در مجارستان چه بخوریم؟




 

 

در مجارستان چه بخوریم؟

 

 

یکی از کشورهای جذاب برای سفر مجارستان است. بوداپست پایتخت مجارستان برای افرادی که به چشمه های آب گرم  در فصل بهار و مکان های تاریخی علاقه مند هستند جذاب خواهد بود. اما یکی از نکات مهم برای سفر به این کشور، غذا است. به نظر شما در مجارستان چه بخوریم؟ در ادامه به معروف ترین غذاهای مجارستانی می پردازیم. با سام سیر همراه باشید.

 

 

 7 غذای محبوب در مجارستان

 

Langos

لانگوس

 

این غذای خمیری با خامه ی ترش و پنیر رنده شده سرو می شود. اگر طرفدار نان های گرم با سیب زمینی و گاهی با سوسیس هستید این غذا را حتما تست کنید.  بوفه Retro  یکی از بهترین لانگوس ها را در شعبه های بوداپست از ساعت 6 صبح سرو می کند.

 

 

 

 

 

Chimney

 

چیمنی

 

این شیرینی طرفداران زیادی در مجارستان دارد. شکل خمیر این شیرینی پس از پخت با دود مختصری که از سر آن بلند می شود شبیه به دودکش است، بر همین اساس به آن چیمنی می گویند. این شیرینی با کره و مغزهای مختلف تهیه می شود و اوج محبوبیت آن در کریسمس است.

 

 

 

 

 

 

کلم شکم پر

 

این غذا تقریبا به دلمه ی کلم شباهت دارد. داخل کلم با گوشت، برنج، گوجه فرنگی و پاپریکا پر می شود. این غذا در زمستان کاربرد بیشتری دارد. کشورهای اروپای شرقی کلم شکم پر را جزو غذاهای اصلی خود می دانند.

 

 

 

 

 

 

گولاش

 

اگر آبگوشت دوست دارید حتما از این غذا هم خوشتان می آید. گولاش ترکیبی از تکه های گوشت گاو، گوجه فرنگی و پاپریکا به همراه نان سفید است. این غذای سنتی مجارستانی توسط دهقانان کشف و طبخ شده است و در اکثر رستوران های بومی سرو می شود.

 

 

 

 

Drummer Cake

کیک درامر

 

 

این شیرینی توسط جوزف دوبوس در سال 1885 به پادشاه و ملکه ارائه شد. لایه های کیک اسفنجی به همراه خامه ی شکلاتی و کارامل طعم و شکل هیجان انگیزی را به کیک می دهند. بهترین درامر را می توانید در ناحیه ی یهودی نشین پوداپست در نانوایی Frohlich Cukraszda  تست کنید

 

 

 

 

 

Kolbasz

 

سوسیس

 

سوسیس مجارستانی یکی از موارد مصرفی اصلی در غذا است. برای سوپ، سالاد و ساندویچ هم از انواع سوسیس دودی و پخته استفاده می شود. سوسیس دودی از چوب راش، سوسیس جگر آب پز و سوسیس تند با پاپریکا را حتما در سفر به مجارستان امتحان کنید.

 

 

 

 

 

 

Cold Fruit Soup

 

سوپ میوه سرد

 

این سوپ به عنوان پیش غذا و یا دسر بیشتر در فصل زمستان سرو می شود. میوه های هسته دار مثل آلبالو به همراه خامه ترش و شکر مواد اولیه سوپ میوه سرد را تشکیل می دهند. خوب می شود تصور کرد که چقدر این غذا دوست داشتنی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره ی جاذبه های گردشگری مجارستان می دانید؟ روی این لینک کلیک کنید!

 

 

 

بلیط هواپیما بخریم و غذای مجارستانی بخوریم!

 

 

در یک سفر هفت روزه به مجارستان می توانید 7 غذای محبوب این کشور را تست کنید. برای سفر به مجارستان به ویزا، بلیط و هتل نیاز دارید. سام سیر این کار را برای شما انجام می دهد. غذا از دهن افتاد! رستوران های بوداپست منتظر شما هستند.  روی این لینک کلیک کنید!

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو