چرا و چه زمانی به موریس سفر کنیم؟




 

 

 

 

چرا و چه زمانی به موریس سفر کنیم؟

 

موریس تنها دو فصل دارد که اختلاف زیادی بین آنها وجود ندارد، غیر از تغییرات جزیی در دما که باید در نظر گرفته شود. تور موریس را با سام سیر تجربه کنید.

 

 

  • تابستان: آبان ماه تا اردیبهشت ماه (نوامبر تا آوریل) دما در حدود 27 درجه سانتی گراد و در سواحل 22 درجه سانتی گراد می باشد.
  • زمستان: اردیبهشت ماه تا آبان ماه (می تا اکتبر) دما در حدود 22 درجه سانتی گراد و در سواحل 19 درجه سانتی گراد می باشد.

 

بهترین زمان سفر به موریس

 

گرمترین ماه های سال دسامبر، ژانویه و فوریه است (اوایل آذر تا اوایل اسفند) که حتی ممکن است طوفان های موسمی رخ دهد. در تابستان رطوبت بسیار زیاد را خصوصا در قسمت های ساحلی دارد و دمای دریا بالاتر می رود (بین 27 و 28 درجه سانتی گراد) و در زمستان درجه حرارت کمی پایین می آید؛ که سردترین هوادر این جزیره بین 20 تا 21 درجه سانتی گراد می باشد.

 

 

 

 

کمی درباره موریس بدانیم

 

این جزیره با داشتن رتبه سوم در منطقه و رتبه 56 در جهان و دریافت جایزه بهترین جزیره گردشگری در جهان در ژانویه 2012 برای سومین بار و جایزه بهترین ساحل در دنیا در ژانویه 2012، یکی از مقاصد عمده گردشگری در دنیا می باشد. این جزیره با داشتن آب و هوای گرمسیری و دریایی با آب تمیز و گرم، داشتن جانوران و گیاهان مناطق گرمسیری و جمعیت چند قومی و فرهنگی تکمیل شده است.

 

 

چطور از ایران به موریس سفر کنیم؟

 

برای تور موریس، از ایران می توان با هواپیمایی امارات (بلیط هواپیما) ( در حدود 10 ساعت) و هواپیمایی قطر (در حدود 13 ساعت) به این جزیره پرواز کرد. موریس تنها یک فرودگاه بین المللی به نام Sir Seewoosagur Ramgoolam International Airport به فارسی فرودگاه بین‌المللی سر سیوساگور رامگولام، با کد اختصاری MRU، در 48 کیلومتری جنوب شرقی شهر پورت لوئیس واقع شده است و تنها پرواز مستقیمی که از ایران به سمت این جزیره می رود، پرواز ماهان است که در ایام عید چارتر می شود. در بقیه روزهای سال می توان از ایرلاین هایی نظیر امارات و یا قطر استفاده نمود که از نظر زمانی و قیمت مقرون به صرفه و ارزان می باشد.

 

 

 

 

در نظر داشته باشید که این جزیره برای اتباع ایرانی نیاز به ویزا دارد که پروسه آن در حدود 17 تا 21 روز کاری و به تعداد روزهای اقامت مسافران که در ابتدا اعلام می شود، صادر می گردد. بنابراین برای مسافرت به این جزیره باید از حدود یک ماه قبل برنامه ریزی کنید.

 

 

جزیره موریس با توجه به مطالب بالا برای هر رده سنی می تواند جالب و جذاب باشد. تور موریس را می توانید با گروهی از دوستان خود، خانواده و یا حتی ماه عسل خود انتخاب کنید. با توجه به اینکه تعداد گردشگران این مقصد از خود ساکنان آن بیشتر هستند و همین طور صنعت گردشگری و ارائه خدمات به گردشگران در این جزیره به سرعت پیشرفت کرده است، مطمئن باشید که هم تور ارزان و اقتصادی برای این مقصد وجود دارد و هم تورهای لوکس. اگر به دنبال قیمت های پایین تری هستید در فصل زمستان (اردیبهشت ماه تا آبان ماه) به این کشور، سفر کنید. چرا که قیمت هتل ها در این فصل بسیار پایین می آید و انتخاب شما در بین هتل ها بالاتر می رود و آن جمعیت زیاد توریست ها را نخواهید دید.

 

 

در هنگام سفر به موریس نکات زیر را مورد توجه قرار دهید

 

 

  • در جنوب جزیره آفتاب یک ساعت دیرتر غروب می کند، بنابراین کسانی که به قصد استفاده از ساحل و ورزش های آبی به موریس می روند هتل های جنوب جزیره را انتخاب کنند.

 

 

  • در طول تابستان باد عمدتا بر ساحل جنوبی و شرقی تاثیر می گذارد و ورود باد به مناطق شمالی و غربی توسط کوه ها انجام نمی پذیرد. پس در طول تابستان هتل های جنوب و شرق جزیره و در طول زمستان هتل های شمال و غرب جزیره دارای بهترین آب و هوای ساحلی می باشند.

 

 

  • برای خرید و سرگرم شدن به منطقه گرند بی موریس Grand Bay بروید. علاوه بر دیدن بناهای تاریخی در این مکان و سواحل زیبا، میتوانید از آکواریوم موریس و باغ گیاه شناسی دیدن کنید و برای خوردن یک ناهار فوق العاده به رستوران Le Fangourin بروید.

 

 

 

 

  • تمامی سواحل در موریس عمومی هستند. سواحل هتل ها و یا حتی ساحل هایی که خانه های شخصی در آن قرار دارد، عمومی است و هیچ کسی نمی تواند مانع ورود شما به ساحل های شخصی آنان شود.

 

 

  • با اینکه تمام سواحل موریس عمومی می باشد و اکثرا آنها امن است با این حال، مراقب تابلوهای اطلاع رسانی که مربوط به هشدارهای ورود به دریا است، باشید.

 

 

  • در هنگام خرید کردن از بازارهای موریس و پرداختن پول تاکسی چانه بزنید؛ اصولا فروشندگان در موریس از چانه زدن خوششان می آید و از آن استقبال می کنند. تاکسی ها در موریس تاکسی متر ندارند و قیمت ها از طرف رانندگان داده می شود، در اینجا هم می توانید قدرت چانه زنی خودتان را به چالش بکشید.

 

 

 

 

  • مردم محلی در موریس، بسیار دوستانه رفتار می کنند و دوست دارند که با گردشگران صحبت های دوستانه و صمیمی داشته باشند و با کمال میل شما را در مورد بهترین رستوران و یا حتی بعضی از مناطق دیدنی موریس، کمک کنند. بهترین راهنمای شما در موریس راننده های تاکسی و راننده های اتوبوس هستند، پس از این افراد راهنمایی و کمک بخواهید.

 

 

  • با توجه به چند قومیتی این جزیره در سال شاهد 15 جشنواره محلی از جمله Diwali و Cavedee هستیم، حتما در جشنواره ها شرکت کنید و لذت ببرید.

 

 

  • فراموش نکنید که حتما از تورها و فعالیت های موریس استفاده کنید. شما می توانید برخی از تفریحات و گردش های جذاب و هیجان انگیز موریس را در اینجا بخوانید. شما می توانید از طریق آژانس سام سیر و همکاران ما در فروش گشت های خود را انتخاب و خریداری کنید.

 

 

 


برای مشاهده آفرهای تور موریس کلیک کنید!


 



نظرتان را بنویسید







منو