بهترین غذاها در تور روسیه ( قسمت دوم)




 

 

بهترین غذاها در تور روسیه ( قسمت دوم)

 

شما در حال مطالعه ادامه مطلب غذاهای روسیه ( قسمت اول) هستید. با سام سیر همراه باشید.

 

کولیبیاک/ Coulibiac

 

 

یکی از پای های معروف روسی کولیبیاک است. داخل پای با ماهی سالمون یا قارچ و برنج پخته پر می شود. خمیر این پای متعلق به قرن هفدهم معمولا شیرین است و با چای یا شیر سرد سرو میشود.

 

 

 

پتیچیه مولوکو/Ptichye Moloko

 

 

اول سراغ معنی اسم این کیک مشهور روسی می رویم! پیتچیه مولوکو معنای یک چیز ارزشمند و نفیس را دارد. قطر لایه کرم کاسترد بیشتر از لایه اسفنجی نان است و به همین دلیل همانطور که در تصویر میبیند برایش سر و دست میشکنند!

 

 

 

 

 

کتلت پوژارسکی یا کتلت مرغ به دستور شاهزاده پوژارسکی در قرن نوزدهم برای میهمانان مهم آماده می شد! این غذا یکی از محبوب ترین سرخ شده های روسیه است.

 

 

 

سوپ راسولنیک/ Rassolnik

 

 

این غذای پادشاهان روس بوده است. قبلا نام کالیا داشته و با ماهی سرو می شده، اما الان حاوی محتویاتی مثل جو، خیارشور، سیب زمینی، جگر مرغ، گوشت گاو، گوشت خوک، هویج و پیاز است. در سرمای زمستان روسیه حتما می چسبد!

 

 

 

پیراشکی دارای تاریخچه روسی است!

 

 

پیروشکی/ Pirzhkiنه تنها در روسیه، نه تنها در ایران بلکه در جهان محبوب و دوست داشتنی است! این میان وعده جذاب در گوشه و کنار هر خیابان مسکو در طعم های کرم دار و مربا گرم یا سرد پیچیده شده لای یک کاغذ تقدیم حضور توریست سام سیر می گردد!

 

 

اطلاعات کلی درباره روسیه در این لینک

 

 

 

Kissel  یک دسر نوشیدنی خوش رنگ

 

 

اگر از ساختار کیسل بخواهیم بگوییم چیز شبیه به یک ژله تمشک یا توت فرنگی با غلظت خیلی پایین تر همراه با میوه های فصل می شود. این دسر سرد یا گرم با قاشق سرو می شود.

 

 

 

کیک شارلوتکا

 

خوش طعم، سبک، کم کالری و ظریف همان پای سیبی است که با عسل یا دارچین در یک عصر تور مسکو به شما زندگی مییخشد!

 

 

 

قلیه شور ماهی خاویار سوروگا از معروف ترین خاویار ها در جهان است که به طور معمول با سیب زمینی، پنکیک یا نان همراه نوشیدنی سرو  می شود.

 

 

 

Shashlik/ شیشلیک خورها در تور روسیه!

 

 

شیشلیک متعلق به آسیای مرکزی و غربی است  و با توجه به سلیقه خوراکی هر منطقه گوشت طعم دار و کبابی می شود! در روسیه شیشلیک از یک روز قبل در سرکه، ادویه جات و نوشیدنی مخصوص دارای مزه میگردد!

 

 

 

گلوبسی/Golubsty

 

 

این خوراک اصیل و شاهانه روسی تقریبا به دلمه کلم شباهت دارد که با گوشت یا برنج پر می شود. افراد فقیر که توان خرید یا تهیه این غذا را در گذشته نداشتند، کبوتر یا گلوبسی تقلبی کباب میکردند، بر همین اساس این غذا را کبوترهای کوچک نامیدند.

 

 

 

سالاد الویه یک غذای روسی است!

 

 

Olivier salad  یا سالاد الویه توسط سرآشپز معروف رستوران هرمیتاژ مسکو لوسین اولیویه اختراع شد. مواد اولیه این غذا ترکیب سبزیجات ،تخم مرغ و مرغ با سس مایونز است. این سالاد درد ایران به عنوان یکی از محبوب ترین ها است. در شب سال نو میلادی در هر بار و کافه ای الویه به چشم میخورد. این خوراک اصیل روسی سیر کننده مقوی و مغذی برای ملت های کم غذای جماهیر شوروی بود.

 

 

 

شما هم عاشق غذاهای تور روسیه شده اید؟! به این لینک بروید!

 

 

 

خرید کریسمس حوالی کاخ کرملین

 

 

کاخ کرملین یکی از جذابیت های کهن در گردشگری مسکو و یکی از شاخصه های شهر است. در نزدیکی این بنا مارکت های شور انگیز و پر هیاهو کریسمسی برگزار می شود. انواع یادبود های این سال نو مثل عروسک های ماتریوشکا/ Matryoshka و طراحی های خوخلوما/ Khokhloma ( طراحی مثل نقاشی روی سفال) و دیگر تزئینات مناسبتی در غرفه های رنگارنگ به فروش می رسند. حتی اگر اهل خرید هم نباشید و برای اولین بار در مسکو باشید، محال است ماتریوشکا برای خودتان سوغات نیاورید!

 

 

فرهنگ مردم روسیه

 

بسیاری از روس ها وقتی هنوز خیلی جوان هستند، ازدواج می کنند و در اسرع وقت بچه دار می شوند. برای زنان روس، به ویژه فشار زیادی برای داشتن بچه ها وجود دارد در حالی که هنوز جوان و بارور هستند. و این دلیلی است که چرا زنان روس (همانند زنان اوکراینی) برای روابط کوتاه مدت و یک شبانه نیستند - از اوایل دوران کودکی، آنها ارزش یک رابطه پایدار و جایگاه خانواده را به تدریج یاد می گیرند. برای ادامه این مطلب به لینک بروید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو