گرجستان را دست کم نگیرید




 

 

 

 

هنگامی که من به دوستان و اطرافیان خود اعلام کردم، که من به گرجستان رفته ام - کشوری که واقعا خواهان دیدنش بودم - من پاسخ های مختلفی را شنیدم. بعضی فکر می کردند که من منظورم ایالت جورجیا در آمریکا است (تلفظ انگلیسی گرجستان، جورجیا است). بعضی از آنها پرسیدند که به نظرم گرجستان امنیت دارد (که جواب من بله بود.). بقیه هم اگر تجربه سفر داشتند، چشماشون رو ریز و درشت می کردند و به یاد خاطرات سفرشون (چه بد چه خوب) می افتادند و یک توصیه مفید برای چمدونم دادند: لباس های گشاد و شلوار با دو بنده!

 

غذا در این جمهوری شوروی سابق، در تقاطع اروپا و آسیا فوق العاده است. و واقعا شما را غافلگیر می کند، غذا در زبان گرجستانی supra است، که بهترین ترجمه از آن «جشن» است. این شوخی نیست. در بین مردم گرجستان گفته می شود که مهمان یک هدیه از سوی خداست، یعنی مهمان نوازی بسیار جایگاه بالایی دارد – و با آشپزی این موضوع ابراز می شود.

 

 

 

 

 

در بعضی از رستوران ها، پیشخدمتان بشقاب ها را روی یکدیگر می گذارند، چون دیگر جایی برای بشقاب های اضافی روی میزها نیست. نان، که به یک سبک سنتی پخته می شود، با استفاده از یک کوره با خاک سفالی، واقعا اعتیاد آور است. سالاد گوجه فرنگی و خیار که در هر وعده قرار دارد، همیشه خوشمزه است. در واقع، تمام سبزیجات تازه فوق العاده هستند. در غذاهای گرجستان، پای هایی هستند که با پنیر و گوشت، سوسیس زیاد و با خیلی از مواد دیگه حسابی پر شده اند. و خیلی غذاهای خوشمزه دیگه...

 

من در کل این سفر حتی (به عنوان یک مهمان هیات گردشگری) یک وعده غذای بد نداشتم، اما رستوران Poliphonia در تفلیس فوق العاده بود و بوتیک نوشیدنی Pheasant’s Tears، یکی از بهترین ها در شهر Sighnaghi بود که به نام شهر عشق و نوشیدنی شناخته شده است.

 

 

 

 

 

من و همراهانم به این نام خندیدند، زیرا همه جای گرجستان، محل نوشیدنی و عشق است. و اینکه شما مهمان نوازی واقعی و اصیل را در گرجستان تجربه خواهید کرد. همانطور که برای اولین بار، این کشور زادگاه نوشیدنی انگور در نظر گرفته شده است، زیرا شواهدی وجود دارد که پرورش و کشت انگور در این کشور به 7 هزار سال پیش بر می گردد. بیش از 500 نوع انگور در سراسر کشور وجود دارد و بعضی ها آن را به صورت سنتی در کوزه های خاک رس و یا با تکنیک های عصر معاصر می سازند. بسیاری از آنها طبیعی یا ارگانیک هستند و بیشتر خوشمزه هستند. (مقدار این نوشیدنی متناسب با هر وعده غذایی و به منظور نگه داشتن حد تعادل است).

 

 

 

 

 

غذا و نوشیدنی از رسوم اصلی گرجستان است و دلیل اصلی که باعث می شود، تعداد بازدیدکنندگان از سال گذشته دو برابر بشود، اما به سختی می توان گفت که، این تنها دلیل بوده است. قفقاز خیره کننده است، که با روستاهای زیبا و کلیساهای باستانی پوشیده شده است. (این کشور همچنین یکی از اولین کشورهایی در جهان بود که، در سال 337 میلادی، مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفت). این کشور برای کوه نوردی هم ایده آل است. چشمه های آب گرم و استخر های گوگرد، به ویژه در نزدیکی پارک Borjomi وجود دارد.

 

 

 

 

 

و تفلیس، شهری که 27 بار در طول تاریخ مورد حمله و غارت قرار گرفته است، اما به عنوان یک مکان منحصر به فرد جهانگردی با معماری معاصر که با ساختمان های تاریخی ترکیب شده است، کافه هایی با فرهنگ های غنی و قدیمی و مغازهای نوشیدنی فروشی و کوکتل، معرفی شده است. این با این حال یکی از معدود شهرهایی است، که مانندی در جهان ندارد و حس آن شهر در جای دیگری قابل لمس نیست. من در این شهر مغازهای Wendy و Dunkin' Donut را دیدم، ولی این فقط برای همگام شدن با جهانی شدن بود.

 

 

 

 

 

توصیه می کنم که در تور گرجستان، به شنبه بازار در هر شهری که هستید، بروید. شما در این نوع بازارها، می توانید ماسک گاز، لوازم نظامی شوروی، حیوانات خشک شده و یا حتی گواشواره و گردنبندهای مینا کاری شده زیبایی بخرید. از آنجا، شما می توانید از طریق محله Plekhanov یک گردش دیگر را شروع کنید، از میان خانه های سبک قدیمی آن بگذرید، به خیابان شلوغ و پرجنب و جوش Agmashenbeli بروید و از مرکز فرهنگی چند کاره Fabrika دیدن کنید که در آن پر از کافه، بار، کارگاه های هنری و بوتیک هایی که با تولیدات کارخانه لباس شوروی سابق پر شده است.

 

 

 

 

 

بوتیک های هتل هم خیلی شما را سوپرایز می کنند. هتل 5 ستاره Ambassadori (که ساختمان اصلی آن متعلق به یک مدرسه قدیمی است) برای شما حس در خانه بودن را به خوبی القا می کند (که البته بار نوشیدنی کوکتل بسیار فوق العاده ای دارد) و یا حتی هتل Stamba که در ساختمان مربوط به چاپ و انتشارات بود طراحی و ساخته شده بود، نزدیک بود واقعا از شدت تعجب دیدن همچین طراحی غش کنم، جایی بود که ماشین های چاپ اصلی در سرتاسر 5 طبقه هتل قرار گرفته اند.

 

 

 

 

 

در هر گوشه کنار از اتاق های هتل می توانید چیزی از فرهنگ گرجستان پیدا کنید که برای شخص من که به نشانه ها و فرهنگ و تاریخ هر کشوری خیلی وابسته هستم، مثل یک گروه فکری است. البته که هم مدرن و شیک هستند. اتاق های هتل Kazbegi خیلی شیک نیستند ولی به خاطر منظره کوهستانی که در اطراف خودش دارد، بسیار مناسب است.

 

 

 

 

 

 

اما تاکید می کنم، که خیلی مهم است که حتما هتل خودتون را در جایی خیلی خوب رزور کنید، که یک چرت بعد ازظهر بعد از خوردن Supra داشته باشید.  

 

 

پس منتظر چی هستید؟! همین الان با همکاران ما در آژانس مسافرتی سام سیر تماس بگیرید و بلیط هواپیما و تور خودتون را خریداری کنید و به تماشای سوپرایزهای این کشور بروید. 

 

 

 


برای مشاهده آفرهای تور گرجستان کلیک کنید!


 



نظرتان را بنویسید







منو