جاذبه‌های گردشگری تور کنیا




 

 

جاذبه‌های گردشگری تور کنیا

 

کنیا یکی از کشورهای زیبا و دیدنی شرق قاره آفریقاست. شهر نایروبی پایتخت آن می باشد. این کشور از جنوب با اقبانوس هند هم‌جوار است. هشتاد درصد مردم کنیا مسیحی هستند و زبان غالب سواحلی و انگلیسی است. کنیا با سودان، اتیوپی، اوگاندا و تانزانیا هم مرز است. از جاذبه‌های گردشگری تور کنیا میتوانیم به سافاری، کویرگردی، حیات وحش و سواحل زیب اشاره کنیم. اینجا همان مقصدی است که از یک طرف زرافه وارد میشود و از سمت دیگر گله گورخرها رم میکنند! سفر به کنیا یکی از بهترین اتفاقات زندگی شما خواهد بود. با جاذبه‌های گردشگری تور کنیا همراه سام سیر باشید.

 

 

تور کنیا مناسب چه کسانی است؟

 

اگر جزو افرادی هستید که با دیدن مستند حیات وحش به وجد میایید و در دل آرزوی دیدن حیواناتی مثل فیل، زرافه، گوره خر و فلامینگو را از نزدیک دارید، اگر از خوردن غذاهای آمیخته با گوشت و سبزیجات و برنج لذت میبرید، اگر از پرسه زدن در نواحی گرم و خشک ساحلی و ریلکس کردن زیر سایه درختان نخل حالتان بی‌نهایت خوب میشود، حساب بانکی خود را چک کنید و سپس روی این لینک برای رزرو تور کنیا سام سیر اقدام کنید! البته قبل‌ش این مقاله رو تا انتها بخونید.

 

 

برنامه سفر به کنیا

 

روز اول سفر در ماسایی مارا

 

پارک ملی معروف ماسایی مارا زیستگاه حیواناتی است شاید تنها در این ناحیه از زمین مشاهده شوند. ارزش سفر به همینجاست! در ماسایی مارا به گوره‌خرها بنگرید، به آرامش آنه فکر کنید، اما سعی در اختلال آرامش حیوان نداشته باشید. ماسایی از نام مترسک‌های قرمز پوش این ناحیه گرفته شده. در حوالی رودخانه مارا در انتظار انبوهی از اسب آبی و کروکودیل‌های کمین کرده باشید. تردد شیر، یوزپلنگ و پلنگ بین ماه‌های دسامبر تا فوریه به دلیل خشکی هوا به چشم میخورد.

 

 

روز سوم سفر در پارک توریستی آمبوسلی

 

کلیمانجارو، مرتفع‌ترین قله آفریقا در این ناحیه قرار گرفته است. آمبوسلی به معنای غبار شور است که به خشکی این پارک اشاره دارد. پنج زیست‌بوم در Amboseli  واقع شده که حیواناتی نظیر فیل‌ها، زرافه، شیر، یوزپلنگ، غزال‌ها و 600 نوع پرنده در آن دیده میشود. طبیعت اینجا با تالاب‌ها با چشمه‌های گوگرد، بستر دریاچه خشکیده آمبوسلی، جنگل و مردم بومی عجین شکل گرفته است.

 

 

روز پنجم و تماشای خلوت فلامینگوهای دریاچه ناکورو

 

 

از دور شبیه یک تجمع صورتی است ،نزدیکتر که میشویم گروهی بزرگ و آرام از فلامینگوهای صورتی را میبینیم که رودخانه ناکورو را به عنوان خانه خود انتخاب کرده اند. قدمت این پارک به سال 1961 میرسد و بیش از 450 گونه پرنده در کنار شیرها، پلنگ‌ها، سگ‌های زغالی و پیتون‌ها به چشم میخورد. اینجا همه چیز تماشایی است، از علفزارهای حاشیه دریاچه گرفته تا صخره‌های سنگی!

 

 

روز هفتم سفر در جزیره کوچک لامو

 

لامو در شمال شرقی مومباسا از قدیمی‌ترین شهرها با مردمان بومی استکه تاریخچه آن به قرن دوازدهم برمیگردد. در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از جالب‌ترین تجربیات سفر را در این شهر خواهید داشت. معماری تلفیقی از جهان عرب، هند و اروپایی، درهای چوبی حکاکی شده، ساختمان‌های سنگی و ایوان‌های عریض از جذابیت‌های شهر هستند. قدم زدن در لامو، قدم زدن در تاریخ است. بیشتر مردم اینجا مسلمان هستند. موزه و قلعه لامو و صرف قهوه عربی در یک کافه محلی از ناب‌ترین فعالیت شما در لامو خواهد بود.

 

 

روز دهم سفر گشت و گذار در نایروبی پایتخت کنیا

 

سفر به کنیا فقط در سافاری گرذی خلاصه نمیشود، بازدید از شهر نایروبی به عنوان بزرگ‌ترین مقر سیاسی و تجاری کنیا هم خالی از جذابیت نیست. اینجا زمانی مرکز مستعمرها انگلیسی‌ها محسوب میشد. تجارت چای و قهوه در آن زمان پرطرفدار بوده است. نایروبی شهر نسبتا مدرن و لوکسی هم محسوب میشود. دل همه را به دست خواهد آورد. بهترین هتل‌های تور کنیا در این شهر قرار دارد. بازدید موزه ملی نایروبی و باغ گیاه‌شناسی را هم از دست ندهید!

 

 

همین الان برای تور کنیا سام سیر اقدام کنید!

 

 



نظرتان را بنویسید







منو