در صورت بروز مشکلی در پرواز آیا مسافران از آن آگاه می‎شوند؟




 

بروز مشکل در پرواز

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

در صورت بروز مشکلی در پرواز آیا مسافران از آن آگاه میشوند؟

 

امروزه افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما از خدماتی که توسط هواپیماها ارائه میشود بهرهمند خواهند شد و موفق میشوند با استفاده از آنها با بیشترین سرعت و در کمترین زمان ممکن به مقاصد مورد نظرشان نقل مکان کنند. هواپیماها با داشتن بیشترین جابجاییهای امن و مطمئن توانستهاند عنوان امنترین وسیله نقلیه در جهان را به خود تخصیص دهند.

 

 اما گاها در این نوع وسایل نقلیه وقایعی رخ خواهد داد که این وسیله نقلیه غول پیکر و خدمه آن را با چالشهای مختلفی روبرو خواهد کرد. البته مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما در آن حضور پیدا کردهاند نیز ممکن است با چالش روبرو شوند.

 

گاها ممکن است در هنگام پرواز با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی متوجه نگاه خیره یک مهماندار شوید که ممکن است بر اثر خستگی زیاد باشد اما این موضوع امکان دارد شما را نگران کند و این تصور را در شما بوجود آورد که در هواپیما اتفاقی رخ داده است که باید شما از آن آگاه باشید.

 

سوالی که در این رابطه بوجود خواهد آمد آن است که آیا اگر در هواپیما اتفاقی رخ دهد خدمه آن را به مسافرانی که با استفاده از قیمت بلیط هواپیما در آن حضور دارند اعلام خواهند کرد یا خیر؟ در صورتیکه علاقه دارید به پاسخ این سوال دست پیدا کنید با ما در ادامه همراه باشید.

 

نکتهای که شما باید از آن در هنگام پرواز آگاه باشید آن است که در طول انجام فرآیند تمامی اتفاقاتی که در هواپیما رخ میدهد و تمامی مشکلات جزئی آن باید به مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی در آن حضور دارند اطلاع داده شود.

 

ممکن است در طول یک پرواز مشکلات متعدد و جزئی بسیاری برای یک هواپیما رخ دهد که تمامی آنها لزوما مرگبار و خطرناک نخواهند بود. توجه داشته باشید بسیاری از این اتفاقاتی که در یک هواپیما ممکن است بوقوع بپیوندند مشکلاتی جزئی میباشند که ابدا برای مسافران خطری را ایجاد نخواهند کرد اما با توجه به قوانینی که در این رابطه در صنعت هواپیمایی وضع شده است خلبانها و خدمه پروازی ملزم هستند مسافرانی را که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط ارزاه هواپیما در آن پرواز حضور دارند را از وجود این مشکلات آگاه کنند.

 

البته در هواپیماها در طول پرواز ممکن است مشکلاتی بوجود آید که به ایمنی مسافران و هواپیما مرتبط نمیباشد از اینرو مهمانداران مسافران را از آنها آگاه نخواهند ساخت.

 

 

ارائه اطلاعات غیر ضروری به مسافران

 

همانطور که گفته شد همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی و با استفاده از بلیط ارزان هواپیما که ممکن است طرق مختف آن را بدست آورده باشند از هواپیماها استفاده میکنند تا با بهره بردن از خدماتی که توسط آنها ارائه میشود به مقاصد مورد نظرشان منتقل شوند.

 

در طول پرواز ممکن است مشکلات جزئی بسیاری برای هواپیما بوقوع بپیوندد در صورتیکه تمامی این مشکلات به مسافران منتقل شود ممکن است دچار ایجاد نگرانیهای بیمورد در مسافرانی شود که با استفاده از خرید بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما در آن پرواز حضور پیدا کردهاند. به عنوان مثال تصور کنید در یکی از پروازها خلبان چنین خبری را به مسافران حاضر در هواپیما بدهد:

 

خانمها و آقایان کاپیتان صحبت میکند. به اطلاع شما میرسانم که یک نشانه خرابی در حلقه پشتیبان سیستم تشخیص دود در محفظه محموله پشتی دریافت نمودهایم. با توجه به اطلاعات کم و گاها نادرست مسافران در رابطه با هواپیما شنیدن این خبر ممکن است سبب شود بسیاری از مسافران تصور کنند که هواپیما در حال آتش گرفتن میباشد و ممکن است جان خود را از دست بدهند.

 

 

پرواز 292 شرکت هواپیمایی جت بلو

 

در سال 2005 برای یکی از پروازهایی که در آن مسافران زیادی حضور داشتند و توسط شرکت هواپیمایی جت بلو صورت گرفته بود اتفاقی رخ داد که این هواپیما مجبور شد تا با انجام فرودی اضطراری در فرودگاه لس آنجلس به زمین بنشیند. در این پرواز از یک هواپیمای ایرباس a320 استفاده شده بود که در حین پرواز در بخش ارابه فرود آن مشکلی فنی روی میدهد.

 

 با توجه به این موضوع خلبانان این پرواز تصمیم میگیرند که هواپیما را در فرودگاه لس آنجلس با انجام فرودی اضطراری به زمین بنشانند. تمامی این اقدامات تنها به دلیل بروز یک مشکل جزئی در این بخش از آن هواپیما روی داده بود که حاشیههای بسیاری را به دنبال داشته است.

 

این موضوع سبب ایجاد ترس بسیاری در شهروندان آمریکایی شده بود و افراد زیادی خود را به فرودگاه رسانده بودند این ماجرا سبب ایجاد ترس شدیدی در مسافرانی که با استفاده از خرید بلیط ارزان هواپیما در این پرواز حضور پیدا کرده بودند نیز شده بود.

 

تمامی این اتفاقات به این دلیل رخ داد که بعد از مدتی که هواپیما در آسمان به پرواز درآمد خلبان متوجه شد که ارابه فرود هواپیما به شکلی کامل جمع نشده است و در زاویه 90 درجه گیر کرده است.

 

 خلبان این پرواز برای اینکه بتواند این مشکل را برطرف کند بارها تلاش کرد اما در هر بار با شکست مواحه میشد در انتها این خلبان تصمیم گرفت تا با انجام فرودی اضطراری هواپیما و تمامی مسافرانی را که با استفاده از بلیط ارزان هواپیما در آن حضور داشتند را در فرودگاه لس آنجلس به زمین بنشاند. این فرود در حالتی شکل گرفت که چرخهای هواپیما به شکلی کامل باز نشده بودند.



نظرتان را بنویسید







منو