غذاهای مشهور تایلندی کدامند؟




 

 

 

 

کباب تایلندی- منبع عکس: پینترست/ 31daily.com

 

 

 

 

غذاهای مشهور تایلندی کدامند؟

 

 

تور تایلند همیشه مورد توجه توریست ها بوده است. تایلند در منطقه آسیای شرقی به دلیل بهره مندی از یک موقعیت گردشگری خوب در سطح بین المللی محبوب است. مکان های دیدنی و طبیعی، فرهنگ تایلندی، ماساژ تایلندی و غذاهای وسوسه انگیز بهانه های سفر به این کشور هستند. در تایلند چه بخوریم؟ چقدر با ذائقه تایلندی ها آشنا هستید؟ با این مقاله سودمند از سام سیر همراه باشید.

 

 

 

20 غذای مشهور در تور تایلند 

 

 

 

سوپ نودل/ Guay Teow

 

 

نودل یا رشته برای بیشتر مردمان آسیای شرقی و همچنین ایرانی ها یک ماده اولیه خوراکی رایج است. “گوای تئو’ معمولا با گوشت مرغ، گاو یا خوک و ادویه جاتی مثل شکر، فلفل تند، لیمو ترش و سس ماهی طبخ میشود. این سوپ مناسب گیاهخواران نیست و برای وعده شام گزینه مناسبی است.

 

 

سوپ میگو مزه دار/ Tom Yum Goong

 

 

این غذا برای علاقمندان به میگو قطعا هیجان انگیز خواهد بود. از ترکیبات دیگر “تام یوم گونگ” برگ لیمو، فلفل قرمز، موسیر، آب لیمو ترش، سس ماهی و میگو آب پز شده است.

 

 

 

غذاهای تایلندی بر پایه خوراک های دریایی و ادویه جات تند و اشتها برانگیز تهیه میشود. شاید یکی از جذاب ترین و خوشمزه ترین بشقاب ها را در تور تایلند تجربه کنید.

 

 

 

سوپ مرغ و نارگیل/ Tom Kha Gai

 

 

اسم این سوپ اغواگر است، چه برسد به طعم آن! شیر نارگیل، ادویه جات و مرغ از محتویات اصلی این “تام خا گای” هستند. گفته شده که بوی خوب این سوپ، هوش از سر میبرد.

 

 

 

سالاد پاپایای سبز تند/ Som Tam

 

 

سالاد خور هستید؟ مواد تشکیل دهنده این پیش غذا، پاپایای سبز رنده شده، هویج، بادام زمینی ،میگوی خشک، لوبیا، شکر خرما، تفاله تمر هندی، سس ماهی، آب لیمو ترش، سیر و مقدار زیادی فلفل است که در هاون با هم کوبیده و مخلوط میشوند. سالاد " سام تام" متعلق به منطقه شمال شرقی تایلند است. باید چیز جذابی باشد!

 

 

 

ماهی با سالاد انبه سبز

 

 

این پیش غذا از قطعات کوچک ماهی سرخ شده همراه با سس تند انبه است که در تور تایلند یک طعم نوستالژیک و بی نظیر است. جای سام سیر را هم خالی کنید!

 

 

 

سالاد تند دریایی / Yam Talay

 

 

اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید این بشقاب با مجتویات ماهی مرکب، میگو ،صدف، گوش ماهی، یا خرچنگ همراه  با چاشنی گوجه فرنگی، پیاز و رشته فرنگی را حتما تست کنید!

 

 

 

سالاد تند لااب/ Laab

 

 

در تور تایلند یک لیست متنوعی از سالاد ها خواهید داشت. گوشت یا قارچ با چاشنی نعنا و فلفل تند، یک بمب خوشمزه با نام لااب است. برای تست این غذا باید تحمل تندی غذا را داشته باشید.

 

 

 

کدو تنبل سرخ شده/ Pad Phuk Tong

 

 

 

کدو حلوایی یا تنبل تفت داده شده همراه با برنج قهوه ای غذای اغلب تایلندی های گیاهخوار است. گفته شده که خوردن این غذا در موجب شادمانی و خنده میشد. پس حتما برای دوری از افسردگی آن را تست کنید.

 

 

نودل سرخ شده تایلندی/ Pad Thai

 

 

 

یکی از غذاهای ملی تایلندی " پد تای" یا نودل سرخ شده با میگو و مرغ است. این غذا بی نهایت لذیذ است و شکی گیاهخواری آن هم موجود است. در هر گوشه و کنار شهرهای توریستی تایلند میتوانید یک کاسه از آن سفارش دهید.

 

 

 

 

خوراک نودل ضخیم/ Pad See Eiw

 

 

اندازه نودل ها کمی پهن تر از شکل نرمال است و معمولا با سس سویا، مرغ یا گوشت و کلم بروکلی یا چینی تفت داده میشود. اگر از غذاهای تند فراری هستید،  " پاد سی ایو" انتخب مناسبی است. اگر دنبال هیجان بیشتری هستید، پیشنهاد میکنیم کمی فلفل یا سرکه به آن اضافه کنید.

