آشنایی با زیباترین کتابخانه های دنیا (بخش دوم)




 

زیباترین کتابخانه های دنیا

 

پرواز داخلی سام سیر

 

آشنایی با زیباترین کتابخانه های دنیا (بخش دوم)

 

یکی از مکان هایی که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد کتابخانه است. کتابخانه ها مکانی برای مطالعه و آرامش افرادی است که عاشق کتاب خواندن هستند و از مطالعه لذت می برند. کتابخانه هایی در بعضی کشورها وجود دارد که گردشگران برای دیدن آن ها با پرواز خارجی یا پرواز داخلی سفر می کنند.

 

معماری این کتابخانه ها با سایر کتابخانه هایی که وجود دارند متفاوت است به همین دلیل علاقه مندان زیادی دارند. برخی از آن ها به سبک معماری مدرن ساخته شده اند و بعضی قدیمی هستند و سالیان درازی قدمت دارند.

 

در بخش قبلی چند نمونه از این کتابخانه ها را به شما معرفی کردیم و در این بخش به ادامه معرفی ها می پردازیم تا در صورت تمایل برای دیدن آن ها با پرواز خارجی یا پرواز داخلی سفر کنید.

 

 

- کتابخانه ادمونت ابی (Admont Abbey)، اتریش

 

یکی از زیباترین و معروف ترین کتابخانه های موجود در دنیا متعلق به کشور اتریش است. معماری کتابخانه ی ادمونت ابی به سبک باروک است و آثار هنری ارزنده ای دارد.

 

جالب است بدانید کتابخانه ی ادمونت ابی بزرگترین کتابخانه صومعه در تمام دنیا است که معروفیتش نیز به خاطر داشتن آثار هنری و معماری اش است.

 

این کتابخانه در کنار یک رودخانه قرار گرفته است و چشم اندازی بی نظیر از کوهستان های دور دارد به همین دلیل گردشگران زیادی برای دیدن آن با پرواز خارجی یا پرواز داخلی سفر می کنند تا یک روز به یاد ماندنی را با دیدن یک چشم انداز فوق العاده بگذرانند.

 

 

- کتابخانه تیانجین، چین

 

همانطور که قبلا گفتیم این کتابخانه های معروف به سبک های متفاوتی ساخته شده اند که ممکن است مدرن یا قدیمی باشند. کتابخانه تیانجین جزو کتابخانه های مدرنی است که در سال 2017 ساخته شده است و دارای پنج طبقه می باشد.

 

کتابخانه تیانجین شامل دیوارهای سفید و خمیده ای است که باعث شده تیانجین به یک کتابخانه ی جذاب و فوق العاده تبدیل شود. کسانی که به این کتابخانه می روند می توانند از دو پاسیوی موجود روی پشت بام آن استفاده کنند و لذت ببرند.

 

در این کتابخانه 1.2 میلیون کتاب وجود دارد که بین دیوارهای پر پیچ و خمش جا خوش کرده اند و منتظر مردمی هستند که برای دیدنشان با پرواز خارجی یا پرواز داخلی سفر می کنند.

 

 

- کتابخانه گایزل (Geisel Library)، سن دیگو

 

این کتابخانه قسمتی از دانشگاه کالیفرنیا سن دیه گو می باشد که به خاطر داشتن معماری هندسی و فوق العاده اش معروف است. کتابخانه گایزل که نامش را از دکتر تئودور سوس گایزل گرفته است دارای علاقه مندان زیادی است و گردشگران عاشق کتابی که با پرواز خارجی یا پرواز داخلی چارتر به سن دیه گو می روند حتما از این کتابخانه بازدید می کنند.

 

جالب است بدانید در طی این چند سال اخیر سریال ها و فیلم های زیادی را در کتابخانه گایزل فیلمبرداری کرده اند که باعث محبوبیت بیشتر این کتابخانه شده است. برای بازدید از این کتابخانه باید به دانشگاه کالیفرنیا بروید.

 

 

- کتابخانه دانشگاه هنر تاما، ژاپن

 

برای افرادی که عاشق سبک مینیمالیسم هستند یکی از بهترین مکان ها کتابخانه دانشگاه هنر تاما می باشد که هر کسی را شیفته ی خودش می کند. این دانشگاه یکی از بهترین کالج های هنری در کشور ژاپن است که افراد زیادی علاقه دارند در آن درس بخوانند.

 

معماری بی نظیر این کتابخانه الهام بخش دانشجویان زیادی بوده است. ساختمان این کتابخانه معماری بی نظیری دارد و طاق های بتنی و دیوارهای شیشه ای آن هر کسی را محو زیبایی و شگفتی اش می کند. زمانی که با پرواز خارجی یا پرواز داخلی برای دیدن این کتابخانه سفر کردید می توانید در آنجا کتاب های ارزشمندی را پیدا کنید.



نظرتان را بنویسید







منو