چگونه بر ترس از پرواز غلبه کنیم؟




 

ترس از پرواز

 

پرواز خارجی سام سیر

 

چگونه بر ترس از پرواز غلبه کنیم؟

 

با اینکه خیلی از کسانی که می خواهند با هواپیما سفر کنند می دانند احتمال رخداد حادثه برای هواپیما خیلی کمتر از خودرو است اما باز هم نمی توانند بر ترس و وحشت خود از پرواز داخلی یا پرواز خارجی غلبه کنند. سفر با هواپیما یکی از ایمن ترین روش های حمل و نقل در دنیاست که احتمال مرگ بر اثر سانحه ی هوایی یک در یازده میلیون می باشد.

 

جالب است بدانید این آمار برای حوادث رانندگی یک در 5000 است اما با این حال ما هنگامی که داخل ماشین خودمان هستیم امنیت بیشتری را احساس می کنیم چون همه چی تحت کنترل خودمان است. در این مطلب می خواهیم تجربه ی ترس یک مسافر از پرواز را در اختیارتان بگذاریم تا راحت تر با این مسئله کنار بیایید.

 

این فرد می گوید:

من به سفر های زیادی می روم اما استرس و ترس من هنگامی که هواپیما شروع به پرواز می کند به قدری زیاد است که حداقل نصف مسیر در حال فشار دادن دسته ی صندلی هستم. جالب است بدانید این مسئله فقط مشکل من نیست و 25 درصد مردم جهان ترس از پرواز داخلی یا پرواز خارجی را دارند.

 

مشکلی که من دارم ریشه در ترس از ارتفاع و ترس از سقوط دارد. من هیچ علاقه ای به بانجی جامپینگ ندارم و همیشه سعی خودم را می کنم که به لبه های ساختمان نزدیک نشوم و حتی هیچوقت از بالای یک ساختمان به پایین نگاه نمی کنم چون باعث می شود دچار تپش قلب بشوم و سرم گیج برود.

 

اگر من هنگام پرواز بخواهم منطقی فکر کنم می دانم که سالم به مقصد می رسم. دانشمندان MIT گزارشاتی را در این باره ارائه داده اند که طبق آن مردم می توانند هر روز و به مدت 123 هزار سال پرواز کنند قبل از اینکه در سانحه هوایی فوت شوند. اما من زمانی که سوار هواپیما می شوم کنترلم را از دست می دهم و همواره به مسائلی مانند اینکه خلبانان چه کسانی هستند؟ آیا خلبانان به قدر کافی خوابیده اند؟ آیا تجربه آن ها در پرواز داخلی یا پرواز خارجی زیاد است؟ و ... فکر می کنم.

 

چون من باید در طول سال به سفرهای زیادی بروم و سفر با هواپیما جزئی از کار من شده است باید طبق روش هایی بر ترسم غلبه کنم به همین خاطر از سه روش استفاده می کنم که اگر ترسم را از بین نبرد حداقل آن را کاهش می دهد. در ادامه این سه روش را به شما آموزش می دهم.

 

 

- خود را گول بزنید.

 

زمانی که در حال پرواز داخلی یا پرواز خارجی با هواپیما هستم با خودم تصور می کنم که یک فرد عادی هستم که هیچ ترسی ا پرواز ندارد. بعد با خود می گویم کسی که از پرواز نمی ترسد چه کاری انجام می دهد؟ فیلم می بیند، می خوابد و یا مشغول خواندن کتاب می شود.

 

به همین علت من هم هدفون می زنم و با یک نفس عمیق شروع به خواندن یک کتاب می کنم یا مشغول دیدن فیلم می شوم. این روش باعث می شود من حواسم را پرت موضوعات دیگر کنم و تا به خودم بیایم هواپیما فرود بیاید.

 

 

- حقایق را با خود تکرار کنید.

 

من موقع پرواز این حقایق را که هواپیما ایمن است، قوانین ایمنی هواپیما بسیار سخت است، هوای خراب نمی تواند باعث سقوط کردن هواپیما شود، سفر با خودرو خطرناک تر از سفر با پرواز داخلی یا پرواز خارجی است و ... با خود تکرار می کنم و می فهمم که هیچ دلیلی برای ترس وجود ندارد. دلیل اینکه رخ دادن یک حادثه هوایی بسیار سر و صدا می کند این است که به ندرت اتفاق می افتد. برای اطلاع از عجایب پرواز داخلی روی لینک کلیک کنید.

 

 

- آب بنوشید.

 

اگر نتوانم با استفاده از دو روش قبلی بر ترس خود غلبه کنم سعی می کنم با خوردن آب اعصابم را آرام کنم. این روش بسیار موثر است و باعث می شود بتوانم ترس خود از پرواز داخلی یا پرواز خارجی را مدیریت کنم و اجازه ندهم ترس بر من غلبه کند.



نظرتان را بنویسید







منو