سفر به چشمه ترکیه




 

 

سفر به چشمه ترکیه

 

 

یک مقصد دریایی عالی! بهتر از این نمی شود! چشمه منطقه ای ساحلی در 80 کیلومتری شهر ازمیر ترکیه است. آبی پر رنگ دریای اژه، شنا و قایق سواری، پیاده روی و بازدید از آلاچاتی و تست خوش طعم غذاهای بومی برای سفر به چشمه ترکیه کافی است. آب و هوای این منطقه بی نظیر است و همه فصل سال بویژه اوایل تابستان بهترین زمان سفر است.

 

 

 

تاریخچه ی شهر چشمه به قرن چهاردهم میلادی بر می گردد و از قدیم محلی برای صادرات و واردات اقلام مختلف بین آسیا و اروپا بوده است. اینجا بیشتر رنگ ها سفید، آبی، صورتی و زرد هستند.

 

 

 Ephesus

 

 

اینجا ویرانه های شهر یونان باستان است. البته در حال حاضر از آن ترکیه است. سنگ های مرمر هنوز بر جا مانده اند، در حالی ساکنین سالها است که رفته اند... دیدن تاریخ انسان را به یاد خودش می آورد. لذت ببرید.

 

 

 

 

 

 

The Island of Chios

 

 

شهر چشمه رو به روی جزیره ی کیوس در قلمرو یونان قرار گرفته. این جزیره زادگاه صومعه ی قرن یازدهمی است و جزو میراث یونسکو است. مجموعه موزاییک های مرتبط  با دوران مقدونیه پدیده ی شگفت انگیزی برای بازدید است. اگر ویزای یونان دارید از چشمه می توانید با قایق های مخصوص به کیوس سفر کنید.

 

 

 

 

غذاهای ترکیه ای بی نهایت خوش طعم هستند. ساندویچ کومرو   Kumruکه مخلوطی از سوسیس و نان و پنیر است به راستی از لذیذ ترین ها است.

 

 

 

کافه ی Kosekahve  با انواع نوشیدنی ها در منطقه آلاچاتی چشمه جایی برای معاشرت و کسب تجربه ی متفاوت و به یادماندنی از لحظه ی سفر است.

 

 

 

 

خرید از مغازه های منحصر به فرد

 

 

 

چشمه را نمی توان به عنوان مرکز توریستی مناسب برای خرید دانست. با این وجود فروشگاه هایی را می بینید که برای سردترین آدم نسبت به خرید هم انگیزه ایجاد می کند. در منطقه ی آلاچاتی هر شنبه از صبح تا شب با موارد گوناگونی مثل صنابع دستی و محلی مواجه خواهید شد.

 

 

 

 

 

ازمیر هم خوب ارزش دیدن دارد

 

Izmir

 

 

 

در 80 کیلومتری چشمه، ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه واقع شده. این شهر هم به لحاظ تاریخی و زیبایی های بصری ارزش هزینه کردن و سفر را دارد. یک ساعت راه تا ازمیر دارید. با هر وسیله ای امکان پذیر است. فقط باید بخواهید که فراتر از ساحل آرام خود قدم بگذارید. اینجا تنها یک نقطه از تمام دیدنی های ترکیه است. الان بهترین وقت سفر است. برای خرید بلیط هواپیما به ترکیه کلیک کنید!

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو