برترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا (بخش سوم)




 

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا

 

پرواز خارجی سام سیر

 

برترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا کجاست؟

 

همان‌طور که می‌دانید کشور اسپانیا جاذبه‌های زیادی برای گردشگران خارجی و حتی ساکنان این کشور دارد. از قصر خلیفه و سواحل مدیترانه‌ای گرفته تا صدای پایکوبی و رقص ساکنان محلی و آرامش افرادی که برای دعا کردن به کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا می‌روند، همه و همه برای انتخاب پرواز خارجی اسپانیا و سفر به این کشور کافی است. علاوه بر افرادی که با تور اسپانیا و پرواز خارجی از مناطق گردشگری اسپانیا بازدید می‌کنند، بسیاری از افرادی که در شهرهای مختلف اسپانیا زندگی می‌کنند نیز اقدام به خرید بلیط داخلی کرده و از جاذبه‌های کشور خود، در مناطق مختلف دیدن می‌کنند. در مقاله قبل به معرفی تعدادی از مناطق شگفت‌انگیز اسپانیا پرداختیم، اگر قصد خرید تور اسپانیا را دارید قبل از آنکه با پرواز خارجی به این کشور زیبا سفر کنید حتماً مقالات ما را در این زمینه مطالعه کنید.

 

 

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا

 

این کلیسا برای ادای احترام به سنت جیمز و خانواده‌اش ساخته شد. گردشگران زیادی از قرون‌وسطی تا به امروز با خرید تور اسپانیا و یا بلیط داخلی از این کلیسا دیدن کرده‌اند. کامینو د سانتیاگو یکی از زیباترین قسمت‌های کلیسا بوده که به سبک معماری رومی ساخته شده است و یکی از اولین مقبره‌های زیبای کلیسای جامع سانتیاگو به حساب می‌آید.

 

ساخت این کلیسای جامع بین سال‌های ۱۰۶۰ تا ۱۲۱۱ میلادی بوده و سبک معماری آن رومی است. بین قرن شانزدهم تا هجدهم نمای خارجی این بنا به سبک معماری باروک تغییر پیدا کرد اما نمای داخلی کلیسا تغییری نکرده و همچنان به سبک رومی باقی‌مانده است. اگر از قسمت غربی وارد کلیسا شوید می‌توانید به‌راحتی این دو سبک معماری را در یک نگاه دیده و باهم مقایسه کنید، همین موضوع باعث شگفتی بسیاری از گردشگرانی شده که با پرواز خارجی اسپانیا از این مکان دیدن کرده‌اند.

 

 

میدان پلازا مایور

 

این میدان که در شهر مادرید قرار دارد به‌عنوان قلب تپنده این شهر به حساب می‌آید. از قرن شانزدهم میلادی تاکنون میدان پلازا مایور نقش بسیار مهمی را در پیشرفت مادرید ایفا کرده است. این میدان به دستور شاه فیلیپ دوم و توسط هررا، که معمار مورد اعتماد شاه بود، ساخته شد. این مکان به‌منظور برگزاری مراسم‌های تشریفاتی و عمومی مهمی ازجمله معرفی شاه، تقدیس تقدسان، سوزاندن کافران، مسابقات گاوبازی و کشتی ساخته شد. در اطراف این میدان کافه و رستوران‌های زیبایی ساخته شده است که افراد زیادی را از سراسر جهان با خرید تور اسپانیا به سمت خود می‌کشاند.

 

 

شهر هنر و علم

 

این مجتمع فرهنگی و معماری در شهر والنسیا واقع‌شده است. درگذشته مسئولان شهر والنسیا تصمیم گرفتند مسیر رودخانه‌ای را تغییر دهند که جریان آب آن همواره به شهر آسیب می‌رساند. پس‌ازآن با بستر رودخانه صاف وسیعی مواجه شدند که بعدها به محلی برای اجرای ایده‌های خلاقانه معماری تبدیل گشت. سانتیاگوکالاتراوا که یک معمار هنرمند اسپانیایی بود که توانست ایده‌های خود را در این بستر عملی کرده و سبک جدیدی از معماری را آغاز کند. هرساله گردشگران زیادی با خرید بلیط داخلی و خارجی از این مکان دیدن می‌کنند.

 

ساختمان‌ها، موزه‌ها، گالری‌های هنری و آکواریوم‌هایی که در این مکان ساخته شده است جزء جاذبه‌های برتر اسپانیا محسوب شده که علاوه بر گردشگران خارجی، بسیاری از ساکنان اسپانیا را به خرید بلیط داخلی و بازدید از این مکان ترغیب می‌کند. بزرگ‌ترین آکواریوم اقیانوس‌شناسی اروپا به نام لوشنوگرافیک در این مکان قرار داشته که به شکل گل نیلوفر آبی ساخته شده است و انواع گوناگونی از محیط زیست‌های آبی را در خود به نمایش گذاشته است. هنگام سفر به این کشور با پرواز خارجی، بازدید از این جاذبه گردشگری منحصربه‌فرد را در برنامه تور اسپانیا خود بگنجانید.

 

 



نظرتان را بنویسید







منو