نیازی ندارید. فقط خرید آنلاین بلیط هواپیما از سام سیر داشته باشید.

 

 

 

جاذبه های توریستی قطر در این لینک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو