همه چیز درباره ی سفر به اربیل




 

 

 

همه چیز درباره ی سفر به اربیل

 

 

اربیل Erbil پایتخت کردستان عراق است.  این منطقه مستقل در شمال کشور عراق قرار دارد. در حال حاضر یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان را دارد. چهار فصل آب و هوایی در اربیل کاملا هویدا است. تابستان ها گرم و زمستان ها سرد است. زبان مردم کردی کرمانجی است. دین مسلمان و فرقه ی سنی است. اربیل چهارمین شهر بزرگ عراق است. سلیمانیه از دیگر شهرهای معروف این قلمرو کردستان عراق است. اینجا تابلویی از زندگی اقوام کهن سومری، آشوری و بابلی است. فرهنگ مردم ترکیبی از کرد، ترک، عرب و پارسی است. ارگ باستانی اربیل، بازار قیصری، غذاهای عربی مثل شاورما و فلافل، آبشار گالی علی بیک از مختصر جذابیت های گردشگری اربیل هست. بلیط آنلاین سفر به اربیل را به راحتی از این لینک می توانید تهیه کنید.
 

 

 

 

جاذبه های توریستی اربیل

 

 

سامی عبدالرحمن پارک یکی از مکان های عمومی و دیدنی برای سک پیاده روی بی نظیر در روزهای اول سفر به اربیل است. در این پارک کلاس های گروهی مثل یوگا و روانشناسی هم برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

ارگ اربیل یادگاری از آشوری ها

 

Citadel of Erbil

 

 

کردستان عراق یکی از نواحی باستانی دنیاست. زمانی که شهرها کشف نشده بودند، اینجا و حوالی بغداد دارای تمدن بوده اند. ارگ اربیل به قلات آشوری هم معروف است. مرکز شهر اربیل است. عمر بنا به هزاره ی پنجم قبل از میلاد مسیح بر میگردد. در ژوئن سال 2014 به عنوان میراث یونسکو ثبت شد. برای اولین بار در منابع تاریخی متعلق به 2300 سال قبل از میلاد نام این ارگ آورده شده. پس از تصرف ارگ توسط مغول ها و بعد دوران ساسانیان از اهمیت این بنا کاسته شد. ارگ ها نشان دهنده ی اقتدار نظامی و دفاعی یک حکومت بوده اند. برای بازدید از این اعجوبه ی باستانی به این لینک بروید

 

 

 

 

امنیت در اربیل نگران کننده نیست. مردمان این خطه جسور و بزرگ منش هستند. قطعا یکی از بهترین سفرهای خود را ثبت خواهید کرد.

 

 

 

 

موزه ی نساجی کردی

 

 

Kurdish Textile Museum

 

 

در جنوب شرقی ارگ اربیل موزه ای با عنوان نساجی نظر شما را جلب خواهد کرد. در اینجا منسوجات تولید شده در کردستان عراق به نمایش گذاشته می شود. این موزه از سال 2004 مشغول به فعالیت است. ماشین های نساجی قدیمی به راستی دیدن دارد.

 

 

 

مبهوت شدن ماندن در بازار قیصری اربیل

 

 

شما هم موافقید که بازار سنتی هر شهر نمادی از مردم شناسی است؟ با پرسه زدن در بازار قیصری که در نزدیکی ارگ واقع شده، تجربه ای دیگر را رقم بزنید. انواع محصولات بومی مثل چای بی نظیر کردی رایگان تعارف می شود. البته فقط این چای رایگان است نه بقیه محصولات...

 

 

 

 

 منطقه کوهستانی و آب گرم کورک  Korek  از دیگر مناطق حتما رفتنی اربیل است. حوضچه های آب گرم و یک کوهنوردی سبک درمان هر دردی می تواند باشد.

 

 

 

 

مسجد جلیل خیاط

 

Jalil Khayat Mosque

 

 

معماری این مسجد همان چیزی است که به یک مکان توریستی مبدل شده است. طراحی بین النهرین، عثمانی و پارسی در نمای بیرونی و نمای داخلی مسجد جلیل خیاط دیده میشود. این مسجد بین سالهای 2005 تا 2007 ساخته شده است.

 

 

رستوران ها و کافه های اربیل

 

 

غذا یکی از مهم ترین اتفاق های مورد برنامه ریزی در زندگی انسان باید باشد. اینکه به کجا می رویم و چه چیزی خواهیم خورد، دلیل حال خوب یا بد ما هم خواهد شد. البته که حال خوب باید از درون آید نه از برون. اما به هر حال بد نیست بدانیم قوت غالب یا خوراک رایج اربیلی ها چیست. همانطور که گفتیم با ترکیبی از فرهنگ های کرد، ترک، عرب و پارسی رو به رو هستیم. از روزگاران کهن تا به امروز این اقوام بر کردستان عراق تاثیر گذاشته اند. اما غالبا با کرد های عرب مواجه خواهید شد. غذاهایی مثل فلافل، تبوله، حمص و شاورما با عطر و طعمی به یاد ماندنی و اشتها برانگیز در رستوران ها و کافه های خیابانی سرو می شوند.

 

 

 

 

چایخانه ماچکو

 

Machco Chaie Khana

 

 

این کافه محلی و سنتی نزدیک به میدان اصلی شهر است. چیزی شبیه به قهوه خانه های اصیل ایرانی! بیشتر مردان در این  کافه دیده می شوند. قلیان و چای به سبک کردی در ماچکو سرو می شود.

 

 

 

کافه مام خلیل

 

MAM KHALIL’S TEASHOP

 

 

منظره ای که در سفر به اربیل تقریبا زیاد به چشم می خورد، کافه یا چایخانه های سنتی است. چای نوشیدنی رایج مردمان کردستان عراق است. فضای داخلی هتل نوستالژیک و دوست داشتنی است.

 

 

 

در کباب خانه ی یاسین بهترین شاورما و کباب های عربی- کردی را نوش جان کنید

 

 

 

 

اقامت در هتل های اربیل

 

 

پیشنهاد می کنیم در سفر به اربیل از رزرو هتل در اربیل مطمئن باشید و سفر کنید. مگر اینکه از آن دسته توریست های ماجراجو باشید که قصد تجربه ی متفاوت ترین را دارد. در اربیل هتل های لوکس از تعداد انگشتان دست بیشتر است. شاید اقامت در بوتیک یا اقامتگاه های سنتی هنوز در اربیل خیلی رایج نباشد. بنابراین نگاهی به هتل ها داشته باشید.

 

 

 

هتل گراند سوئیس

 

Hotel Grand Swiss
 

 

موقعیت هتل در 25 کیلومتری فرودگاه بین المللی اربیل است. وای فای رایگان، رستوران میشلن و فیتنس از امکانات شاخص این هتل است. کافه سوئیس غذاهای ساده و بومی با سبک و سیاق سوئیسی ارائه می دهد. اسپا، استخر سر پوشیده و سویس اتاق 24 ساعته به امتیاز این هتل اضافه می کند.

 

 

 

 

هتل دیوان اربیل

 

Divan Erbil Hotel
 

 

این هتل در خیابان گولان اربیل و مشرف به پارک عبدالرحمن است. دکوراسیون مدرن و زیبایی دارد و توسط باغ های سبز اطراف احاطه شده است. دارای سوئیت های کامل، رستوران های بین المللی از جمله Season و همچنین سوشی بار است. انواع نوشیدنی ها در هتل سرو می شود. فاصله ی هتل دیوان تا مرکز شهر و ارگ اربیل تنا 15 کیلومتر است.

 

 

 

هتل رویال وان

 

Van Royal Hotel
 

 

یکی از لوکس ترین هتل های اربیل همینجاست! تمام امکانات رفاهی مثل وای فای رایگان، استخر، ایپا، ماساژ، فیتنس و حمام ترکی در هتل موجود است. معماری هتل جذاب است. اتاق و سوئیت ها بهترین متریال طراحی و دیزاین شده اند. هتل تنها 5 دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد.

 

 

 

 

چطور به اربیل سفر کنیم؟

 

 

فقط کافی است اراده کنید. برای سفر به اربیل به ویزا ی توریستی عراق و خرید بلیط هواپیما یا رزرو تور اربیل نیاز دارید. پرواز مستقیم به اربیل از فرودگاه اما خمینی انجام می شود. با دریافت ویزای عراق امکان اقامت 30 روزه در این منطقه را دارید. فکر می کنید مسافر اربیل باشید؟ آیا سفر به یکی از کهن ترین شهرهای جهان جذاب نیست؟ آیا سفر به نقطه ای که تو هنوز نیامده بودی و آنها بودند شگفت انگیز نیست؟ پس از کمی تفکر درباره ی سفر به اربیل  روی این لینک کلیک کن!



نظرتان را بنویسید







منو