در سفر هند چه بخوریم؟




 

 

در سفر هند چه بخوریم؟

 

 

هندوستان از مقاصد گردشگری پر طرفدار و اسرارآمیز است. شبه قاره ی هند با مرکزیت دهلی  Delhi یکی از پر رفت و آمد ترین مسیرهای هوایی را رقم زده است. برای مسافرت به هند باید دل خود را به دریا زده و نگران کثیف شدن لباس تان و یا در انتظار قدم زدن روی سنگفرش خیابان های شیک نباشید. هند، هند است! همان طور که در فیلم ها می بینید. فرهنگ خیابانی در هند زنده است. زندگی خیابانی، غذای خیابانی و شادی خیابانی در میان بیشترین درصد فقیر مردم هندوستان مشاهده می شود. شاید عرفان و درک طعم هستی از بهترین متد برای تحمل شرایط سخت زیستن در هندوستان باشد. در سفر هند چه بخوریم؟ با سام سیر این مقاله را دنبال کنید.

 

 

منوی غذاهای هندی در سبزیجات خلاصه شده است. هندی ها به دلیل برخی اعتقادات از خوردن گوشت خودداری می کنند. اگر از بیماری های ناشی از مصرف گوشت رنج می برید، تور هند پیشنهاد خوبی برای یک دوره درمانی خواهد بود!

 

 

چند غذاهای محبوب و خوش طعم هندی

 

 

ماسالا دوسا

Masala dosa

 

این غذا از جنوب هند ریشه می گیرد. خمیر آن باید 24 ساعت بماند. به سبک پنکیک روی تابه های خاص طبخ می شود. داخل آن با سیب زمینی پر و با چاشنی سس تند سرو می شود. برای صبحانه یا پیش غذا یک انتخاب عالی است.

 

 

 

 

 

چات

 

Chaat

 

غذاهای هندی هیجان انگیز و با نمک هستند. چات ترکیبی از سیب زمین خرد شده، نان سرخ شده، نخود، گشنیز، زنجبیل و ماست است. بی نظیر جلوه می کند! بهترین انتخاب های خوراک های گیاهخواری را در تور هند پیدا کنید. هندی ها این غذا را با ولع خاصی می خورند!

 

 

 

دال ماخانی

 

Dal makhani

 

 

دال به هندی به عدس معروف است، و یکی از غذاهای پرطرفدار هندی چیزی شبیه به عدسی است. ماخانی به معنای کره به عنوان چاشنی این غذا محسوب می شود. دال ماخانی در مراسم های مهم و بزرگ مثل عروسی ها جایگاه ویژه ای دارد. باز هم قصد سفر به هند ندارید؟!

 

 

 

وادا پاو

 

Vada pav

 

مقر گیاهخواران هندوستان شهر ماهاراشتارا است. وادا پاو تقریبا یک همبرگر مخصوص وجترین ها یا گیاهخواران است. گوشت این همبرگر همان سیب زمینی است که داخل نان های گرد سرو می شود. چاشنی تند و فلفل سبز در کنار این غذا خیلی می چسبد!

 

 

 

 

دوکلا

 

Dhokla

 

این غذای دوست داشتنی و جمع و جور از ایالت گوجاراتی ریشه می گیرد. مواد اولیه دوکلا را برنج و نخود تشکیل می دهد. برای پخت این غذا ساعت ها زمان لازم است. چون برنج و نخود باید خیس بخورند. همراه دوکلا فلفل سرو می شود و چاشنی آن گشنیز و زنجبیل است. مردم هند در وعده های صبحانه، ناهار یا میان وعده از خوردن این غذای لقمه ای لذت می برند.

 

 

 

بارفی

 

Barfi

 

اهل شیرینی هستید؟ پس حتما از تست بارفی ها خوشحال خواهید شد! این کوچولو های مکعب مستطیل ترکیبی از شیر خشک و هل هستند. در جشن ها به هر طرف نگاه کنید بارفی ها را می بینید.

 

 

 

پنی پوری

 

Pani puri

 

احتمالا در همه جع مثل دکه های فروش غذا پنی پوری را ببینید. این غذا ظرف یک ثانیه بلعیده می شود. از آرد گندم یا سمولینا تشکیل شده، سرخ می شود، شبیه توپ است. بالای توپ باز می شود و با سیب زمینی تند و تمبر هندی پر می شود. تا نریخته بذار تو دهنت!

 

 

 

ادلی

 

Idli

 

 

این خوراک در هند برای وعده صبحانه بیشتر کاربرد دارد. ترکیبی از عدس سیاه و برنج است که شبیه به کلوچه روی پن طبخ و یعد سرو می شود. این غذا با سس های مختلفی مثل سس نارگیل یا کاری مصرف می شود.

 

 

چای ماسالا

 

Masala chai

 

اکثر خوانندگان این مطلب سام سیر با چای ماسالا آشنا هستند. اما نه آن چیزی که با شیر در یک کافه ی دنج جلوی ما می گذارند! چای ماسالا سمبل هندوستان است. از خانه ی سیلک های هندی گرفته تا انبوه ترین ایستگاه های قطار ماسالا هست. مواد تشکیل دهنده ی آن چای سیاه، غلاف هل سبز، چوب دارچین، میخک آسیاب شده و فلفل سیاه است است. بله این چای ماسالای اصیل است!

 

 

رزرو تور هند با سام سیر

 

 

باز هم نیاز به فکر کردن دارید؟ زمان را برای سفر از دست ندهید. سفر به هند هم سیاحت است و هم معنویت! غذاهای هندی حال و روح شما را سبک خواهند کرد. با سام سیر شانس این تجربه ی بی نظیر را به خود بدهید! برای دریافت بهترین پیشنهادات سفر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو