10 مکان توریستی مجارستان ( قسمت دوم)




 

 

10 مکان توریستی مجارستان ( قسمت دوم)

 

 

 

 

6- جزیره ی تیهانی (Tihany)

 

 

کمی از بوداپست فاصله بگیریم و به سمت جزیره ی تیهانی برویم. این جزیره تنها 8 کیلومتر مربع مساحت دارد. کوچک اما جذاب است. جایی است که برای کسب آرامش و فراغت از هیاهوی دنیا می توان به آن پناه برد. بازدید از صومعه ی خاص بندیکتین در اوایل فصل بهار با پیاده روی زیر درخت های شکوفه بادام و استشمام بوی اسطوخودوس دلیلی کافی برای سفر به تیهانی است.

 

 

 

 

 

 

7- پارک ملی Hortobagy

 

 

پارک ملی Hortobagy  در ناحیه ی شرقی کشور مجارستان قرار دارد. کاری که می توان اینجا انجام داد آشنایی با فرهنگ مردم دشت های مجارستان است. همچنین دیدن حیواناتی نظیر پرندگان و گله های اسب شما را به علفزارهای هورتوباگی فرا می خواند. توریست ها شبی را در این منطقه اقامت می گزینند و از ماجراجویی و سوار کاری در میان گله های اسب لذت می برند.

 

 

 

 

 

8- بازدید از شهر تاریخی سوپرون

 

 

این شهر در نزدیک مرز اتریش ( در 64 کیلومتری جنوب وین)  و در قسمت شرقی رشته کوه های آلپ قرار دارد. حتما سوپرون سفر کنید. ساختمان های این شهر به سبک قرون وسطایی و باروک بنا شده اند. تاریخ در این شهر حس می شود. 115 ساختمان از 240 بنای تاریخی به ثبت رسمی رسیده اند و یکی از بزرگترین مجموعه های باستانی اروپا محسوب می شود.

 

 

 

 

 

 

9- قلعه ی Eger

 

 

مجارستان کشور قلعه و کلیسا است. قلعه ی Eger  در میان چشمه های آب گرم دامنه ی جنوبی کوه بوک قرار دارد. این قلعه در قرن 16 میلادی بنا شد و در حملات عثمانی آسیب دید. با این حال امروزه گردشگران به این ناحیه سفر می کنند و به تماشای قلعه و ویرانه های آن می نشینند. رستوران ها و کافه های جذایی هم در این Eger برای یک نوشیدنی و غذای مجاری هم هست.

 

 

 

 

 

 

10-  پارک ملی و غار آگتلک

 

 

برای رفتن به غار آگتلک و پارک ملی حدود دو ساعت و نیم فاصله از بوداپست است. این غار یکی از بزرگترین غارهای استالاکتیتی است. مساحت این پارک حدود 200 کیلومتر مربع است و جزو میراث یونسکو است. یکی از طولانی ترین غارها به نام بارادلا 25 کیلومتر طول دارد. بارش، ذوب برف سنگ های آهکی، مواد معدنی، استالاکتیت و استالاگمیت ها شکل عجیب و عظیمی را به این غار داده است. حفاری ها حاکی از این واقعیت است که این غار بیش از 7000 سال پناهگاهی برای انسان بوده است.

 

 

 

چطور مقدمات سفر به مجارستان را بچینیم؟

 

 

برای سفر به این کشور دیدنی اول از همه باید ویزا یا اجازه ورود به آن را تهیه کنید. سپس اقدام به رزرو تور یا خرید بلیط هواپیما می کنید. این کار را سام سیر برای شما انجام خواهد داد. پرواز مستقیم تهران-بوداپست هر هفته از فرودگاه IKA  امکان پذیر است. واحدی پولی این کشور فورینت معادل 900 تومان است. هزینه ی سفر به مجارستان نسبتا خوب است و با یک پس انداز شش ماهه می توانید به این کشور تاریخی سفر کنید. برای اطلاعات بیشتر تور مجارستان روی این لینک کلیک کنید.



نظرتان را بنویسید







منو