سیشل؛ جزیره رویاها




 

 

 

 

سیشل؛ جزیره رویاها

 

بکر، طبیعی، زیبا، رویایی، آرامش، لذت و ... این کلمات را می توان در وصف سیشل به کار برد.

 

اگر بعد از یک دوره طولانی کار فشرده یا یک دوره پر از استرس و تنش می خواهید به قول معروف ری استارت شوید یا می خواهید یک ماه عسل رویایی را داشته باشید، سام سیر جزیره سیشل را به شما معرفی می کنیم.

سیشل، به طور رسمی جمهوری سیشل، مجمع الجزایر و دولت مستقل در اقیانوس هند است. این کشور متشکل از 115 جزیره که پایتخت آن ویکتوریا نام دارد و در 1500 کیلومتر شرق خاک اصلی قاره آفریقا می باشد. کشورهای نزدیک به آن از سمت جنوب، عبارت اند از کومور، مایوت، ماداگاسکار، رینیون و موریس.

این کشور با داشتن جمعیتی در حدود 94،228 نفر، کوچکترین و کم جمعیت ترین کشور مستقل در آفریقا می باشد. سیشل عضو اتحادیه آفریقا، انجمن توسعه جنوب آفریقا، کشورهای مسترک المنافع و سازمان ملل است. اقتصاد سیشل پس از اعلام استقلال از بریتانیا در سال 1976 از کشاورزی فراگیر به یک اقتصاد متنوع مبتی بر بازار توسعه یافته و افزایش خدمات کشاورزی و بخش های عمومی و گردشگری، جایگزین شده است.

 

 

 

 

 

تاریخچه سیشل

 

 

سیشل در بیشتر زمان ها در تاریخ بدون سکنه، ثبت شده است. بعضی از محققان زمانی که در سال 1910 مقبره هایی در سیشل کشف شدند، این فرضیه را مطرح کردند، که در ابتدا دریانوردان آسترونزیایی و بعد تاجران عرب و مالدیو به این جزیره خالی از سکنه پا گذاشته اند. اما کشف رسمی این جزیره به سال 1501 و توسط دریاسالار پرتغالی به نام واسکو دوگاما کشف شد و نام آن را Island of the Admiral گذاشت. جزیره بعد از این سال تبدیل به یک نقطه تجاری برای تجارت بین آفریقا و آسیا و گاهی اوقات توسط دزدان دریایی مورد استفاده قرار می گرفت.

 

در سال 1756 فرانسوی ها، جزیره را تحت کنترل گرفتند و نام جزیره توسط کاپیتان نیکلاس مورفی سیشل (برگرفته از نام Jean Moreau de Séchelles – ژان مورو د سچلز، وزیر دارایی لویی پانزدهم) نام گذاری شد.

 

دولت بریتانیا در طول جنگ خود با فرانسه طی مذاکراتی که با هم داشتند به صورت مشترک کنترل این جزیره را از سال 1794 تا 1812 در اختیار داشت و در سال 1812 سرانجام اختیار کامل آن را به دست گرفت و سرانجام سیشل در سال 1976 از انگلیس مستقل شد و انتخابات خود را برگزار کرد.

 

 

 

 

طبیعت و جغرافیای سیشل

 

 

سیشل از 115 جزیره تشکیل شده است که بیشتر آن ها از بدون سکنه هستند و از ذخایر طبیعی به شمار می آیند. در حدود 42 جزیره آن به عنوان جزایر داخلی به شمار می آیند، که کل مساحت آن 244 کیلومتر مربع و در حدود 54% از کل مساحت سیشل می باشد که در حدود 98% از کل جمعیت سیشل در آن ساکن می باشد.

 

کشور سیشل، دخایر طبیعی ثبت شده ای در میراث جهانی یونسکو به نام های Aldabra Atoll و دره Vallée de Mai دارد.

 

 

 

 

 

 

Aldabra Atoll در سال 1982 به ثبت رسیده است، یکی از چهار جزیره مرجانی بزرگ است که توسط صخره های مرجانی احاطه شده است. این جزیره به خاطر دور بودن و دسترسی سختی که دارد به منطقه حفاظتی تبدیل شده است که خود این امر تاثیر بسزایی در حفظ این جزیره داشته است. این جزیره خانه 152،000 لاکپشت غول پیکر می باشد که می تواند به مدت یک قرن زندگی کند و وزن آن به حدود 220 کیلو برسد.  

 

 

 

 

 

بازدید از پارک‌های ملی سیشل

 

 

علاوه بر این 2 سایت، دو پارک ملی و 6 پارک دریایی در سیشل وجود دارد. در واقع بیش از 40% از زمین های سیشل، به عنوان پارک های ملی حفاظت شده، تعیین شده اند. این برنامه های حفاظتی از سوی دولت سیشل منجر به حفظ حیات وحش طبیعی این جزایر شده است. سیشل در حدود 250 گونه پرنده بومی خود را دارد که بیشتر آنها در جزیره Aride سکونت دارند. بیش از 1000 گونه ماهی در آبهای اطراف سیشل زندگی می کند از جمله: طوطی ماهی، فرشته ماهی، بادکنک ماهی، مارماهی رنگین و ... که توسط غواصان قابل شناسایی می باشد. در حدود 31 گونه مختلف خرچنگ در امتداد سواحل وجود دارد. جزیره Cousin، میزبان لانه های تو در تو لاکپشت های دریایی Hawksbill؛ که در خطر انقراض قرار دارند؛ در اقیانوس هند غربی می باشد.

 

 

 

 

 

 

درباره آب و هوای سیشل 

 

آب و هوای سیشل آن را تبدیل به یک تور سیشل استثنایی برای سفر در طول سال، کرده است.

دمای متوسط 27 درجه سانتی گراد، که به ندرت پایین تر از 24 درجه سانتی گراد و بالاتر از 32 درجه می رود، در نتیجه خیلی کم پیش می آید که هوا خیلی گرم شود و کاملا برای یک روز آفتابی و شنا در ساحل، مناسب می باشد.

البته که باران در مناطق استوایی معمول است، اما این بارش های چند ساعت بیشتر طول نمی کشند – به جای یک روز کامل – و اغلب محدود به یک جزیره و یا حتی ناحیه ای از یک جزیره می باشند.

در طول سال، گرمترین و خشک ترین ماه ها در سیشل از ماه می تا سپتامبر (اردیبهشت تا مهر) می باشد و بارانی ترین ماه ها از نوامبر، دسامبر و ژانویه (آبان تا بهمن) می باشد که حتی قبل و بعداز باران ها، آفتاب درخشانی را خواهید داشت.

 

سیشل، دو فصل دارد که توسط بادهای مناطق گرمسیری استوایی تعیین می شود!

 

  1. از ماه می تا سپتامبر (اردیبهشت تا مهر) این بادها از سمت جنوب شرقی هوای خشک تر را به سمت سیشل می آورند و بادهای قوی هستند و بر سواحل جنوب غربی سیشل از جمله Intendance، Takamaka، Baie Lazare و همین طور جزیره Praslin (به دلیل افزایش جبلک دریایی در آب و سواحل) تاثیر می گذارند و شنا در این سواحل سخت می باشد، در حالی که سواحل جنوبی و شرقی کاملا مناسب می باشد.
  2. از ماه اکتبر تا آپریل (مهر تا اردیبهشت) باد از سمت شمال غربی می وزد که بسیار ملایم می باشد و اکثر سواحل برای شنا ایمن می باشد و اثری از علف های هرز و جلبک های دریایی نیست.

 

مطلب کامل بهترین زمان سفر به سیشل در این لینک

 

 

اطلاعات کلی سیشل

 

نام رسمی: جمهوری سیشل

پایتخت: ویکتوریا

بزرگترین شهر: ویکتوریا

تعداد نواحی: 25

دولت : جمهوری ریاستی

سال تاسیس دولت: 29 ژوئن 1976

رئیس جمهور: دنی فائوره (2016)

نام سرود ملی: سیشلی ها بهم بپیوندید

جمعیت: 94،228

مساحت: 451 کیلومتر مربع

واحد پول: روپیه سیشل

زبان و خط رسمی: انگلیسی و فرانسوی

منطقه زمانی:    SCT (UTC+4)

اختلاف ساعت با ایران: 30 دقیقه عقب تر

پیش شماره: 0248+

دامنه اینترنتی: .sc

قومیت ها: مهاجران فرانسوی، آفریقایی، هندی و چینی  

دین: مسیحی کاتولیک (76.2%)، مسیحی پروتستانی (10.6%)، هندوئیسم (2.4%)،   بی دین / نا خدا باور (5.9%)، اسلام (1.6%)، سایر ادیان غیر مسیحی (1.1%)

 

القاب: سرزمین تابستان دائمی، مروارید اقیانوس هند، جزیره رویاها، بهشت آفریقا

نیاز به ویزا: ندارد

 

 


 

 

جاذبه های گردشگری تور سیشل

 

  •  دره Vallée de Mai در جزیره پراسلین
  • جزایر Denis و Bird
  • بزرگترین جزیره مرجانی
  • باغ گیاه شناسی در ماهه
  • جزیره Anse Intendance
  • روستای Baie Lazare
  • پارک ملی Morne Seychellois
  • پارک ملی دریایی Ste Anne
  • جزیره Aride
  • ساحل Anse Lazio

 

 

 

 

 

تفریحات تور سیشل 

 

تفریحات دریایی (موج سواری، شنا، غواصی، ماهیگیری)

ورزش های دریایی (اسکی روی آب، پرش با چتر نجات، جت اسکی)

 

 


 

 

پرچم سیشل

 

 

 

نشان ملی سیشل

 

 

 

 

 

 


برای مشاهده آفرهای تور سیشل کلیک کنید. 


 



نظرتان را بنویسید







منو