 

 

 

برنج سرخ شده/ Fried Rice/ Khao Pad

 

 

به همان میزان که انگلیسی ها به ساندویچ و ایرانی ها به آش رشته علاقه مند هستند، خائو پاد برای تایلندی ها محبوب است. برنج سرخ شده همراه با تخم مرغ و پیاز در یک فرم جذاب و اشتها برانگیز با بخارهای حرارت روی میز برای شما سرو میشود. به طور معمول خیار یا میگو با توجه به عدم هماهنگی دورچین غذا هستند.

 

 

 

ریحان سرخ شده/ Pad Krapow

 

 

یکی از غذاهای خوب تایلندی همین "پاد کراپو" است که از گوشت چرخ شده مرغ یا خوک با ادویه فلفل و ریحان تایلندی با طعم آتش تهیه میشود! باید میزان تحمل غذای تند شما با آن تست شود. برای تعادل طعم غذا همراه با برنج و یک تخم مرغ نیمرو سرو میشود. اما هدف از تست "پاد کراپو" حس تندی زیاد آن است.

 

 

 

سوپ کاری تایلندی/ Panang

 

 

چیلی یا فلفلی بودن این غذا کم تر از سایر است. بنابراین اگر حالتان از تندی بد شده ،میتوانید این سوپ را با دورچین میگو یا سبزیجات میل کنید.

 

 

 

 

نکاتی که باید قبل از سفر به تایلند بدانید/ کلیک کنید

 

 

 

خورش کاری سبز/ Gaeng Keow Wan

 

 

کاری سبز در مقام تند ترین ها قرار دارد! برای متعادل سازی طعم آن از بادنجان، شیر نارگیل، فلفل سبز تازه و زنجبیل استفاده میشود. این ترکیب با برنج عالی است!

 

 

 

سوپ نودل کاری نارگیل با خامه / Khao Soi

 

 

این سوپ عجب عنوان جذابی دارد! اینطور نیست؟! خائو سوئی متعلق به شمال تایلند است، با گوشت مرغ، گاو یا بدون گوشت همراه با سبزیجات با نودل تخم مرغ سرخ شده و کاری نارگیل آماده میشود. چاشنی های مهم این غذا ترشی خردل، موسیر، لیمو ترش و فلفل آسیاب شده است.

 

 

 

 

شهرهای توریستی معمولا پر از گردشگران متعدد از همه نقاط جهان است. شاید تور تایلند شما در شلوغ ترین وضعیت باشد، جمعیت تایلندی ها هم که پایین نیست.  در نتیجه مصرف غذاهای تند به دلیل ویتامین ث موجود در فلفل قرمز و سبز  برای امنیت سیستم ایمنی در برابر باکتری ها و بیماری های ناقل میتواند کمک کننده باشد. غذاهای تایلندی سالم هستند.

 

 

 

 

 

مرغ سرخ شده/ Gai Tod

 

 

این غذا شبیه به مرغ سوخاری است با این تفاوت که بال مرغ در ترکیبی از ادویه جات فلفلی و آرد برنج سوخاری و سرخ میشود. تایلندی ها معمولا با سس تند " نام جیم" به عنوان میان وعده این غذا را میخورند. البته شاید برای یک فرد کم غذا یا تحت رژیم، شامی سبک باشد.

 

 

 

خوراک سبزیجات سرخ شده/ Pad Phak

 

 

این غذا باب طبع گیاهخواران و گوشت خواران است. ترکیب انواع سبزیجات و تفت آنها در یک ماهیتابه حرفه ای با سویا سس و ادویه جات جذاب تایلندی بی نظیر است. حتی میتوانید دستور این غذا را در یوتیوب یا گوگل دنبال کنید و در خانه درست کنید.

 

 

مرغ بادام هندی/ Kai Med Ma Muang

 

 

مزه این غذا بهشتی است! برای اینکه تنوعی در غذاهای خود بدهید یا به تایلند سفر کنید یا تور تایلند سام سیر را رزرو کنید! مرغ سرخ شده با آجیل بادام هندی، سویا سس، عسل، فلفل، پیاز  و قارج یکی از محبوب ترین ها بین افراد بومی و توریست های خارجی است.

 

 

 

املت تایلندی/ Kai Jeow

 

 

کای جو شاید بهترین گزینه برای اولین صبحانه تور تایلند شما باشد. با برنج و سس فلفل شیرین سرو میشود. سرشار از ویتامین C  و پروتئین است و برای شروع گشت و گذار در تایلند عالی است.

 

 

 

کائو نیو ما موانگ

 

 

یک دسر اصیل تایلندی است که از برنج مربایی سفت شده که با انبه خرد شده سرو میشود. نقل شده که این توپک های برنجی بی نهایت خوش طعم هستند.

 

 

 

چطور سفر به تایلند را در برنامه زندگی خودم بگنجانم؟

 

 

برای سفر به تایلند ابتدا باید سرمایه کافی برای رزرو تور تایلند را داشته باشید. برای اطلاع از قیمت تور تایلند به این لینک بروید. بهترین فصل سفر به تایلند بین ماه های آبان تا فروردین است. شاید الان بهترین زمان تور تایلند باشد! همانطور که دیدید غذاهای تایلندی به عنوان یک نمونه از جاذبه های گردشگری یک مکان بهانه ی خوبی برای یک سفر خاطره انگیز است! با سام سیر در تماس باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو