مکان های دیدنی هند ( قسمت سوم)




 

 

 

مکان های دیدنی هند ( قسمت سوم)

 

 

دارجیلینگ و عطر چای

 

 

چای دارجیلینگ ( Darjeeling) به گوشتان خورده؟ این شهر در ناحیه ی کوهستانی هیمالیا قرار دارد. مراتع سبز چای و سواری با قطار اسباب بازی 140 ساله جذاب نیست؟! این قطار با لوکوموتیو بخار عتیقه ی خود شما را از دارجیلینگ به شهر غوم می برد. اینجا سراسر مراتع است و کوه و دوچرخه هایی برای سواری! همین الان با این لینک تور هند را رزرو کنید.

 

 

 

بازدید از میراث استعمار، کلکته

 

 

هندوستان در گذشته تحت استعمار دولت بریتانیا بود که خوشبختانه استقلال خود را پس از مبارزات طولانی به دست آورد. اما هنوز میراث سلطه ی انگلیسی ها در شهر کلکته بر جا مانده است. یادبود ویکتوریا و کاخ مرمر سفید که شامل ده ها گالری است. رستوران ها و مغازه های  متعدد و شیک در گذرگاهی معروف در کلکته (Kalkata)  هم از دیگر جاذبه های گردشگری سفر به هند هستند.

 

 

 

احمد آباد هند

 

 

یکی از شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد ایالت گچرات هند Ahmedabad  است. احمد آباد در سال 2017 به دلیل ساختمان ها و بناهای قدیمی امتیاز میراث جهانی یونسکو را کسب کرد. مقر گاندی در ناحیه سابارماتی و موزه ی اسطوره ی هندی ها گاندی از مکان های ارزشمند برای بازدید هستند.

 

 

 

شهر ییلاقی شیملا

 

 

 

اگر از گرمای دهلی و بمبئی در فصل تابستان کلاف شدید به شیملا (Shimla)  بروید. این شهر روی تپه قرار گرفته و دارای آب و هوای کوهستانی است. تنفس در اینجا بوی باران می دهد. مسیر ریلی به طول تقریبی 96 کیلومتر شما را از شیملا به کالکا می رساند. این قطار به ثبت جهانی میراث یونسکو هم رسیده است! تماشای منظره ی طبیعت از پنجره ی قطار تجربه ای بی نظیر است!

 

 

 

 

 

میسور شهری برای ادم های خاص

 

 

یکی از شهرهای جنوبی و دلبرانه ی هند میسور است. اینجا مرکز معابد هندوها و گذراندن دوره حرفه ای مدیتیشن و یوگا است. ابریشم درجه یک و نقاشی سنتی میسوری ( تصویر الهه های بودایی نمونه ای از سبک نقاشی میسوری هستند). کاخ میسور اما چیز دیگری است! به ثبت جهانی یونسکو رسیده است، تزئینات آیینه ای درخشان، پنجره های رنگی و درب های چوب ی حکاکی شده نمونه ی بی مثالی از هنر هندو ها در Mysore   است.

 

 

 

چرا به هند سفر کنیم؟

 

 

اصالت فرهنگی و طبیعی هندوستان با وجود فشار استعمار حفظ شده است. شاید مشاهده ی فقر و مناطق نه چندان تمیز و شیک به چشم توریست کمی ناراحت کننده باشد، اما روحیه ی شاد و آسان گیر این مردمان درسی برای ملت ها شاید باشد. تور هند را رزرو کنید نه برای اینکه به دیگران بگویید هند هم رفته اید، بلکه برای درک یک فرهنگ و تاریخ کهن بلیط هواپیما به هند را رزرو کنید. باید عاشق هند باشید یا حداقل اینکه هند را دوست داشته باشید. سام سیر همراه شماست.

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو