موریس مکانی برای همه دارد (قسمت اول)




 

 

 

 

موریس شما را با مکان هایی که شما را هیپنوتیزم می کند، در خودش رها می کند. آب درخشان Grand Baie قطعا روح شما را تسکین خواهد داد. و اگر این کافی نیست، شما نمی توانید نسبت به زیبایی طبیعی، زمین رنگی Chamarel که در آن تپه های شنی رنگی که از، رنگ های سرخ و قرمز، سیاه و سفید، فیروزه ای و بنفش است، بی تفاوت باشید.

در میان این زیبایی های طبیعی شما با، آسودگی و آرامش Grand Bassin جایی که می توانید از معبد معروف شیوا دیدن کنید که در حدود 550 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است، سرتاسر فریفته شوید. از آنجا که موریس چیزی برای همه دارد، شما می توانید موریسی را بازدید کنید که در آن شما آنقدر خوش شانس هستید که دوربین های قدیمی و عکس های قدیمی را ببینید.

 

 

 

آبشار Tamarind

 

 

 

هفت آبشار یا آبشار Tamarin نقش مهمی در افزودن زیبایی موریس به عنوان مقصد توریستی ایفا می کنند. این آبشار در ارتفاع 290 متری واقع شده اند و این بالاترین نقطه در موریس است. ریزش آب از این هفت آبشار آن هم به طور همزمان، باعث جذابیت آن در میان طبیعت سرسبز اطراف آن می شود.

مشخصا، این آبشار به همراه طبیعت آرامش بخش اطراف خودش و پوشش گیاهی هیجان انگیزش، برای کسانی که انتظار ساحل های سفید و درخشان و جزیره های زیبا در موریس را دارند، این آبشار یک سوپرایز کامل است. این آبشار پناهگاه هایی برای مشاهده پرندگان و کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند، می باشد.

نکته جالب: فعالیت های ماجراجویی مختلفی در محل وجود دارد که شامل پیاده روی، دره نوردی (پیاده روی، پرش از صخره، شنا و ...)، پریدن از صخره، تماشای پرندگان و شنا است.

مکان: Black River, Gorges National Park, near Henrietta Village

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا می – اوایل آبان تا اوایل خرداد سال بعد

 

 

 

 

 

فانوس دریایی Albion، Pointe aux

 

 

 

موریس، مطمئنا بدون فانوس دریایی Albion مثل خانه ای بدون لوستر است و هیچ درخشندگی ندارد. این فانوس دریایی در ساحل غربی موریس قرار گرفته است.

نکته جالب: این معماری استثنایی فانوس دریایی است که، باعث می شود جالب توجه باشد. از زمان های تاریخی، کمک های ناوبری بسیاری برای ملوانان فراهم می کرد. اگر شما در عکاسی خوب هستید، این یکی از بهترین مکان ها برای گرفتن عکس های غروب آفتاب است. شما قطعا می توانید، لحظات بسیار آرامش بخشی را در اینجا سپری کنید و سفر خودتون را بسیار پر ارزش تر بکنید.

مکان: در ساحل غربی موریس واقع شده است.

 

 

 

 

 

Mahebourg

 

 

 

یکی از بهترین شهرها در جزیره موریس، Mahebourg دارای جذابیت فوق العاده ای است که شما نمی توانید در طول تور موریس خود، این شهر را از دست بدهید. به شما قول می دهیم این شهر، بیشترین مکان های دیدنی، موزه تاریخی، خیابان های شلوغ، غذاهای خیابانی خیلی خوشمزه و ساحل های بی نهایت زیبا از جنوب به شمال را دارد.

نکته جالب:

  • موزه ملی تاریخ که به طور کاملی سبک زندگی باستانی جزیره در طول دوره استعماری را نشان می دهد.
  • دوشنبه بازار: شلوغ ترین و پرجمعیت ترین بازار در این شهر است که قبلا فقط برای فروش ابریشم و پارچه بود، ولی امروزه هم در این بازار شما چرخ دستی و غرفه های کوچک که غذای خیابانی می فروشند، می بینید.
  • کارخانه بیسکوئیت Rault، معروف ترین کارخانه در زمینه بیسکوئیت از دهه 1870 مشغول بکار است.  

بهترین زمان برای بازدید: می تا دسامبر – اوایل خرداد تا اوایل دی – بهترین زمان برای بازدید از شهر است.

 

کلمه کلیدی: بلیط هواپیما

 

 

 

 

 

ساحل Ilot Gabriel، جزیره Gabriel

 

 

 

سفری 20 کیلومتری از ساحل شمالی موریس برای دیدن یکی از هیجان انگیزترین ساحل ها که Ilot Gabriel نام دارد که کمتر شناخته شده است. از طریق خلیج Grand می توان توسط کاتامارن و یا یک کشتی کوچک به جزیره Gabriel رفت و این ساحل زیبای موج دار و دست نخورده را تماشا کرد. مزیت این جزیره این است که بازدیدکنندگان آن در دسته های بسیار کم جمعیت هستند.

به طور عمده، طلوع و غروب خورشید از این ساحل، هر منظره زیبای دیگری را در اطراف این ساحل شکست می دهد؛ اشعه های خورشید که به چند رنگ در می ایند بر روی آب های سبز زمردی اطراف ساحل می تابد.

فعالیت ها: کروز کشتی کاتاماران، اصلی ترین گشت این جزیره است.

آدرس: جزیره گابریل، موریس

بهترین زمان برای بازدید: هر ماهی از سال به جز فصل بارندگی (دسامبر، ژانویه و فوریه اوایل آذر تا اوایل اسفند).

 

 

 

 

 

Grand Baie نزدیک Port Louis

 

 

 

یکی از مهمترین جاذبه های توریستی به دلیل آب های شگفت انگیز آبی رنگ و ورزش های آبی است، خلیجی که به درستی به عنوان De Bogt Zonder Eyndt نامگذاری شده است؛ یعنی خلیجی بدون پایان.

نکته جالب: این جزیره ای عالی برای شنا، قایقرانی، بادبانی است. بعضی از مردم همچنین این خلیج را برای سفرهای قایقرانی به Gunner’s Quoin، Flat Island و Serpent Island می دانند. این خلیج، محبوب ترین مکان برای بسیاری از معتادان به خرید، از زمانی است که مرکز خرید بزرگی در اینجا شروع بکار کرده است که تمرکز آن بر روی مُد و صنایع دستی است. بعضی از مغازهای این مرکز خرید بیشتر از 50 سال است که کار می کنند.

بهترین زمان برای بازدید: می تا نوامبر - اوایل خرداد تا اوایل آذر.

آدرس: از پورت لوئیس، پایتخت موریس در حدود 30 دقیقه ای با ماشین راه است.

 

 

 

 

 

زمین رنگی Chamarel

 

 

 

شما تا زمین رنگی Chamarel را ببینید، دهانتان باز می ماند. این یک جاذبه توریستی خاص است، زیرا شن و ماسه این زمین از هفت رنگ مختلف تشکیل شده است. سفر شما به موریس، بدون دیدن زمین رنگی Chamarel، واقعا ناقص خواهد بود.

با توجه به آب و هوای گرمسیری که در موریس وجود دارد، رنگ تپه های ماسه ای از بین رفته و به رنگ سرخ قرمز، سیاه و سفید، فیروزه ای و بنفش دیده می شوند.

 

نکته جالب: اگر خاک این زمین را با هم ترکیب کنید، آنها در نهایت در رنگ های مختلف قرار می گیرند.

بهترین زمان برای بازدید: طلوع خورشید به عنوان بهترین زمان برای بازدید از زمین های رنگی توسط زمین شناسان محسوب می شود.

 

 

 

 

 

Grand Bassin نزدیک پورت لوئیس

 

 

 

یکی از مقدس ترین مکان هایی که برای هندوها در موریس می باشد، Grand Bassin یا Ganga Talao است.

نکته جالب: یکی از معبدهای معروف Shiva، حدود 1800 فوت بالاتر از سطح دریا واقع شده است. نه تنها Shiva، شما همچنین معابد Hanuman و Lakshmi را پیدا خواهید کرد. شما کاملا فریفته طبیعت آرام این معابد می شوید و ارزش آن را دارد که در تور موریس خود حتما به این معابد سر بزنید.

بهترین زمان برای بازدید: Maha Shivratri بهترین زمان برای بازدید از Grand Bassin است، که تعداد زیادی از پیروان این مذهب در این معبد جمع می شوند. با این حال، بازدید از این مکان در فوریه و اوایل ماه مارچ – اوایل بهمن تا اواسط اسفند، زمان ایده آلی برای بازدید از این معبد است.

مکان: تقریبا 38 کیلومتر با پورت لوئیس فاصله دارد.

 

 

 

 

 

پارک ملی Black River Gorges، پورت لوئیس

 

 

 

فرصتی برای تجربه بزرگترین پارک ملی در موریس. این پارک به شما فرصت تجربه، زیبایی واقعی طبیعت را می دهد و جایی بهترین از این پارک برای طرفداران پیاده روی نیست.

نکته جالب: این پارک یک مکان دیدنی برای همه طرفداران پرنده ها می باشد. همچنین دارای آبشارهای فراوان و مکان های پیاده روی است. بیش از 300 گونه از گیاهان گلدار و بسیاری از گونه های بومی پرندگان در این پارک قرار دارد. اگر خوش شانس باشید، دلیجه موریسی، echo parakeet، کبوتر صورتی را ببینید.

سطح دشواری: آسان.

مکان: در قسمت غرب موریس واقع شده است و تقریبا 38 کیلومتر دورتر از بندر لوئیس است.

 

 

 

 

 

ساحل Le Morne در شبه جزیره ساحل غربی

 

 

 

شما کاملا توسط ساحل زیبا Le morne که توسط کوه های قدرتمند احاطه شده است، محاصره می شوید. فضای بسیار آرام و جایی که استرس شما را از بین می برد. هیچ کس نمی تواند در برابر آب های روشن و شفاف این ساحل مقاومت کند و هیجان زده نشود.

نکته جالب: این یک مکان ایده آل برای گشت و گذار و غواصی است.

بهترین ماه ها برای بازدید: اکتبر تا دسامبر (اوایل مهر تا اوایل دی) و مارچ تا اپریل (اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت) به عنوان ماه های ایده آل برای این ساحل شناخته می شوند.

سطح دشواری: زیاد، با این حال، شما می توانید با کمک یک مربی به ورزش های آبی بپردازید.

 

 

 

 

 

کشتی کاتاماران در Rivière Noire

 

 

 

کشتی های کاتاماران در امتداد خط ساحلی موریس ... تجربه ی فراموش نشدنی از طریق کشف سواحل غربی در مرز Madianas. شما می توانید لاگون های ساحلی، دلفین ها را ببینید و در آب های مثل کریستال روشن و درخشان موج سواری کنید. سپس به جزیره غیر مسکونی مشهور Bénitier بروید و باربیکیو از غذاهای دریایی داشته باشید.

 

 

 

 


موریس مکانی برای همه دارد (قسمت دوم)



برای مشاهده آفرهای تور موریس کلیک کنید!


 



نظرتان را بنویسید







منو