گشت و گذاری در قطر (قسمت اول)




 

 

گشت و گذاری در قطر (قسمت اول)

 

 

همسایه ی خلیج فارس جذابیت های خاص خود را دارد. روابط سیاسی بازرگانی بین ایران و قطر خوب است. ایرانی ها برای سفر به این کشور نیازی به ویزا نخواهند داشت. آب و هوای این منطقه گرم و شرجی است. پاییز و زمستان بهترین فصل برای سفر به قطر است. مردم این کشور عرب و مسلمان هستند. دوحه پایتخت قطر با توجه به مساحت کوچک و جمعیت پایین شاهد رشد اقتصادی خوبی بوده است. اهل سفر به مناطق کویری هستید؟ عاشق ساحل و دریا هستید؟ بریم یک گشت و گذاری در قطر با سام سیر داشته باشیم.

 

 

 

تپه های شنی

 

 

اولین روز اقامت را به صحرا و تپه های شنی اختصاص بدهید. شبی را در صحرا زیر چادر های ساده یا مجلل بگذرانید. اینجا آسمان پر ستاره ی عمان است. آفرود بازی در کویر یادتان نرود!

 

 

بازدید از سوق واقف

 

Visit Souq Waqif

 

 

اینجا هم مثل هر بازار سنتی دیگری از اصیل ها حرف می زند. پارچه و ادویه و عود و عطر لا به لای حجره های سن و سال دار تجربه ای خوش رایحه و دوست داشتنی است.  توقف یکی دو ساعته در کافه های لبنانی و سوری به همراه سرو قلیان در بازار واقف دوحه حظ تان را کامل می کند.

 

 

 

پیاده روی در مسیر دوحه کورنیش

 

 

بد نیست بعد از یک ساعت خوردن در کافه ی بازار واقف کمی پیاده روی کنیم. مسیر کورنیش عالی است. از هتل شرایتن تا موزه هنرهای اسلامی مسافت دارد. در طول مسیر، کافه برای قهوه نوشی، بادبادک بازی، ورزش با دستگاه های پرورش اندام نصب شده  و قایق سواری است. پیشنهاد می کنیم در نزدیکی غروب و شب به کورنیش بروید. هوا بهتر است.

 

 

 

سرمایه گذاری در قطر با این لینک

 

 

 

موزه هنرهای اسلامی

 

 

طراح این موزه موقع ساخت پیشنهاد کرده بود که بنا را بر روی جزیره ای مستقل برپا کنند، تا ساختمان دیگری مانع از دیده شدن زیبایی آن نشود. ولی از یک زاویه ی دید انگار روی آب شناور است. موزه هنرهای اسلامی حوالی کورنیش دوحه قرار دارد. جواهرات، منسوجات و آثار خوشنویسی از قاره های مختلف گنجینه ی موزه هنرهای اسلامی از قرن 7 تا 19 میلادی را تشکیل می دهند. نمایشگاه گردان، تراس در بام مجموعه، رستوران فرانسوی سر آشپز آلن دوکاس از دیگر جذابیت های لوکس و خنک Islamic Art Museum  می باشد.

 

 

 

 

موزه ی شیخ فیصل قاسم آل ثانی

 

 

این مکان شگفت انگیز توریستی در 23 کیلومتری غرب دوحه قرار دارد. موزه متعلق به کلکسیون اشیا جالب از اتفاقات و نقاط مختلف دنیاست. شیخ فیصل از اقوام امیر دوحه است که از سن 10 سالگی شروع به جمع آوری کرده. پارچه های مختلف، کتاب های مذهبی باستانی، بسته های قدیمی سیگار ،بمب عثمانی متعلق به قرن هجدهم و اتوموبیل های قدیمی امریکایی( وینتیج) در اینجا به چشم می خورد. جذابه!

 

 

 

قسمت دوم گشت و گذاری در قطر با این لینک

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو