بیست و پنچ جاذبه برتر توریستی تایلند




 

 

 

 

تایلند، سرزمین لبخندها و جواهر آسیای جنوب شرقی.

 

 

تایلند، محبوب ترین مقصد گردشگری در آسیای جنوب شرقی است و این امر یک دلیل دارد؛ شما می توانید تقریبا هر چیزی در اینجا پیدا کنید: سواحل کریستالی آبی، جنگل انبوه، غذای عالی، کلبه های ساحلی ارزان قیمت و بسیاری از بهترین هتل های لوکس در جهان. در تور تایلند برای هر علاقه و هر بودجه ای، چیزی برای ارائه وجود دارد.

 

 

به عنوان تنها کشور جنوب شرقی آسیا که هرگز مستعمره نبوده، با سایت های فرهنگی و تاریخی باور نکردنی، از جمله خرابه هایی که مربوط به صدها سال پیش است، پر شده است. علیرغم جریان سنگین گردشگری، تایلند هویت اصلی خود را با فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد خودش و مردمانی که بیخیال فقط لبخند می زنند، حفظ کرده است.

 

 

تنها مشکل با برنامه ریزی تور تایلند، مکان هایی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرند. این مقاله به شما کمک می کند تا با محبوب ترین جاذبه های توریستی در تایلند، که شامل موارد زیر است بهتر آشنا شوید:

 

 

25. آبشار Erawan : سفری 4 ساعته از بانکوک به پارک ملی Erawan در کانچابوری در غرب تایلند. جذابیت اصلی این پارک مربوط به این آبشار است. نام این آبشار برگرفته اسطوره هندو – فیل سه سر سفید، می باشد. Macaque (بوزینه دم کوتاه شبیه انسان) در اطراف این آبشار زیاد دیده می شوند و اگر به دقت در آب نگاه کنید، گاهی ممکن است مارمولک هم در آب ببینید. این پارک در تمامی سال برقرار است و در آخر هفته ها بسیار شلوغ می شود.

 

 

 

 

24. ساحل Ao Nang : Ao Nang به طور رسمی Ao Phra Nang به معنای خلیج شاهزاده، در شهر محبوب ساحلی Krabi در جنوب تایلند قرار دارد. اینجا در اصل، پاتوق مسافران Backpacker است – گرچه در سال های اخیر رو به رشد رفته است و فرودگاه آ پذیرای پروازهای بین المللی نیز شده است. اگرچه به زیبایی  Rai Leh نیست، ولی طیف وسیعی از هتل های ارزان، رستوران های خوب، حمل و نقل آسان و داشتن آژانس های مسافرتی زیاد، باعث شده این ساحل تبدیل به یک پایگاه گردشگری در Krabi شود.

 

 

 

 

23. بازار شناور در نزدیکی بانکوک: برای اینکه بدانید، در زمان های قدیم مردم در تایلند چگونه خریده می کردند، از شما دعوت می کنیم که سفری یکروزه به یکی از بازارهای شناور در خارج از شهر بروید. با وجود اینکه امروزه، این بازارها بیشتر به عنوان یک جاذبه گردشگری و محل تجمع افراد است تا یک مرکز مهم برای کشاورزان محلی، اما همچنان مکان هایی شلوغ و پر از غذاهای لذیذ، باقی مانده اند. از محبوب ترین بازارهای شناور برای گردشگران خارجی Damnoen Saduak (در حدود 2 ساعت با بانکوک فاصله دارد) است در حالیکه بیشتر تایلندی ها بازار شناور Amphawa (در حدود یک ساعت و نیم با بانکوک فاصله دارد) را دوست دارند.

 

 

 

 

22. ساحل Hua Hin: شهر Hua Hin، در اصل استراحتگاهی برای پادشاه راما هفتم بود که در سال 1920 ساخته شده بود و برای مدت های طولانی، ساکنان بانکوک در آنجا اخر هفته های خود را می گذراندند. امروزه 5 کیلومتر ساحل این شهر هم برای توریست ها جذاب است. در این شهر قصر Klai Kangwon، قرار دارد که هنوز هم توسط خاندان سلطنتی تایلند استفاده می شود.

 

 

 

 

21. پارک تاریخی Phimai: این پارک دارای مهم ترین خرابه های به جا مانده از امپراطوری Khmer در تایلند است. این پارک در شهر Angkor – آنگکور قرار دارد. معبدهای این پارک در قرن های 11 و 12 ساخته شده است، و این شهر در آن زمان جز امپراطوری Khmer بود. این معابد به عنوان معابد بودایی ماهایان ساخته شده است و حکاکی های روی معابد بسیاری از خدایان هندو را توضیح می دهد.

 

 

 

 

20. پارک ملی Khao Yai: سومین پارک بزرگ ملی در تایلند، پارک ملی Khao Yai در بخش شرقی کشور در استان Nakhon Ratchasima – ناکون راچاسیما (در حدود 2 ساعت رانندگی از بانکوک) واقع شده است. این پارک منطقه وسیعی از حیات وحش، از جمله فیل ها آسیایی و خرس های سیاه، برج های رصد کننده، مسیرهای پیاده روی، قایق ها، کلبه ها، اطاق های کوچک و اردوگاه ها را ارائه می دهد. حتی ردپاهای دایناسور در این پارک وجود دارد، بنابراین بازدیدکنندگان در هر پیچ یا گذرگاهی سورپرایز می شوند.

 

 

 

 

19. پارک ملی Mu Ko Ang Thong: Ang Thong، که به معنای «جام طلا» است، یک پارک ملی محبوب در خلیج تایلند است. این پارک شامل 42 جزیره است و این جزایر انقدر به یکدیگر نزدیک هستند که به راحتی می توان در آنها پیاده روی کرد، مرکز اصلی این پارک در Ko Wua Talap است. در Ko Wua Talap، مسافرین می توانند در خانه های ییلاقی (Bungalow) دوست داشتنی اقامت داشته باشند و منظره باور نکردنی از جزایر اطراف و شکل های عجیب و غریب صخره ها را داشته باشند. شما می توانید زمانی که در سامویی هستید، سفری یکروزه و دیدنی به این پارک داشته باشید؛ در سواحل شنی سفید آن قدم بزنید و در آب های کم عمق مرجانی آن غواصی کنید.

 

 

 

 

18. پارک تاریخی Sukhothai: پارک تاریخی Sukhothai واقع در شمال تایلند، که خرابه های Sukhothai که پایتخت پادشاهی Sukhothai در قرن 13 و 14 بوده است، می باشد. Sukhothai ، تقریبا به معنای «سپیده خوشبختی» ترجمه شده است، این پارک شامل حدود 200 مجموعه از خرابه ها، 26 معابد و کاخ سلطنتی است. علاوه بر اینکه شما می توانید معابد بودایی و خرابه های این پارک را ببینید، می توانید در مورد فرهنگ Sukhothai در موزه ملی Ramkhamhaeng اطلاعات زیادی کسب کنید. این پارک با بانکوک حدودا 6 ساعت فاصله دارد.

 

 

 

 

17. جزیره Ko Nang Yuan : یک جزیره کوچک که بسیار نزدیک به جزیره Ko Tao – جزایر اطراف Koh Samui، است. شما اگر در جزیره Koh Tao  و یا Samui اقامت دارید برای شما یک سفر یکروزه می شود، بنابراین سواحل زیبای آن ممکن است ناگهان شلوغ شود. اما این یک جزیره بسیار زیبا است و آب های روشن آن مناسب برای غواصی سطحی و غواصی در ابهای عمیق با تجهیزات کامل است. برای بازدید از این جزیره، مسافرانی که در Ko Nang Yuan اقامت نداشته اند باید مبلغ 100 بت بابت ورودی، پرداخت کنند. این جزیره دارای یک هتل غواصی برای مسافران است که ترجیح می دهند در این جزیره کوچک اقامت داشته باشند.

 

 

 

 

16. معبد Wat Arun: نام این معبد خارق العاده در بانکوک به معنای «معبد سپیده دم» است که به افتخار و احترام به Aruna، خدای هندو که با نماد خورشید تابان است، نشان داده می شود. این معبد در محله Yai در لبه غربی رودخانه Chao Phraya قرار دارد و گنبدهای آن نمایان است. گنبد مرکزی یا Prang مرکزی این معبد 85 متر ارتفاع دارد.

 

 

 

 

15. بازار شبانه  Chiang Mai: بازار شبانه Chiang Mai، در کنار پیاده روها که چندین بلوک از شهر را اشغال کرده است و به داخل ساختمان ها و زیرزمین معابد نیز کشیده شده است. این بازار صنایع دستی، آثار هنری، لباس و محصولات وارداتی از همه نوع و تعدادی از مراکز خرید مدرن و بزرگ را به خوبی دارا می باشد. در ابتدا، بازار متعلق به تجار چینی بود، اما از آنجایی که ساختمان های تجاری بیشتری ساخته شد، دیگر به یک گروه خاص تعلق نداشت. در عوض، مالکان زیادی در آنجا کار می کنند و بیشتر آنها تایلندی هستند.

 

 

 

 

14. جزیره Ko Lipe: Koh Lipe جزیره کوچکی در نزدیکی مرز مالزی واقع در دریای Andaman در استان Satun است. این جزیره آنقدر کوچک است که با پای پیاده، کمتر از یک ساعت می توان دور آن را راه رفت. Koh Lipe دارای چهار ساحل شگفت انگیز است که دریای آن حدود 25 درصد از گونه های ماهی شناخته شده در جهان را، در خود جای داده است. صخره های مرجانی غواص ها را به خود جذب می کند و مسافران می توانند در خانه های ییلاقی ساحلی (Beach Bungalow) در اندازه های مختلف اقامت داشته باشند. اگر در پوکت اقامت داشته باشید با یک اتوبوس به Pak Bara بروید (حدود 7 ساعت) و در آنجا با یک قایق به سمت این جزیره بروید (در حدود 3 ساعت)، البته بسته به شرایط فصلی این قایق ها ممکن است به سمت این جزیره هر روز نروند.

 

 

 

 

13. بازار آخر هفته Chatuchak: بازار هفتگی Chatuchak، بزرگترین بازار آخر هفته در کل تایلند است. این بازار در بانکوک با JJ Market معروف است. بعضی ها حتی می گویند این بزرگترین بازار دنیا است. این بازار با بیش از 8،000 دکه و بساط، سعی در فروش اجناسی از لوازم عتیقه تا لباس و حتی مبلمان دارد، این بازار بیش از 200،000 نفر را در آخر هفته ها به این مکان می کشاند و مجموعه ای گسترده از رستوران های خوشمزه را دارد. خریداران علاوه بر گشت و گذار در بازار، با نمایش های رقص و موسیقی زنده سرگرم می شوند.

 

کلمه کلیدی:بلیط هواپیما

 

 

 

 

12. پارک ملی Kao Sok : پارک ملی Kao Sok در نزدیکی بزرگترین جنگل دست نخورده در تایلند، آن دسته از افرادی که می خواهند در زیبایی طبیعی تایلند غرق شوند، باید حتما این پارک را ببینند. بقایای جنگل های بارانی باستانی در سرتاسر پارک کشیده شده است، که به وسیله کوهستان های سنگ آهک از یکدیگر جدا می شوند. در این پارک ملی دوست داشتنی بیش از 5 درصد از گونه های حیوانات جهان وجود دارد، و همچنین دارای شبکه هایی از مسیرهای خاکی، آبشارها و دریاچه های زیبا می باشد.

 

 

 

 

11. معبد Phanom Rung: Phanom Rung بر روی آتشفشان خاموش شده در شمال شرقی تایلند، یک معبد هندو است که به خاطر معماری بی نظیرش مورد توجه قرار گرفته است. این معبد در نزدیکی روستای Nang Rong واقع شده است. این معبد توسط تمدن Khmer بین قرن 10 و 13 میلادی ساخته شده است. Phanom Rung ساخته شده از سنگ سیاه و خاک لاتریت – نوعی خاکی که در مناطق گرم و مرطوب گرمسیری شکل می گیرد – ساخته شده است. این معبد نماینده کوه Kailash، خانه مقدس شیوا – خدای هندو که خدای نگهدار آسمان و زمین، نابودکننده اهریمنان، بخشاینده گناهان و بسیارکننده روزیست –  است. فاصله این معبد تا بانکوک در حدود 5 ساعت است.

 

 

 

 

10. جزایر Similan: این جزیره که یکی از محبوب ترین مقاصد غواصی در تایلند است، که از 9 جزیره اصلی و دو جزیره دور افتاده تشکیل شده است. این جزایر در جنوب تایلند و در ساحل استان Phang Nga قرار دارند، دریای اطراف این جزایر دارای صخره های مرجانی فوق العاده زیبا و صخره های زیر آبی است که بعضی از آنها اشکال منحصر به فردی دارند. غواصانی که حرفه ای هستند، بیشتر در نقاطی مثل شرق Eden و صخره های سر فیلی یا Elephant Head Rock به غواصی می پردازند. این جزایر در 84 کیلومتری شمال غربی جزیره پوکت قرار دارد و اگر بخواهید از پوکت به این جزیره سفر کنید، از 45 تا 3 ساعت طول می کشد؛ این زمان بسته به قایقی که استفاده می کنید دارد.

 

 

 

 

9.  Full Moon Party در Haad Rin: خیلی وقت پیش ها مثلا سال 1985، یک گروه 20 تا 30 نفری از توریست ها زیباترین ماه کامل رو در ساحل Koh Phangan پیدا کردند. آنها تصمیم گرفتند که در ساحل Haad Rin که به شکل هلال بود یک جشن برپا کنند و ماه کامل یا Full Moon را جشن بگیرند. از این زمان به بعد، مردم در سراسر دنیا به این مکان امدند تا این واقعه را جشن بگیرند! این رویداد باعث شد که هر ماه جمعیتی در حدود 20،000 تا 30،000 هزار نفر به این مکان بیایند. اگر در طول Fullmoon در Koh Phangan نیستید، اصلا نگران نباشید: در این ساحل جشن های دیگری هم هست، مثل Half Moon، Black Moon و Shiva Moon ... اگر می خواهید در این رویداد شرکت کنید، از آنجایی که هیچ فرودگاهی در این جزیره وجود ندارد باید با Ferry یا قایق به این جزیره بیایید. بهتر است که چند روزی را در ساموئی باشید و از این جزیره با قایق بروید و در این جزیره در حدود 2 شب یا بیشتر (بسته به خودتان است) اقامت داشته باشید. قیمت یک بلیط رفت و برگشت از Big Buddha Pier یا ساحل Maenam در حدود 200 بت است و شما مستقیما در اسکله اصلی Thong Sala یا Haad Rin پیاده می شوید و اگر در اسکله Thong Sala پیاده شوید تا ساحل Haad Rin حدودا 100 بت کرایه تاکسی شما می شود. در زمان Full Moon، قایق ها هر ساعت از ساموئی به Haad Rin می روند. البته از بانکوک هم می توان به این جزیره رفت که بخشی از آن با اتوبوس (که یک شب در راه هستید) است و بخشی با قایق که در حدود 600 بت می شود.

زمان بندی این جشن تا پایان سال 1397 و نوروز 1398:

  • دوشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۷
  • پنج شنبه، ۳ آبان ۱۳۹۷
  • پنج شنبه، ۱ آذر ۱۳۹۷
  • شنبه، ۱ دی ۱۳۹۷
  • یکشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۷
  • چهارشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۷
  • چهارشنبه، ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
  • جمعه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۸

 

 

در هنگام رفتن به این مهمانی به خاطر داشته باشید که:

 

  • کپی پاسپورت همراهتان باشد و اصل پاسپورت را در هتل خود بگذارید.
  • اشیا با ارزش همراه خودتان اصلا نداشته باشید؛ چون واقعا شلوغ است و شما دزد را نمی توانید پیدا کنید.
  • با خودتان کیف نبرید؛ چون ممکن  است آن را گم کنید یا جایی جا بذارید.
  • با اندازه نیاز با خودتان پول ببرید و کاملا مراقب باشید.
  • حتما کفش بپوشید؛ چون ساحل پر از شیشه شکسته می شود، به خاطر داشته باشید که کفش گرانقیمت هم نپوشید.
  • از هرگونه مواد مخدر دوری کنید؛ محلی ها برای جایزه گرفتن از پلیس ممکن است شما را لو بدهند و پلیس ها هم به طور مخفیانه در جمعیت هستند و تلاش می کنند که به شما مواد بفروشند. به خاطر داشته باشید که مواد مخدر در تایلند غیرقانونی است و برخورد پلیس این کشور در مواجه با مواد مخدر و مصرف کنندگان ان بی نهایت وحشتناک است و اگر مصرف کنندگان شانس داشته باشند شاید با رشوه های 1000 دلار به بالا بتوانند قصر در بروند.
  • هیچ  نوشیدنی یا غذایی از غریبه ها نگیرید.

برای اطلاعات بیشتر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

 

8. قطار مرگ Thai-Burma: سفر قطاری دو ساعته در قطار تایلند - برمه از Kanchanaburi، از طریق پلی که بر روی رودخانه Kwai، به سمت Nam Tok که یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین قطارهای تایلند است. اگر چه منظره دوست داشتنی دارد، ولی تاریحچه ای که دارد باعث می شود که بسیار استثنایی باشد. در طول جنگ جهانی دوم، ژاپن این خط راه آهن را برای اتصال Yangon، پایتخت برمه، به بانکوک ایجاد کرد، و برای تمام کردن آن از زندانیان جنگی و کارگران آسیایی در شرایط وحشتناک و مرگباری استفاده نمود. امروزه، تنها بخشی از خط راه آهن اصلی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

 

7. پارک تاریخی Ayutthaya: این جاذبه توریستی مشهور، حاوی خرابه های دومین پایتخت سیام است که در سال 1350 میلادی کشف شد. در سال 1700، Ayutthaya به یکی از بزرگترین شهرهای جهان تبدیل شد و حدود یک میلیون نفر جمعیت بومی و ساکن داشت. در سال 1767، شهر توسط ارتش برمه ویران شد و در نتیجه پادشاهی سیام از بین رفت. خوشبختانه، بازسازی هایی که در اواخر دهه 1960 آغاز شد، این شهر پر جنب و جوش را به شکوه سابق خود بازگرداند، و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا سبک های متنوع معماری را مشاهده کنند.

 

 

 

 

6. پارک ملی Mu Ko Chang: این پارک عالی که در شرق تایلند و استان Trat قرار گرفته است، از 50 جزیره و بیشتر تشکیل شده است. بدون شک، Ko Chang برای قله های شیب دار، جنگل های پر پشت و فضای آرام بخش آن، معروف است. ساحل سفید ماسه ای آن باعث می شود که، مردم از سراسر جهان جمع شوند تا روزهای خوبی را بگذارنند. این جزایر همچنین دارای سواحل شنی سفید، غواصی های اعلا و سایت های غواصی و آبشارهای بسیاری هستند. از ماهیگیری تا ناهار خوری تا قایقرانی، چیزی برای همه در Ko Chang وجود دارد. اگرچه هنوز آرام تر از جزایری مانند Phuket یا Ko Samui است، ولی بهتره الان به این جزایر سفر کنید.

 

 

 

 

5. قبایل تپه شمالی: شمال تایلند دارای چندین اقلیت قومی جالب و رنگارنگ است که به عنوان قبایل تپه شناخته می شود. اکثر قبایل تپه، در 100 سال گذشته از مناطق داخل آسیا به این منطقه مهاجرت کرده اند و عمدتا روش های سنتی خود را تا حد زیادی، حفظ کرده اند. این امکان وجود دارد که، در طول تور پیاده روی خودتون یکی از این روستاها را بازدید کنید که از آمدن توریست ها به آنجا خوشحال باشند. از آنجایی که اکثر آنها روستایی و فقیر هستند، هر گونه فرصت اقتصادی برای آنها، مورد استقبال قرار می گیرد.

 

 

 

 

4. جزیره Railay: این جزیره که به نام Rai Leh هم شناخته می شود، مقصد محبوب صخره نوردان در بین جزیره کرابی و Ao Nang در ساحل دریای Andaman است. تنها راه دسترسی به این جزیره با قایق است، این جزیره جاذبه های هیجان انگیز زیادی را در خود دارد. این جزیره چیزی بیشتر از 700 مسیر پیچیده شده برای صخره نوردی است. اگرچه، سواحل خیره کننده ای دارد، ولی شما همچنان می توانید یک سری غارها را خودتان کشف کنید. هتل های این جزیره از کلبه های ارزان قیمت برای Backpackerها و صخره نوردان تا هتل گرانقیمت Rayavadee، می باشد.

 

 

 

 

3. Grand Palace: به عنوان محل اقامت رسمی پادشاهان سیام - و بعدا تایلند - از سال 1782، این کاخ شاید معروف ترین جاذبه در شهر شلوغ Bangkok است. Grand palace، مجموعه ای از عمارت ها، تالارها، معبد های بودایی و ساختمان های دیگر که پراکنده شده با چمن های وسیع، باغ های پر شکوه و حیاط های مجلل است که در کنار رودخانه Chao Phraya واقع شده است. Wat Phra Kaew یا معبد بودای زمرد سبز، احتمالا به یاد ماندنی ترین است.

 

 

 

 

2. خلیج Phang Nga: خلیج Phang Nga در 95 کیلومتری جزیره پوکت قرار دارد و یکی از جاذبه های توریستی برتر در تایلند و یکی از زیباترین مناطق کشور تایلند است. این شامل غارهای زیبا، غارهای دریایی و جزایر سنگ آهک است. معروف ترین جزیره در این خلیج، Ko Ping Kan نام دارد؛ نام دیگر این جزیره جیمز باند است که در فیلمبرداری فیلم «مردی با اسلحه طلایی» در این جزیره انجام شد. بهترین راه برای گشتن در این خلیج استفاده از کایاک است که می تواند داخل غارهای دریایی برود.

 

 

 

 

1. Ko Phi Phi: یک مجمع الجزایر زیبا واقع در کرابی است که از Phuket زیاد دور نیست. Ko Phi Phi Don تنها جزیره در بین این جزایر است که ساکنان دائمی دارد، در حالی که Ko Phi Phi Leh به عنوان محل فیلمبرداری فیلم « The Beach » در سال 2000 شناخته شده است. مسافران به اینجا سفر می کنند و از سواحل لذت می برند و انواع تفریحات آبی مانند غواصی سطحی، غواصی و قایقرانی با کایاک شرکت می کنند. در نتیجه انبوه گردشگران، Ko Phi Phi جذابیت قبل خود را از دست داده است، ولی با این حال هنوز هم برای بازدید، بسیار زیبا است.

 

 

 

 

 

 


برای مشاهده آفرهای تور تایلند کلیک کنید!


 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو